• Veho Oy Ab/

Mercedes-Benz -polkupyörämallisto: lippulaivana ensimmäinen automaattivaihteistolla varustettu aktiivijousitettu kaupunkipyörä

· Kolme uutta polkupyörämallia erilaisiin olosuhteisiin · Automaattipyörä: mukavuutta ja turvallisuutta ensimmäisenä maailmassa · Maastopyörä: suorituskykyinen pyörä vaativaan maastoon · Fitness-pyörä: kaksi versiota elegantista sporttipyörästä

Mercedes-Benz polkupyörämallisto 2005 tarjoaa kolme uutta vaihtoehtoa erilaisiin pyöräilytarpeisiin. Mercedes-Benz esittelee ensimmäisenä autonvalmistajana maailmassa todella mukavan ja turvallisen 8-portaisella automaattivaihteistolla ja aktiivisella jousituksella varustetun polkupyörän. Mallistoon kuuluu myös uusi täysjousitettu maastopyörä aggressiiviseen ajoon hankalassakin maastossa. Harrastus- ja vapaa-ajan pyöräilyyn omiaan oleva Mercedes-Benz fitness-pyörä on saatavana sport- ja comfort-versioina. Automaattipyörä: mukava ja turvallinen huipputekninen kaupunkipyörä Teknisessä mielessä Mercedes-Benz polkupyörämalliston tähti on elegantti, turvallinen ja poikkeuksellisen mukava automaattivaihteinen pyörä. Se mukautuu kulloisiinkin ajo-oloihin niin automaattivaihteiston asetuksella, elektronisesti säätyvällä jousituksellaan kuin hämärätunnistimilla varustetuilla valoillaankin. Näin se tarjoaa aina parhaan mahdollisen, nautittavan ajokokemuksen – juuri niin kuin Mercedes Benziltä odottaa sopiikin. Ohjaustangon keskelle sijoitetusta ajotietokoneesta voi muun muassa lukea nopeuden, matkan, kulloinkin kytkettynä olevan vaihteen ja vaimennuksen asetuksen. Tietokone kerää ja yhdistää tietoja poljinkampien kiertymistiheydestä ja vauhdista asettaakseen vaihteen ja vaimennuksen optimaaliseksi. Kuljettaja tuskin huomaa näitä muutoksia. Sen lisäksi, että ajotietokoneelta voi erikseen valita asetukset "kevyt", "normaali" tai "sport", kuljettaja voi asettaa kaikkia haluamiaan säätöjä manuaalisesti. Automaattipyörän automaattisesti syttyvät ja sammuvat valot viimeistelevät sen tarjoaman huolettoman ja turvallisen ajonautinnon. Levyjarrutyyppiset jarrut tarjoavat erinomaisen tehon myös märällä kelillä. MB Mountain Bike hankalaan maastoon Mercedes-Benz -maastopyörä on rotevarakenteinen täysjousitettu pyörä valmiina vastaamaan todella rankankin maaston haasteisiin. Ilmajousitus ja iskunvaimennus ovat täysin säädettävissä ja etuhaarukan jousto on peräti 100 millimetriä. Jousituksen jäykkyyttä säädellään ilmanpaineella. Mercedes-Benz maastopyörän osasarja on alansa huippua edustava Shimano Deore LX. Huippulaadun lisäksi se tarjoaa muun muassa mahdollisuuden vaihtaa irrottamatta otetta jarrukahvoista. Tämä lisää merkittävästi turvallisuutta ja mahdollisuuksia ajettaessa vaikeassa maastossa. Hydrauliset levyjarrut takaavat huippuluokan jarrutustehon kaikissa oloissa. Fitness-pyörät: Silmiä hivelevää muotoilua molemmissa vaihtoehdoissa Mercedes-Benz fitness-pyörä on saatavana sekä sport- että comfort-versiona. Pyörät ovat omiaan jokapäiväiseen ajoon tai retkeilyyn ja ne on varustettu korkealaatuisella Shimano Deore -osasarjalla. Mercedes-Benzin fitness-pyörät tunnistaa urheilullisesti sisäänpäin vedetystä alumiinirungon alaputkesta. Fitness-pyörissä käytetään myös korkealuokkaista levyjarrutekniikkaa. Kahden mallin välillä on eroja lähinnä rungon geometriassa. Comfort-version runkokorkeudet ovat 42–50 senttiä ja sport-version 48–56 senttiä. Ylellisiä pyörätarvikkeita ja kuljetusjärjestelmiä Mercedes-Benz -pyörien varusteeksi on saatavilla koko joukko juuri näille räätälöityjä tuotteita seisontatuista, tavaratelineistä, juomapulloista aina polkupyörä- ja kuntotietokoneisiin asti. Valikoimiin kuuluvat luonnollisesti myös auton katolle tai perään kiinnitettävät asianmukaiset pyöränkuljetustelineet. Tiedotteeseen liittyviä kuvia osoitteista: www.daimlerchrysler.com/mediaservices Lisätietoja: Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö puh. 010-569 2202 Tiina Lundqvist,Veho Group Oy Ab, tuotehoitaja puh. 010-569 3668