Mercedes-Benz hyvällä tuloksella uuteen vuoteen

Mercedes Car Group käynnistää uuden toimintavuoden seitsemän prosentin myynnin kasvulla

· Mercedes Car Groupin henkilöautomyynti kasvoi 77 700 yksikköön tammikuussa
· Asiakkaille luovutettiin 73 500 Mercedes-Benz henkilöautoa – yli 14 prosenttia kasvua
· Uusi C-sarja saanut lämpimän vastaanoton mediassa

Mercedes Car Croup aloitti vuoden 2007 peräti seitsemän prosentin myynnin kasvulla. Myynti nousi 77 700 henkilöautoon. (Tammikuu 2006: 72 700). Koko maailmassa tammikuussa luovutettujen Mercedes-Benz henkilö-autojen määrä nousi 14 prosenttia. Autoja luovutettiin 73 500
kappaletta (tammikuu 2006: 64 500).

Mercedes-Benz S- ja E-sarjan autoille kirjattiin poikkeuksellisen vahvoja kasvulukuja ympäri maailman. Samoin menestyi hyvin M-, R-, GL ja G-sarjan autojen SUV-perhe. S-sarja myi tammikuussa erittäin hyvin, joka kasvatti Mercedes-Benzin lippulaivan johtoasemaa segmentissään entisestään. Koko luksus-segmentin Mercedes-Benz myynti kasvoi tammikuussa 2007 jo 43 prosenttia 8 500 kappaleeseen. Yhteensä 15 600 E-sarjan autoa maailmassa luovutettiin kuluvan vuoden tammikuussa asiakkaille. Kasvua edellisvuoteen tuli 13 prosenttia. SUV-segmentissä Mercedes-Benz teki uuden ennätyksen myymällä 12 400 autoa viime kuussa (kasvua 33 prosenttia) Kasvavasta kilpailusta huolimatta Mercedes-Benz pysyy parhaiten myyvänä premium-merkkinä SUV-luokassa Saksassa ja Länsi-Euroopassa.

Mercedes-Benz jatkaa myös vahvalla kasvu-uralla Yhdysvaltain markkinoilla. Rikottuaan13. perättäisen myyntiennätyksensä USA:ssa vuonna 2006, onnistui yhtiö vuoden 2007 tammikuussa nostamaan myyntiään 37 prosentilla ennätykselliseen 17 100 kappaleeseen. Kasvua Yhdysvaltain markkinoilla kiihdyttää S-sarjan ja SUV-mallien erinomainen menestys. Aasian ja Tyynen meren markkinoilla tammikuu toi 13 prosentin kasvun 9 800 kappaleella. Kasvu johtui pitkälti Kiinan markkinoiden kasvusta. (64 prosenttia 2 700 autoon). Länsi-Euroopassa tammikuussa luovutettiin 38 600 autoa, joka tarkoittaa 7 prosentin kasvua.

Mercedes-Benz odottaa myös uuden C-sarjan luovan ylimääräistä vauhtia myyntiin tänä vuonna. Auto sai paljon positiivista palautetta medialta ensiesittelyssään Stuttgartissa 18. tammikuuta. Uusi C-sarja on merkkipaalu kompaktissa premium-segmentissä muiden muassa edistyksellisillä turva- ja mukavuusominaisuuksillaan. Uuden C-sarjan sedan-mallin myynti alkaa Euroopassa ja Suomessa huhtikuun alussa 2007.

Mercedes-Benz
tammikuu 2007 73 500
tammikuu 2006 64 500
muutos % +13,9