Mercedes-Benz on arvokkain premium-luokan automerkki

Mercedes-Benz on mitattu jälleen maailman arvokkaimmaksi premium-luokan autotuotemerkiksi konsulttiyhtiö Interbrand Zintzmeyer & Luxin Best Global Brands 2011 –tutkimuksessa. Mercedes saavutti sadan mitatun yrityksen joukossa viime vuoden tapaan 12. sijan, jolla se oli myös kaikkein arvokkain eurooppalainen tuotemerkki.

Best Global Brands 2011 –tutkimus:

Mercedes-brändin arvoksi lasketaan 27,45 miljardia dollaria eli 9 prosenttia enemmän kuin vuonna 2010. Mercedes-Benzin tuotemerkin arvo on noussut yhtämittaisesti vuodesta 2009 alkaen.

Mercedes-Benzin menestyksen takeena on merkkiä kohtaan tunnettu asiakastyytyväisyys, joka on korkeampi kuin millään muualla automerkillä. Mercedes on myös kyennyt menestyksellisesti vastaamaan markkinoiden vaatimuksiin käänteentekevistä sekä sosiaalisesti ja ekologisesti kestävistä kuljetusratkaisuista.

Best Global Brands –tutkimus toteutetaan joka vuosi. Yritysten johtotasolla tutkimusta arvostetaan johtavana mittarina kansainvälisten tuotemerkkien asemasta ja merkityksestä.

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010-569 2202, karin.backlund@veho.fi