Mercedes-Benz New Yorkin autonäyttelyssä

• Huhtikuun 8. päivänä lehdistölle avautuva New Yorkin autonäyttelyn Mercedes-Benz –tähtinä nähdään niin uusi E-sarja, konsepti E 250 BlueTEC, kuin maailman ensi-iltansa saava täysverisen urheiluauton suorituskyvyn E-sarjaan tuova E 63 AMG.
• E-sarjan elegantti Coupe´ esitellään myös ensi kertaa Yhdysvalloissa.
• Ensi kerran koko maailmassa nähdään myös tulevaisuuden suuntaa näyttävä säästeliään hybriditekniikan Mercedes-Benzin SUV:iin tuova ML 450 BlueHybrid.
• Täysikokoisen SUV:ien luokkaan myös suurten autojen Yhdysvalloissa kuuluva GL-sarja on ehtinyt mallielinkaarensa puoliväliin ja uudistuneen facelift-mallin esittely on tähdätty niin ikään kävijämäärältään suurimpaan Yhdysvaltain autonäyttelyyn. Viime vuonna kävijämäärä oli yli miljoona

Mercedes-Benz E-sarjan johdolla tiellä tulevaisuuteen

Mercedes-Benz marssittaa New Yorkin autonäyttelyyn kokonaisen malliston, joissa kuvastuu sekä autoilun viehätys ja vastuullisuus. Uuden E-sarjan sedanin ja Coupe´n eri versioiden lisäksi esillä on esimerkiksi hiljattain uudistuneen GL-sarjan Yhdysvaltain versio.

Suorituskyvyn ja taloudellisuuden yhdistää erityisesti Yhdysvaltain markkinoille suunnattu ML 450 HYBRID, joka käyttää älykkäästi ajotilanteesta riippuen aina taloudellisinta vaihtoehtoa; pelkästään sähkömoottoreita, polttomoottoria tai näitä molempia yhdessä. Vaikka ML 450 HYBRID:issä on 250 kW/340 hv yhteistehoa ja 517 Nm:n vääntöä ja siinä on jatkuva 4Matic-neliveto, kuuluu se erittäin vähäpäästöisten SULEV –luokan (Super Ultra Low Emission Vehicle) –autoihin.

Nelisylinterisen dieselin taloudellisuus ja BlueTECin ennästysalhainen päästötaso

E 250 BlueTEC –konsepti yhdistää ainutlaatuisella tavalla erittäin tehokkaan ja taloudellisen nelisylinterisen dieselin ja hallitun katalysointireaktion ureasuihkutuksen avulla. Yhdistelmä täyttää sekä tärkeän Bin 5 standardin USA:ssa ja äärimmäisen tiukan, vuonna 2014 voimaan astuvan EU6-päästörajan. Moottori tuottaa samat hämmentävät teholukemat kuin eurooppalaisille markkinoille jo saapunut E 250 CDI. 500 Nm ja 150 kW/204 hv ovat ennätyksellisä arvoja 2,2-litraiselle dieselille, joka on paitsi erittäin taloudellinen, myös päästöiltään äärimmäisen puhdas.
Eurooppaan BlueTec-teknologia on ensimmäisenä syksyllä markkinoille tulevassa E 350 BlueTEC-mallissa , 155 kW/211 hv, CO2-päästöt 183 g/km.

Urheiluauton suorituskyky, neliovisen sedanin mukavuus; E 63 AMG

Äärimmäistä suorituskykyä etsivät New Yorkin autonäyttelyn vieraat mieltyvät taatusti Mercedes-Benz E 63 AMG-malliin. 6,3 –litrainen AMG V8 kehittää 386 kW/525 hv ja 630 Nm väännön. E 63 AMG kiihtyy nollasta sataan vain 4,5 sekunnissa. Huippunopeus on rajoitettu lukemaan 250 km/h. Vaikka teho on kasvanut 8Kw/11 hv edeltäjään verrattuna, on yhdistetty kulutus laskenut 12,6 litraan sadalla. Tämä on melkein 12 prosenttia edeltäjää vähemmän.

Mercedes-Benzin tiedotustilaiusuus keskiviikkona 8.4. iltapäivällä Suomen aikaan

New Yorkin kansainvälinen autonäyttely on avoinna virallisesti 10.-19.4., mutta median edustajilla on mahdollisuus tutustua näyttelyyn jo keskiviikkona 8.4. ja torstaina 9.4.. Mercedes-Benz järjestää tiedotustilaisuuden New Yorkin autonäyttelyssä keskiviikkona 8.4.2009 klo 9.20.-9.55 paikallista aikaa ja klo 16.30-16.55 Suomen aikaa. USA:n kävijämäärältään suurin autonäyttely keräsi viime vuonna yli miljoona kävijää.

Tiedotteeseen liittyviä lisätietoja ja kuvia tiedotustilaisuuden jälkeen:
www.media.daimler.com

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010-569 2202, karin.backlund@veho.fi
Pauli Eskelinen, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, tuotepäällikkö, puh. 010-569 2530,
pauli.eskelinen@veho.fi