Mercedes-Benz jatkaa vakuuttavasti taksimyynnin ykkösenä

• Mercedes-Benzin markkinaosuus 28,4 %  kilpailijat tulevat perässä eri kymmenluvuilla.
  • ”Taksimarkkinoilla sekä palvelutason että tuotteen pitää olla premium-luokkaa”, Vehon taksimyyntipäällikkö Antti Kaminen painottaa.
  • Mercedes-Benzin E-sarja on vakuuttavasti maan suosituin taksimalli, 14 kysytyimmän joukossa neljä Mercedes-Benz-mallia.

Mercedes-Benzin asema suomalaisen taksimyynnin kärkimerkkinä on vahvistunut vuoden kuluessa entisestään. Kuluneen vuoden aikana on taksikäyttöön toimitettu 528 autoa, ja markkinaosuus on 28,4 %. Seuraavana listalla eri kymmenluvulla tulevat Volvo (17,9 %) ja Volkswagen (13,2 %). Elokuussa Mercedes-Benzin markkinaosuus nousi jopa 31,9 prosenttiin 81 rekisteröidyllä autolla.

Mercedes-Benzin markkina-alueiden joukossa Suomi kisaa tasapäisesti maailman kolmanneksi suurimman markkina-alueen tittelistä Itävallan ja Sveitsin kanssa. Mercedes-Benzin suurin taksimarkkinamaa on Saksa.

Mercedes-Benz on ollut Suomen johtava automerkki ammattiautoilijoiden keskuudessa yhtäjaksoisesti lähes siitä lähtien, kun autojen tuontisäännöstely purettiin vuonna 1962. ”Menestys taksimarkkinoilla on suuri kokonaisuus. Auton on oltava tiloiltaan ja ominaisuuksiltaan ammattikäyttöön sopiva ja kestävä”, Vehon taksimyyntipäällikkö Antti Kaminen sanoo.

”Tuotteen rinnalla avainasemassa on palvelu. Veho on jo vuosia tarjonnut takseille 24/7-huoltopalvelun, jota kehitetään koko ajan aktiivisella dialogilla asiakkaidemme kanssa vastaamaan muuttuvan toimintaympäristön vaatimuksia. Jotta taksimarkkinoilla voi menestyä, sekä palvelutason että tuotteen pitää olla premium-luokkaa”, Antti Kaminen jatkaa.

E-sarjalla vankka johtoasema suomalaisessa taksikaupassa

Mercedes-Benzin E-sarja on kuukaudesta toiseen säilyttänyt asemansa suomalaisen taksikaupan ehdottomana suosikkimallina. Viimeksi kuluneen 12 kuukauden aikana E-sarjan autoja on toimitettu takseiksi 465 kappaletta (Volvo V90: 299 kpl).

Tämän vuoden tammi - elokuun aikana E-sarjalaisia on myyty takseiksi jo 339 kappaletta. E-sarjan markkinaosuus on 18,2 prosenttia, ja viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna E-sarjan kysyntä on kasvanut 118 autolla eli 53,4 %. Elokuussa E-sarjan etumatka oli vielä vakuuttavampi: 61 myytyä autoa vs. Volvo V90:n 23 kappaletta.

Vuoden 2017 taksitilaston 14 suosituimman mallin joukossa löytyy peräti neljä Mercedes-Benziä: E-sarjan lisäksi Sprinter (4. sija, 93 kpl), C-sarja (12., 49 kpl) sekä Vito (14., 36 kpl).

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Suuren resoluution kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Pekka Koski, Veho Henkilöautot, lehdistöpäällikkö, puh. 0400 210 490, pekka.koski@veho.fi

Antti Kaminen, Oy Veho Ab, taksimyyntipäällikkö, puh. 050 3453151, antti.kaminen@veho.fi