Kuusinkertainen ensi-ilta Ison Omenan NYIAS-autonäyttelyssä

• Uusi GLS: enemmän tilaa, mukavuutta ja luksusta
  • GLC Coupé: Kiehtovaa muotoilua ja älykästä ajamista
  • Mercedes-AMG GLC ja GLC Coupé: Keskikokoluokan SUV-malliston parasta suorituskykyä
  • Mercedes-AMG CLA 35 Coupé 4Matic: ikoninen muotoilu, eloisa ajettavuus
  • Mercedes-AMG A 35 4Matic sedan: urheilullinen neliovinen
  • Pääsiäisenä myös Shanghain Autonäyttely Kiinassa ja American Car Show Helsingissä

Mercedes-Benzin lehdistötilaisuus New Yorkista käynnistyy tänään näyttelyn ensimmäisenä lehdistöpäivänä 17.4. klo 17.15 (Suomen aikaa). Tilaisuutta voi seurata reaaliajassa kaikkialla maailmassa Mercedes me -median välityksellä, ja saatavana on jatkuvasti päivittyvää lehdistöaineistoa, kuvia ja videoita näyttelyautoista ja -teemoista. Livestream-lähetystä ja mediasisältöjä New Yorkin autonäyttelystä voi seurata osoitteessa media.mercedes-benz.com/NYIAS2019.

Uusi GLS: enemmän tilaa, mukavuutta ja luksusta

Mercedes-Benzin SUV-malliston suurin ja parhaiten varusteltu malli GLS tekee ensiesiintymisensä New Yorkin näyttelyssä. Uusi GLS on SUV-autoluokan S-sarja ja isojen maasturien edustusluokan ehdoton edelläkävijä. Kiitos 60 millillä pidentyneen akselivälin, GLS:n matkustamo on entistä väljempi ja mukautumiskykyisempi, erityisesti toisella istuinrivillä. Kolme täysin sähkösäätöistä istuinriviä tarjoavat matkustajille ruhtinaalliset tilat ja ensiluokan istumamukavuuden. GLE:stä tuttu E-Active Body Control -vaimennus, joka perustuu auton 48 voltin sähköjärjestelmään, takaa huippuluokan ajo-ominaisuudet, ketterän käsiteltävyyden ja hyvän ajotuntuman myös maastoajossa. GLS on lisäksi varusteltu Mercedes-Benzin uusimman sukupolven avustinjärjestelmillä, jotka tukevat kuljettajaa vuorovaikutteisesti kaikissa ajotilanteissa ja -olosuhteissa.

GLC Coupé: Kiehtovaa muotoilua ja älykästä ajamista

Uusiutunut Mercedes-Benz GLC Coupé on niin ikään esillä ensi kertaa autonäyttelyssä New Yorkissa. Suomessakin valmistettavan GLC:n sisarmalli on tyyli- ja laatutietoisen asiakkaan toiveauto, joka ihastuttaa muotilullaan, innovatiivisilla avustinjärjestelmillään, uudella moottoripaletillaan sekä MBUX-infotainment-järjestelmän uusimmalla versiolla. Uusia turvallisuusominaisuuksia ovat poistumisvaroitin sekä vakionopeussäätimen jonon pää -toiminto. Sen ansiosta auto pysähtyy ja lähtee liikkeelle automaattisesti, kun liikenne edessä pysähtyy jonoutumisen takia. Bensiinimoottorit edustavat sähköistä EQ Boost -tuoteperhettä. Kaikki puhtaat dieselmoottorit puolestaan täyttävät jo Euro 6d -päästönormin, joka tulee voimaan 2020.

