Mercedes-Benz nousi maailman arvokkaimmaksi autobrändiksi

• Mercedes-Benz ykkössijalla kerralla kahdessa bränditutkimuksessa
  • Mercedes-Benz oli 6. suosituin automerkki syyskuussa
  • Yli 500 Mercedes-Benziä lisää taksitolpille
  • Mercedes-Benz All Stars 2018 – parasta huollosta
  • Turvallisen veneilyn taitoja yli 1600 lapselle kahdessa viikossa
  • Daimler tarjoaa 10 000 euron ylimääräisen vaihtohyvityksen Saksassa puhtaisiin autoihin
  • Sixt ja Hope yhteistyössä: lapsilla elämyksellinen päivä kotieläintilalla
  • smart sopii Concordeen ja Concorde tarvitsee smartin

Mercedes-Benz ykkössijalla kerralla kahdessa bränditutkimuksessa

Mercedes-Benzin asema on vahvistunut tuntuvasti kuluneen vuoden aikana, kaksi samaan aikaan julkaistua bränditutkimusta todistaa. Brittiläisen Brand Finance -tutkimus- ja konsulttiyrityksen mukaan Mercedes-Benz on nyt maailman arvokkain autobrändi. Mercedes-Benz nousi vuodessa 3. sijalta ykköseksi ohi Toyotan ja BMW:n. Tähtimerkin arvoksi on laskettu lähes 44 miljardia dollaria eli noin 37,2 miljardia euroa. Kasvua edellisvuodesta kertyi 8,5 mrd. dollaria (7,2 mrd. euroa). Mercedes-Benz kunnostautui vastaavasti yhdysvaltalaisen Interbrandin Best Global Brands 2018 -tutkimuksessa, jossa se noteerattiin maailman 8. arvokkaimmaksi tuotemerkiksi. Mercedes-Benz on edelleen ainoa eurooppalainen tuotemerkki Interbrandin TOP10-listalla. Interbrand summasi tähtimerkin arvoksi 48,6 mrd dollaria (41,1 mrd. euroa).

Mercedes-Benz oli 6. suosituin automerkki syyskuussa

Syyskuun automyynti oli hyvä Mercedes-Benzille, joka nousi 428 uudella henkilöautolla jo maan 6. rekisteröidymmäksi merkiksi. Tänä vuonna on myyty yhteensä 4710 uutta Mercedes-Benziä, ja markkinaosuus on 4,8 prosenttia. Pesäeroa takana tulevaan Audiin on lähes 500 ja BMW:hen lähes 1000 autoa. Malleista suosituin on ollut E-sarja 1081 autolla. Suomessa valmistettava GLC on kasvattanut suosiotaan 61 prosenttia 763 autoon tammi-syyskuun aikana.

Yritysmyynnissä kasvu on jatkunut ja Mercedes-Benz niin ikään maan 6. suosituin merkki yritysten ajoneuvohankinnoissa. Yrityskäyttöön on toimitettu 1487 Mercedestä, ja markkinaosuus on 6,4 prosenttia.

Yli 500 Mercedes-Benziä lisää taksitolpille

Mercedes-Benz asema kotimaisen taksimyynnin kärjessä vahvistui, kun syyskuun aikana rikottiin 500 uuden tähtikeulaisen auton raja. Tammi-syyskuun välillä taksitolpille on toimitettu 528 uutta Mercedes-Benziä, ja markkinaosuus on 28,9 prosenttia. E-sarjan suosio jatkuu, sillä ”Eemeleitä” on toimitettu taksikäyttöön 338 kappaletta. Se tuo mallille yksin 18,5 prosentin osuuden taksikaupassa. Sijalle 6. yltää Sprinter 75:llä autolla.

Mercedes-Benz All Stars 2018 – parasta huollosta

Mercedes-Benz ylläpitää huoltopalvelujensa eri toimialueiden työntekijöiden mielenkiintoa erilaisilla ammattitaitoa mittavilla kilpailuilla. Niistä arvostetuin on parillisina vuosina järjestettävä koko Mercedes-Benz-verkoston kattava All Stars -kilpailu. Tänä vuonna monivaiheisen esikarsinnan kautta loppukilpailuun ja käytännön taitoja mittaavien haasteiden pariin paikkansa ansainneet eri osa-alueiden huiput kilpailivat kahden päivän ja yli 150 tehtävän mittelössä. Omien osa-alueidensa parhaiksi selviytyivät Henrik Viitaniemi (Veho Tampere), Lauri Lukkarila (Veho Tampere), Samuli Tirkkonen (Autotalo Hartikainen, Kuopio), Antti Koivunen (Veho Tampere), Janne Hirvikorpi (Veho Turku) sekä Valtteri Viljakainen (Veho Mercedes-Benz Airport, Vantaa).

