• Veho Oy Ab/

Korotettu maavara, Offroad-ajo-ohjelmat ja 4Matic-neliveto lisäävät C-sarjan All-Terrain-farmarin monikäyttöisyyttä

• All-Terrain on ihanteellinen valinta huonoille teille ja kevyeen maastoajoon
  • Parannetut ja entistä monipuolisemmat offroad-ominaisuudet ja esimerkillinen vetokyky
  • Ajanmukaiset sähköistetyt voimalinjat
  • Ensiesittely Münchenin IAA-autonäyttelyssä syyskuun alussa
  • Suomeen ensimmäiset autot saapuvat Q1 / 2022

Mercedes-Benz esitteli menestyksellisen E-sarjan All-Terrain-farmarimallin keväällä 2017. Nyt sarja saa jatkoa, kun uuden C-sarjan mallisto täydentyy vastaavalla erityisen maastokykyisellä, varsinaista SUV-maasturia matalammalla farmarikorisella versiolla.

Uutuusauton maastokykyjen takeina ovat 40 milliä perusmallia korkeampi maavara, vakiovarusteena oleva 4Matic-neliveto ja kaksi uutta offroad-ajo-ohjelmaa. Ulkoisesti All-Terrain-mallin erottavat muusta C-sarjasta näyttävä jäähdyttimen säleikkö, puskurit sekä optiset pohjapanssarit edessä ja takana. C-sarjan All-Terrain-farmarimalli esitellään ensi kertaa Münchenin IAA-autonäyttelyssä syyskuun alussa.

Mercedes-Benzin C-sarjan All-Terrain-mallin mitat ja kohokohdat ovat:

• Pituus/leveys/korkeus: 4755 mm (+ 4 mm vrt. C-sarjan farmarimalliin)/1841 mm (+21 mm)/1494 mm (+ 40 mm). Rengaskoko on 17–19 tuumaa.
  • Tavaratila: 490–1510 litraa. Sähköinen Easy-pack-takaluukku on vakiovaruste.
  • 4Matic-neliveto: Vakiovarusteena olevajärjestelmä jakaa moottorin voimasta 45 prosenttia etu- ja 55 prosenttia taka-akselille.
  • Avantgarde-ulko- ja sisävarustelu, jota korostavat All-Terrain-tyyppinen osittain tummanharmaa etupuskuri ja optinen krominkiiltävä pohjapanssari.
  • Offroad-mittaristo, johon on uusina toimintoina lisätty nousu-, lasku- ja ohjauskulman näyttö, maastokoordinaatit sekä kompassi.
  • Iskunvaimennus: Mukavuuspainotteinen, selektiivisesti tien pinnan mukaan säätyvä iskunvaimennusjärjestelmä on vakiovaruste.
  • Maastoajo-ohjelmat: Dynamic Select -valitsimessa on kaksi uutta ohjelmavaihtoehtoa. Offroad on tarkoitettu hiekka- ja sorateille, DSR-alamäkihidastimella varustettu Offroad+ puolestaan vaikeampaan ja jyrkempään maastoon. Muut ohjelmat ovat tutut Eco, Comfort, Sport ja kuljettajan räätälöitävissä oleva Individual.
  • Offroad-valotoiminto: Autossa on vakiona LED High Performance -valojärjestelmä. Lisävarusteena tarjolla on Digital Light -järjestelmä, joka All-Terrain-mallissa sisältää uuden offroad-valotoiminnon. Se valaisee maaston aikaisempaa leveämmältä alalta ja helpottaa ajamista haastavissa oloissa. Offroad-valo kytkeytyy automaattisesti pois toiminnasta yli 50 km/h nopeuksissa.
  • Perävaunun vakautustoiminto: C-sarjan All-Terrain voi vetää 1800-kiloista peräkärryä, ja valinnaisvarusteena on ESP:n perävaunun vakautustoiminto. Se toimii 65 km/h tai korkeammissa ajonopeuksissa. Järjestelmä vakauttaa perävaunun sivuttaisliikettä jarruttamalla yksittäistä pyörää vastakkaisella sivulla tai tarvittaessa hidastamalla ajonopeutta. Lisävarusteinen vetokoukku kääntyy piiloon auton takaosan alle ja palautuu käyttöasentoon painamalla tavaratilaan sijoitettua käyttökytkintä.
  • Sähköiset moottorivaihtoehdot: Tarjolla ovat 4-sylinterinen bensiinimoottori (M 254) varustettuna 2. sukupolven integroidulla ISG-käynnistysgeneraattorilla, joka tuo moottorille 15 kW:n sähköisen lisätehon. Toinen vaihtoehto on 4-sylinterinen diesel (OM 654 M) niin ikään integroidulla starttigeneraattorilla sekä 48 voltin sähköjärjestelmällä.

Mediapankit:

Vehon media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta: www.veho.fi/uutishuone/

Lisätietoja Daimlerin kansainvälisiltä lehdistösivuilta: www.media.daimler.com

Pekka Koski, Mercedes-Benz, lehdistöpäällikkö, puh. 0400 210 490, pekka.koski@veho.fi

Pauli Eskelinen, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, tuotepäällikkö, puh. 010 569 2530, pauli.eskelinen@veho.fi

Avainsanat: