Mercedes-Benz-klassikkomaasturi , Luja ja luotettava G-sarja entistä ylellisempänä

• Yli 28 vuotta tuotetun klassikon uusin versio yhdistää hienostuneen viimeistelyn ja huipputekniikan alkuperäisen ylivoimaiseen maastopotentiaaliin.
• Sisätilojen, mittariston, säädinten ja led-takavalojen uusi sivistynyt design.
• Jatkuva neliveto, 4ETS-luistonvalvonta, tiheä maastovälitys ja kolme kytkettävää tasauspyörästöjen lukkoa varmistavat etenemisen hankalimmassakin maastossa.
• Kolme väkivahvaa moottorivaihtoehtoa: G 320 CDI, G 500 ja G 55 AMG.
• Maailman mahtimiehistä myös Paavi Benedictus XVI luottaa G-sarjaan.

Mercedes-Benzin jo reilut 28 vuotta tuotettua maasturiklassikkoa, G-sarjaa, on jatkuvasti kehitetty asiakkaiden tarpeiden muuttuessa. Alkuperäistä täysiveristä maastoautoa on täydennetty viimeisimmällä huippuelektroniikalla. Sisätilojen viimeistely nostaa viihtyvyyden samalle korkealle tasolle, jota on totuttu odottamaan ylellisiltä Mercedes-Benz-henkilöautoilta.

G-sarjan sisustus on saanut uuden raikkaan ilmeen. Se muodostuu korkealuokkaisesti viimeistellystä kojelaudasta, uudesta houkuttelevasti muotoillusta ohjauspyörästä ja modifioidusta keskikonsolista, jonka kytkimet on suunniteltu uudelleen. Myös ilmastoinnin säätöyksikkö on saanut uuden ilmeen.

Ulkopuolelta klassikko on arvolleen sopivasti pitkälti entisensä. Uusimman sukupolven G-sarjan auton erottaa esimerkiksi uudelleen muotoilluista takavaloista, jotka on nyt toteutettu led-tekniikalla.

Ensimmäinen Mercedes-Benz G-sarja vuonna 1979 oli suunniteltu ennen kaikkea erittäin hankalakulkuista maastoa varten. Tänäkin päivänä tarkoituksenmukainen muoto, järeä alusta, jatkuva neliveto, erillinen alennusvaihteisto ja kolme kytkettävää tasauspyörästöjen lukkoa kertovat täysiverisestä maastoautosta.

Yli neljännesvuosisadan ajan Mercedes-Benz on täydentänyt autoa asiakkaiden vaatimusten muuttuessa. Nykyään lukkiutumattomat jarrut, 4ETS-luistonvalvonta ja dvd-pohjainen navigaatiojärjestelmä ovat vain pieni osa huippuelektroniikasta, joka tekee G-sarjasta sivistyneen matkakumppanin kaikenlaisilla alustoilla.

Ohjaamossa neljä kromireunusteista analogista mittaria muodostavat tyylikkään kokonaisuuden. Nelipuolaisen monitoimiohjauspyörän valaistuilla painikkeilla kuljettaja voi käyttää erilaisia toimintoja ja selata näyttöjä ilman, että otetta ohjauspyörästä tarvitsee irrottaa. G 320 CDI:n ohjauspyörä on verhoiltu nahalla. G 500- ja G 55 AMG-mallien ohjauspyörässä käytetään ylellistä nahka-puu-viimeistelyä.

Yhteistä kaikille uusille G-sarjan malleille on modifioitu keskikonsoli uusine säätimineen ja ilmastoinnin ja mukavuustoimintojen kytkimineen. G 500- ja G 55 AMG-malleissa on vakiona Comand APS, joka sisältää dvd-navigaattorin, audiolaitteiston ja puhelimen näppäimistön. Kompassitoiminto varmistaa, että G-sarjan kuljettaja pysyy suunnassa viitoitettujen teitten ulkopuolellakin. G 320 CDI -malliin Comand APS on saatavana lisävarusteena. Kaikkiin G-sarjan malleihin on nyt lisätty 12 voltin virtapistoke etumatkustajan jalkatilaan.

G-sarjan 320 CDI tuottaa 165 kW/224 hv, G 500 218 kW/296 hv ja huippumallissa G 55 mekaanisesti ahdettu V8 364 kW/500 hv.

G-sarjan uudistuessa valikoimaan on tullut saataville myös uusia lisävarusteita:
 Peruutuskamera, joka antaa näkymän auton takaa Comand-yksikön 6,5-tuuman näytölle
 Rengaspaineiden valvontajärjestelmä, jonka näyttö sijaitsee kojetaulussa urheilupakoputkisto G -500 -malliin, pitkälti samanlainen kuin G 55 AMG:ssä
 Artico-sisustuspaketti käsin tehdyin nahkaviimeistelyin
 Uusi Gognac-nahkaverhoilu, joka lisää kolmannen eli ruskean sävyn valittavina olevien mustan ja harmaan sävyisten nahkaverhoilujen vaihtoehdoksi.

Hinnat 1.1.2008:
Akseliväli Moottori Teho Hinta
(mm) (cm3) (kW) euroa
G 320 CDI 2400 2987 165 124 000
G 320 CDI 2850 2987 165 131 000

G 500 2400 4966 218 171 000
G 500 2850 4966 218 178 000
G 55 AMG 2850 5439 368 236 000

G 320 CDI Cabrio 2400 2987 165 134 000
G 500 Cabrio 2400 4966 218 181 000

Maailman suurmiehistä esimerkiksi Paavi Benedictus XVI luottaa G-sarjan Mercedes-Benziin.
Erikoisrakenteinen avomallinen ajoneuvo perustuu G 500 -malliin. Paavi nousee hohtavan valkoiseen ajoneuvoonsa taakse rakennetuilta portailta ja esiintyy yleisölle seisaaltaan, jotta mahdollisimman moni näkisi kirkollisen johtajan. Paavilla on myös muita Mercedes-Benz-autoja käytössään, kuten erikoisuojatut M- ja S-sarjan autot.

Tiedotteeseen liittyviä kuvia osoitteista:
www.mercedesmedia.fi
Käyttäjätunnus: mercedes
salasana: press
tai www.media.daimler.com

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010-569 2202, karin.backlund@veho.fi
Risto Horn, Veho Hyötyajoneuvot,Veho Group Oy Ab, markkinointipäällkkö Unimog- ja sotilasajoneuvot, puh. 010 569 362