Turvallisen veneilyn taitoja yli 1600 lapselle kahdessa viikossa

Suomen Purjehdus ja Veneily Ry:n, Veho Oy Ab:n ja paikallisten seurojen yhdessä järjestämä Mercedes-Benz Sailing Tour opetti elokuussa turvallisen veneilyn taitoja yli 1600 lapselle. Mercedes-Benz Sailing Tourin maksuttomiin satamatapahtumiin Hangossa, Helsingin Kulosaaressa ja Lauttasaaressa, Turun Ruissalossa ja Uudessakaupungissa osallistui yli 1600 lasta ja aikuista. Perheillä oli mahdollisuus kokeilla muun muassa jollapurjehdusta ja kokea vauhdin huumaa kumiveneajelulla. Kuva: Heidi Koivunen/SPV

Mercedes-Benzin emoyhtiö Daimler kannattaa Saksan liittohallituksen toimenpiteitä ilmanlaadun parantamiseksi. ”Olemme vakuuttuneita, että kaupunkien typenoksidipäästöt saadaan hallintaan – ilman ajokieltoja modernien dieselmoottorien avulla”, Daimlerin pääjohtaja Dieter Zetsche vakuuttaa. Daimler on päättänyt tarjota Saksan 14 pahimmin ilmanlaadusta kärsivällä alueella ylimääräisen, jopa 10 000 euron suuruisen hyvityksen asiakkaille vaihdossa uuteen Mercedes-Benzin bensiini-, diesel- tai hybridimalliin, jotka täyttävät Euro 6 d TEMP tai Euro 6c -päästönormit. Kampanja on kohdistettu saksalaisille autoilijoille, jotka nyt ajavat Euro 4 tai – ensimmäisen kerran – Euro 5 -normien mukaisilla dieselautoilla. Ylimääräisen vaihtohyvityksen suuruus vaihtelee asiakkaan valitseman Mercedes-Benz-mallin mukaisesti.

Sixt ja Hope yhteistyössä: lapsilla elämyksellinen päivä kotieläintilalla

Aurinkoisena syyskuun lauantaina 25 lasta kulkee Haltijametsässä ilkikuristen maahisten polkua heidän ansojaan vältellen. Tarkka kulkija kuulee metsässä näkin viettelevän viulunsoiton ja löytää jättiläisen kengän. Hän tapaa myös veden jumalan Ahdin ja tämän kauniin vaimon Vellamon.

Kierros Haltijametsässä aloitti Sixt Autovuokraamon järjestämän hyväntekeväisyystapahtuman Rehndahlin kotieläin- ja elämystilalla, mutta sen aikana tapahtui paljon muutakin! Lapset rapsuttelivat lampaita, alpakoita, kanoja, aaseja, koiria, kaneja ja riikinkukkoja, ratsastivat poneilla, purjehtivat merirosvolaivalla ja söivät aikuisten grillaamia makkaroita nuotiopaikalla.

Tapahtuma oli Sixt Autovuokraamon ensimmäinen hyväntekeväisyystempaus. Perusteet hyväntekeväisyydelle tulevat sekä Vehon vastuullisuusohjelmasta että Sixtin päämiehen Drying Little Tears -ohjelmasta, joka on rouva Regine Sixtin johtama yli 100 maassa toimiva lasten avustusjärjestö. Drying Little Tears -järjestö on toteuttanut jo 118 projektia lasten auttamiseksi.

smart sopii Concordeen ja Concorde tarvitsee smartin

Näppärä ja taloudellinen smart EQ fortwo ei kuulu noin 730 000 euroa maksavan Concorde Centurion -huippumatkailuauton vakio- eikä lisävarusteluun, mutta täyssähköauto on ehdoton valinta parantamaan maantieristeilijän käytettävyyttä. Mercedes-Benzin Actros-alustalle rakennettavalla, lähes 12-metrisellä Concordella ei ole asiaa sellaisiin ahtaisiin paikkoihin kuten kaupunkien keskustoihin ja mielenkiintoisiin nähtävyyksiin, joihin smartilla on helppo ajaa. Concorde-matkailuautoja Suomessa edustaa Best Caravan.

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Suuren resoluution kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Pekka Koski, Veho Henkilöautot, lehdistöpäällikkö, puh. 0400 210 490, pekka.koski@veho.fi