MacGyver ja uusi Mercedes-Benz Citan: Jokainen sankari tarvitsee vahvan kumppanin

• Mercedes-Benz Citan ja MacGyver: Ongelmat ovat tehty ratkaistavaksi
  • Uusi Citan on täydellinen työkalu jokaiseen tehtävään
  • Laaja käyttöalue ja monipuolinen mallisto
  • Esimerkilliset turvavarusteet ja henkilöautomainen mukavuus yhdistettynä erinomaiseen taloudellisuuteen

” Viimeisen seitsemän vuoden aikana olen vain ajanut eri puolilla maailmaa. Olen paennut asesankareita, vankiloita ja aikapommeja. Ja kaikki mitä siitä jää näytettäväksi on muutama tyhjä rulla ilmastointiteippiä ”, kertoo MacGyver. Ne ajat ovat kuitenkin nyt ohi. Sankari on palannut TV ruutuihin uusilla mausteilla höystettynä. MacGyveriä seuraa uusissa sarjoissa Mercedes-Benzin Citan. www.macgyver-citan.com sivuilta löytyy näyttävä mainos uudelle sarjalle, sekä esittelyotoksia sarjasta. Lisäksi sivuilta löytyy otteita sarjan tekemisen haasteista, joita on seurattavissa 18. syyskuuta alkaen.

Uusi Mercedes-Benz Citan esitellään ensimmäistä kertaa yleisölle IAA:ssa, Hanoverissa, kansainvälisessä hyötyajoneuvojen näyttelyssä, syyskuussa. Uusi Citan on omiaan ratkaisemaan erilaisia tehtäviä taajama-alueilla. Citanin poikkeuksellisen laaja mallivalikoima auttaa löytämään soveltuvan version jokaiseen työhön.

Mercedes-Benz Citan ja MacGyver: Ongelmat ovat tehty ratkaistavaksi

Häntä tarvitaan jälleen. MacGyver on ehkä jäänyt eläkkeelle salaisen agentin tehtävästä, jatkaakseen elämäänsä monipuolisena käsityöläisenä. Hän ei kuitenkaan pysty pakenemaan menneisyyttään. Uusissa toiminnalla höystetyissä jaksoissa 80- ja 90-luvun sankari löytää itsensä hyvän ja pahan taistelujen tiimellyksestä. Tuttuun tapaan MacGyver käyttää nopeaa älyään ja jokapäiväisiä esineitä erilaisten ongelmien ratkaisuissa. Nyt Dean Andersonilla on Sveitsin armeijan monitoimiveitsen ja ilmastointiteipin lisäksi apunaan monikäyttöinen ja luotettava Citan.

Uusi Citan on aina siellä missä tarvitaan. Se edustaa oivallisia ratkaisuja erilaisiin arkipäivän ongelmiin, tai vaativampiinkin seikkailuihin. Citan hallitsee kapeat kadut ja tiukat käännökset, eikä kuljetuskyvystäkään ole puutetta oli sitten kuljetettavana monitoimiveitsi tai eurolava. Ilmastointiteippiäkin mahtuu mukaan moneen seikkailuun. Auton lujasta rakenteesta on myös etua haastavissa tehtävissä. Monet moottorivaihtoehdot takaavat tarpeellisen tehomäärän myös arkipäivän sankareille.

Laaja käyttöalue ja monipuolinen mallisto

Citanin voi valita kolmesta koripituudesta, joko pakettiautona tai tila-autona, tai niiden yhdistelmänä. Lisäksi erikoisvarustelun kirjo on kattava erilaisiin tehtäviin. Citanin pirteät dieselmoottorit ovat joko 55, 66 tai 81 kilowattiset voimanlähteet. Mekaanisesti ahdettu bensiinimoottori tarjoaa tehoa 84 kW. Liukuovet sivuilla ja epäsymmetrisesti avautuvat takaovet tekevät lastauksen ja tavaratilan saavutettavuuden helpoksi. Lisäksi pikkutavaroille ja muulle tärkeälle tavaralle, jonka tulee olla kuljettajan käsillä, on ohjaamossa riittävästi erilaisia säilytyslokeroita.

Muuntautumiskyky ja käytännöllisyys tarkoittavat toimintakykyä kaikissa olosuhteissa. Kompakti koko ja dynaaminen kori tekevät Citanista ketterän kaupunkipakettiauton ruuhkaiseen liikenteeseen ja kapeille kaduille.

Pitkän uran omaavana salaisena agenttina MacGyverillä on tietyt odotukset turvallisuuden ja mukavuuden osalta. Citanin istuimissa on kiinnitetty erityistä huomiota istuinten mukavuuteen ja hyvään tukeen. Niiden kangas on erityisen miellyttävää myös paljaalle iholle. Yhdessä hyvän ajettavuuden kanssa voidaan puhua erityisen miellyttävästä matkustusmukavuudesta. Citan täyttää myös korkeimmat turvallisuusvaatimukset. ADAPTIVE ESP eli mukautuva ajonhallinta on vakiovarusteena kaikissa malleissa. Sen avulla myöskään erilaiset kuormat eivät muuta Citanin käyttäytymistä.

Uudessa roolissaan MacGyver on käsityöläinen, joka on tietenkin myös yrittäjä. Täten hän arvostaa myös Citanin taloudellisuutta, jonka kulutus on vain 4,3 l/100 km ja pitkää huoltoväliä, joka on 40 000 km tai kaksi vuotta.

Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö Karin Bäcklund, puh. 050 383 4490, karin.backlund@veho.fi

Veho Group Oy Ab, myyntijohtaja Antti Puolakkainen, puh. 010 569 3687, antti.puolakkainen@veho.fi