Mercedes-Benz- ja Citroën-jälleenmyynti siirtyy Käyttöautolle Jyväskylässä

Veho Group Oy Ab ja sen tytäryhtiö Auto-Bon Oy sekä Käyttöauto Oy ovat solmineet jälleenmyyntisopimukset koskien Mercedes-Benz- ja Citroën–henkilöautoja sekä Citroën–tavara-autoja Jyväskylän talousalueella.

Käyttöauto Oy aloittaa Mercedes-Benz- ja Citroën-toiminnot Käyttöauton nykyisessä toimipisteessä, osoitteessa Leipomonkuja 7, 40320 Jyväskylä. Toiminnot käynnistetään automyynnin ja huollon osalta heti pääsiäisen jälkeen, alkaen 10.4.2012 ja pyritään saamaan täyteen kapasiteettiin huhtikuun aikana.

Käyttöauto Oy toimii Veho-konsernin merkkien edustajana jo seuraavilla paikkakunnilla: Seinäjoki, Vaasa, Närpiö ja Kokkola. Käyttöauto Oy on
perinteikäs perheyhtiö ja monimerkkiedustusten edelläkävijä Suomessa.
Nykyisin Käyttöauto Oy edustaa yhteensä 22 automerkkiä 13 toimipisteessä Pohjanmaalla, Pirkanmaalla, Satakunnassa ja Keski-Suomessa. Käyttöauton liikevaihto vuonna 2011 oli 288 milj. euroa. Henkilöstöä yrityksessä on hieman yli 500 henkilöä.

Kenneth Nyman, kenttäjohtaja, Veho Group Oy Ab, puh. 050 383 4494, kenneth.nyman@veho.fi

Jyrki Viitala, toimitusjohtaja,Käyttöauto Oy, puh. 0500 263 878, jyrki.viitala@kayttoauto.fi

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä konsernilla on useita päämiehiä ja sen liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta. Vuonna 2011 konsernin liikevaihto oli

1 104 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä joulukuun 2011 lopussa oli 2 309.