Maybach 62 edustaa loistoautojen ehdotonta ja ylellisintä kärkeä

· Maybachissa 1920- ja 30-lukujen loistoautoperinne yhdistyy nykyteknologian huippusaavutuksiin; syntyy autoteollisuuden mestariteos · Karl Maybach, ensimmäisen Mercedes-auton suunnittelija, antoi nimensä loistoautojen kuningasluokalle · Pituus 6,17 metriä, kiihtyvyys nollasta sataan 5,4 sekuntia · V12-kaksoisturbomoottori kehittää 550 hevosvoimaa tehoa ja 900 newtonmetriä vääntöä · Vertaansa vailla oleva muunneltavuus jokaisen asiakkaan yksilöllisten makutottumusten mukaisesti, tarjolla yli kaksi miljoonaa vaihtoehtoa

Maybach – täydellisyys neljällä pyörällä. Kaksi vuotta sitten DaimlerChrysler puhalsi hengen kauan poissa olleeseen, mutta ei suinkaan unohtuneeseen automerkkiin. Nimi Maybach on aina liitetty suuriin, kaikkein ylellisimpiin ja teknisesti edistyksellisimpiin autoihin. Maybachit 62 ja 57 - 44 senttiä suurempaa Maybachia lyhyempi versio - ovat kaikkea tätä. Huipputekniikkaa autoissa edustavat muun muassa sähköhydrauliset SBC-jarrut, Airmatic Dual Control -ilmajousitus, Linguatronic-puheentunnistus, Comand APS -käyttöjärjestelmä ja automaattinen Teleaid-hätäkutsujärjestelmä unohtamatta 600 watin audiojärjestelmää, joka tarjoaa surround-äänentoiston jokaiselle matkustajalle. Nelialueinen erikseen säädettävä ilmastointi ja Maybach 62:n täysin alas lepoasentoon laskettavat takaistuimet edustavat kirkkaasti Maybachin sisätilojen suunnittelufilosofiaa: kaikessa on pyritty suurimpaan mahdolliseen mukavuuteen. Harmoninen värien, muotojen ja materiaalien yhdistäminen antaa Maybachille klassisen tyylikkään ilmeen. Asiakas voi valita mieleisensä kuudesta eri värisestä sisustusnahasta, ja yli sataan käsin sovitettuun osaan on kolme erilaista puuvaihtoehtoa. Ulkovärejä on valittavana 17 erilaista ja niistäkin voi toivoa haluamansa kaksiväriyhdistelmän. Pelkästään autoa ihastellen ei Maybachissa tarvitse viihtyä. DVD-soitin, tv-vastaanotin ja jääkaappi ovat luonnollisesti vakiovarusteita. Täydellisyyttä hipova vakiovarustus jättää silti valtavasti tilaa asiakkaalle yksilöidä Maybachista juuri haluamansa. Autot rakennetaan pitkälti käsityönä, ja päivässä valmistuu keskimäärin viisi autoa. Siksi valmistuksessa voidaan täyttää mitä erilaisimmat asiakkaan toiveet. Erilaisia varusteyhdistelmiä löytyykin käsittämättömät kaksi miljoonaa. Urheiluautomainen suorituskyky ja verraton matkustajaturvallisuus Maybachien moottori tuntee nimen Type 12. Sen viiden ja puolen litran iskutilavuus jakautuu 12 sylinterille, ja kahden turboahtimen avulla Maybach kehittää 405 kW/550 hv:n tehon. Vääntöä on niin ikään tarjolla huimat 900 newtonmetriä jo 2300 kierroksella minuutissa. Runsaista mitoista huolimatta Type 12 -moottori antaa Maybachille parhaisiin urheiluautoihin verrattavan suorituskyvyn. Kiihdytys nollasta sataan luontuu 5,4 sekunnissa. Huippunopeus on elektronisesti rajattu 250 kilometriin tunnissa. Maybachin turvallisuustaso on omaa luokkaansa. Edistyksellisen korirakenteen lisäksi loistoauton turvavarustukseen kuuluu esimerkiksi kymmenen turvatyynyä: Kaksi mukautuvaa, kaksivaiheista turvatyynyä etumatkustajille, neljä sivuturvatyynyä ja kaksi suurta ikkunatyynyä molemmin puolin matkustamoa. Automaattiset kolmipisteturvavyöt, suuritehoiset vyökiristimet sekä kiristysvoiman rajoittimet on integroitu istuimiin. Siksi ne toimivat ihanteellisesti antaen parhaan suojan riippumatta siitä, mihin asentoon istuin on säädetty. Korkeasta aktiivisesta turvallisuustasosta Maybachissa vastaa osaltaan Mercedes-Benzin kehittämä sähköhydraulinen SBC-jarrujärjestelmä. Sen kaksi keskusyksikköä, kaksi korkeapainesäiliötä ja kaksi hydrauliyksikköä takaavat yhdessä jäähdytettyjen etujarrulevyjen - kummassakin kaksi jarrusatulaa - kanssa luotettavan ja tehokkaan pysähtyvyyden. Tiedotteeseen liittyviä kuvia osoitteista: www-daimlerchrysler.com/mediaservices Kotimaiset sivumme ovat uusiutuneet, lehdistökuvapankin löydät nyt osoitteesta: www.mercedes-benz.fi / VALITSE Mercedes-maailma / VALITSE Lehdistö käyttäjätunnus: mercedes salasana: press Lisätietoja: Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö puh. 010-569 2202 Antti Mörö, myyntipäällikkö, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä puh. 010-569 2273