Mercedes-AMG GLC: Keskikokoluokan SUV-malliston parasta suorituskykyä

New Yorkissa nähdään ensi kertaa julkisuudessa suorituskykyisimmät GLC-versiot Affalterbachista. Sekä SUV- että Coupé-versiona esiteltävä malli sävähdyttää hiotulla ajodynamiikalla, kehittyneellä ele- ja liikeohjauksella sekä MBUX-infotainment-järjestelmällään, joka tarjoaa uusia AMG-spesifejä toimintoja. Muotoilussa korostuvat etuosan kaksipuolainen AMG-säleikkö sekä uudet madalletut Led High Performance -ajovalot huomiovaloineen. Sisäosien suunnittelu ja viimeistely viestivät AMG-mallien poikkeuksellisen mieleenpainuvasta ajodynamiikasta ja maantieominaisuuksista.

Mercedes-AMG CLA 35 4Matic Coupé: ikoninen muotoilu, eloisa ajettavuus

Mercedes-AMG:n uusi alkaen-malli CLA 35 4Matic Coupé nähdään julkisuudessa ensi kertaa Isossa Omenassa. Malli tekee vaikutuksen erityisesti suorituskyvyllään, joka perustuu kaksilitraiseen 4-sylinteriseen moottoriin, 7-vaihteiseen automaattivaihteistoon ja jännittävään muotoiluun: hoikan urheilulliseen vyötärölinjaan, korostettuihin pyöräkaariin sekä konepellin kahteen powerdome-leikkaukseen. Matkustamo täysdigitaalinäyttöineen ilmentää laatua ja eleganssia.

Mercedes-AMG A 35 4Matic sedan: urheilullinen neliovinen

Kuudes ensi-iltaan ehtinyt Mercedes-Benz on A 35 4Matic sedan, jonka voimalinja rakentuu niin ikään 2-litrainen turbomoottorin ja AMG Speedshift DCT 7G-kaksoiskytkinvaihteiston varaan. Ajo-ominaisuuksien takeena ovat AMG-jousitus sekä AMG Performance 4Matic -neliveto. AMG-valikoiman uusi malli on suunnattu erityisesti nuorelle asiakaskunnalle, joka etsii autoltaan paitsi vakuuttavaa suorituskykyä, myös riittävästi kuljetustilaa matkustajille ja matkatavaroille.

Shanghain tähtenä Mercedes-Benz Concept GLB

Pääsiäisenä avautuvassa Shanghain Autonäyttelyssä parrasvaloihin tuodaan uuden kokoluokan citymaasturin konsepti, Mercedes-Benz GLB. Kooltaan näyttävä konseptiauto sijoittuu GLA- ja CLC-mallien väliin. Samalla historia ikään kuin toistaa itseään, sillä Mercedes-Benz GLA esiteltiin ensimmäisen kerran yleisölle juuri Shanghain Autonäyttelyssä, vuonna 2013.

Mercedes-Benz klassikot ja tuning-autot esillä American Car Show-näyttelyssä

Suomen Mercedes-Benz Klubi tuo pääsiäisenä Helsingin Messukeskuksessa järjestettävään perinteiseen American Car Show- näyttelyyn esille kuusi mielenkiintoista autoa. Tähden keskiössä ovat kolme 60-vuotisjuhlaansa tänä vuonna viettävän Mercedes-Benz W111-korimallin edustajaa. Malli esiteltiin Frankfurtin autonäyttelyssä vuonna 1959. Euroopassa mallin muotoilua arvosteltiin tuolloin hieman liian amerikkalaiseksi, joka näkyi varsinkin takaosan pikkusiivissä. Mallisarjasta esillä ovat Mercedes-Benz

220S Cabriolet vuodelta 1962, 250 Se Coupe (1967) ja 220S (1963).

Historiaa peilaavien klassikkojen rinnalla Klubin osastolla on kolme hienosti viimeisteltyä, hieman nuorempaa tuning-hengessä rakennettua Mercedes-Benz-autoa.

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Isot kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Tuotteeseen liittyviä lisätietoja:

Pekka Koski, Veho henkilö- ja pakettiautot, lehdistöpäällikkö, puh. 0400 210 490

Pauli Eskelinen, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, tuotepäällikkö, puh. 010-569 2530, pauli.eskelinen@veho.fi