Mercedes-Benz Award 2012 -tunnustuspalkinto myönnettiin Ella Perssonille

Mercedes-Benz mukana Mikkelin Baletissa

Kuuluisa venäläinen balettiakatemia vieraili opettajineen Mikkelissä heinäkuussa. Kansainvälinen balettikurssi oli suunnattu nuorille baletin opiskelijoille. Mukana oli myös oppilaita Vaganova Academy –oppilaitoksesta Pietarista.

Kurssin opettajat valitsivat tunnustuspalkinnon saajan ulkomaisten oppilaiden joukosta, ja ensimmäinen Mercedes-Benz Award 2012 –tunnustuspalkinto myönnettiin ruotsalaiselle Ella Perssonille. Opettajat kiittivät Ellan tunnollisuutta oppitunneilla, täsmällisyyttä kurssin harjoituksissa ja ennen kaikkea Ellan vakavaa suhtautumista annettuun opetukseen.

Ella on 15-vuotias ruotsalainen baletin opiskelija. Hän on syntyisin Tukholman läheltä Solnasta. Ella ja hänen pikkuveljensä opiskelevat tällä hetkellä Tukholman Kuninkaallisessa Balettikoulussa. Ella on myös osallistunut monille kansainvälisille balettikursseille ulkomailla. Ella on myös alkanut osallistua vaativiin, kansainvälisiin balettikilpailuihin. Hän tähtää baletin ammattilaiseksi.

Seuraavaksi Ella on lähdössä Pietariin Vaganova Academyn koulutukseen, ja koska siellä on sisäoppilaitoksessa 17 vuoden ikäraja, on ensin vuorossa koulutus Stuttgartin John Cranko -balettiopistossa Stuttgartissa. Sopiikin sattumalta hyvin, että Ellan ensimmäinen voitto urallaan on saksalaisen premium-autonvalmistajan myöntämä. Palkintoon liittyi stipendi, joka korvasi Ellan kurssimaksun.

Savcor Balletissa nähtiin kesällä Vaganova Master Classin oppilasnäytöksen lisäksi Boris Eifman Balletin loisteliaita esityksiä.

Lisätietoja

Karin Bäcklund, tiedotuspäällikkö, Veho Group Oy Ab, puh. 050 3834490, karin.backlund@veho.fi