Mercedes-Benz C-sarja nousi markkinajohtajaksi 2008

• C-sarjan Mercedes-Benzistä tuli luokkansa myydyin maailmassa alkuvuonna 2008.
• Sedan ja farmari houkuttelevat asiakkaita erottuvalla muotoilulla, jossa on mallista riippuen kaksi erilaista etuosaa.
• Entistä parempi käsiteltävyys ja uusin turvatekniikka ovat lisänneet mielenkiintoa.
• BlueEfficiency-malleissa kulutus laskenut jopa 12 prosenttia.
• Uudesta CLC:stä houkutteleva aloitusvaihtoehto Mercedes-Benz coupé-perheeseen.

Monipuolisuudella menestykseen

Mercedes-Benz C-sarja nousi markkinajohtajaksi 2008

• C-sarjan Mercedes-Benzistä tuli luokkansa myydyin maailmassa alkuvuonna 2008.
• BlueEfficiency-malleissa kulutus laskenut jopa 12 prosenttia.

Mercedes-Benzin uusinta C-sarjaa on myyty maailmanlaajuisesti jo yli 300 000 kappaletta. Maaliskuussa 2007 ensiesitelty, hyvän vastaanoton saanut sedan sai seuraa loppuvuodesta myyntiin tulleesta myös erittäin suosituksi osoittautuneesta farmarista.

Mercedes-Benzin C-sarjasta on tullut alkuvuoden 2008 menestyksellisin auto luokassaan. Kaikkiaan jo 290 000 C-sarjan sedania on myyty kevään 2007 ensiesittelyn jälkeen. C-sarjan farmaria on myyty joulukuun 2007 esittelyn jälkeen jo yli 25 000. C-sarjan suurimmat markkinat ovat Saksassa, jossa myydään 25 prosenttia kaikista sarjan autoista. Seuraavaksi suurimmat markkinat ovat Yhdysvallat, Iso-Britannia, Italia ja Etelä-Afrikka.

Suomessa Mercedes-Benz C-sarjan autojen myynti on vuoden 2008 ensimmäisen viiden kuukauden aikana lisääntynyt 124 prosenttia verrattuna vuoden 2007 vastaavaan aikaan. C-sarjaa myytiin alkuvuonna 2008 jo 1172 kappaletta.

Erääksi tärkeäksi C-sarjan menestystekijäksi on osoittautunut selkeä, näkyvä ero kolmen eri varustetason välillä. Ensimmäisenä myyntivuotena joka toinen saksalainen C-sarjan ostaja valitsi keulankin osalta erottuvan Avantgarde-varustetason, ja ajoittain Avantgarden osuus kokonaismyynnistä on joillain ydinmarkkinoilla ollut vieläkin suurempi.

C-sarjan menestystekijöitä on myös tarpeen mukaan jämäköityvä iskunvaimennus, jolla saadaan aikaan täsmällinen, dynaaminen ajettavuus mukavuudesta tinkimättä. Keväästä 2008 Mercedes-Benz on tarjonnut C-sarjaa jo ennestään parantunutta taloudellisuutta silmällä pitäen optimoituina BlueEfficiency-malleina.

BlueEfficinecy käsittää painon keventämisen, ilmanvastuksen vähentämisen ja vierintävastuksen vähentämisen lisäksi muun muassa kuljettajaa taloudelliseen ajamiseen ohjaavat optimaaliset vaihtokohtien merkkivalot. Esimerkiksi C 200 CDI BlueEfficiencyn yhdistetyksi kulutukseksi jää ainoastaan 5,1 l/100 km ja hiilidioksidipäästöiksi 135 g/km.

C-sarjan menestysmallisto saa jatkoa CLC-coupésta. CLC on C-sarjan sports coupén seuraaja, jonka muotokieli on tiukasti linjassa uuden C-sarjan modernin ilmeen kanssa. CLC:n teknisiä uudistuksia edustaa muun muassa entistä nopeamman reagoinnin tarjoava Direct steer -ohjaus, jonka ohjausvälitys muuttuu ohjauspyörän kääntökulman mukaan. Sports coupé on malli, joka on omiaan vahvistamaan Mercedes-Benzin menestystä, sillä sports coupén asiakkaista peräti 70 prosenttia on ollut merkille uusia.

Tiedotteeseen liittyviä kuvia osoitteista:
www.mercedesmedia.fi
Käyttäjätunnus: mercedes
salasana: press
tai www.media.daimler.com

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010-569 2202, karin.backlund@veho.fi
Pauli Eskelinen, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, tuotepäällikkö, puh. 010-569 2530 pauli.eskelinen@veho.fi