Mercedes-AMG Offshore Team ja Veho yhteistyöhön

• Avomeripurjehduksen maajoukkueen Mercedes-AMG Offshore Team ja Veho (Mercedes-Benz) yhteistyöhön
  • Jani Lehden kipparoima Mercedes-AMG, Next 37R avomeripurjehduksen maajoukkueeseen

Veho ja Mercedes-Benz ovat solmineet yhteistyösopimuksen Mercedes-AMG Offshore Teamin kanssa. Tämän vuoden helmikuussa julkistettu Mercedes-Benzin pääyhteistyökumppanuus Suomen Purjehdus ja Veneily ry:n ja purjehdusmaajoukkueen kanssa kausille 2016 ja 2017 saa näin luonnollisen jatkumon avomeripurjehduksen puolella. Veho ja Mercedes-Benz haluavat olla kannustamassa suomalaista kilpa- ja avomeripurjehdusta. Mercedes-Benz tulee tyylikkäästi ja näyttävästi esille kilpaveneen designissa. Mercedes-Benz saa näkyvyyttä myös miehistön vaatetuksessa sekä useissa purjehduskilpailuissa ja -tapahtumissa kauden aikana.

Mercedes-AMG Offshore Team on Suomen avomerimaajoukkueen Offshore Racing Team Finlandin jäsen. Veneen kipparina toimii Jani Lehti ja taktikkona kokenut valtameripurjehtija Matt Humphries. Tiimin aiempiin saavutuksiin kuuluvat mm. kuusi SM-kultaa, kuusi Suomen avomerirankingin voittoa ja MM-pronssi. Tiimi edustaa Merenkävijöitä ja veneen kotisatama on Helsingin Kaivopuistossa.

Mercedes-AMG Offshore Teamin kilpavene on Maurizio Cossuttin suunnittelema Next 37R, Italiassa vuonna 2014 rakennettu moderni avomerikilpavene. Vene on pituudeltaan 11,3 m, leveydeltään 3,6 m, sen syväys on 2,35 m ja paino 4940 kg. Veneen purjeala on 84 neliömetriä ja

spinaakkeri kooltaan 115 m2.

Mercedes-AMG on yksi johtavista urheilu- ja kilpa-autovalmistajista maailmassa. Mercedes-AMG –mallistoon kuuluu nykyään jo 48 eri myyntimallia. Mercedes-Benz ja Mercedes-AMG tunnetaan myös pitkästä kilpa-autohistoriastaan jo Hopeanuolien aikakaudelta. Tämän päivän Mercedes-AMG Petronas on myös hallitseva maailmanmestari F1-kisoissa ja mukana myös DTM-sarjassa Mercedes-AMG DTM Teamillä.

Tiedotteen liitteenä luonnoskuva veneestä.

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta www.cisionwire.fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Isot kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Klaus Pohjala, Veho Oy Ab, myyntijohtaja, Mercedes-Benz henkilöautot, puh. 050 3889860, klaus.pohjala@veho.fi

Jani Lehti, kippari, Mercedes-AMG Offshore Team, puh. 0400 940037, jani.lehti@unitedbankers.fi

Karin Bäcklund, Veho Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010 569 2202, karin.backlund@veho.fi