Mercedes-Benz panostaa pitkäjänteisyyteen

MINEA BLOMQVIST-KAKON, JAN FORSELLIN,

KULLO GOLFIN JA MERCEDES-BENZIN KUMPPANUUDET JATKUVAT

Mercedes-Benz ilmoitti nimeään kantavan lehdistön golf-kilpailun yhteydessä Kullo Golf Clubilla jatkavansa pitkäaikaista yhteistyötään lajin parissa useilla eri tasoilla. Kaikissa kumppanuuksissa on yhdistävänä tekijänä Kullo Golf, jonka nimisponsorina Mercedes-Benz on ollut koko kentän historian ajan jo rakennusvaiheesta alkaen.

Myös Suomen naisten ykköspelaajan Minea Blomqvist-Kakon kanssa yhteistyö sai jatkoa. Vuonna 2004 ammattilaiseksi siirtynyt Blomqvist-Kakko on edustanut koko ammattilais-uransa ajan Kullo Golf Clubia ja myös Mercedes-Benz on ollut saman ajan hänen yhteis-työkumppaninsa.

Suomen ammattivalmentajien ranking-ykkönen Jan Forsell jatkaa niin ikään yhteistyötään Mercedes-Benzin kanssa. Forsell aloitti Kullo Golf Clubin opettajana eli prona heti kentän avauduttua vuonna 2003. Työnsä tukena Forsellilla on käytössään Suomen nyky-aikaisimmat opetustilat mukaan lukien kaksi golf-studiota.

KEULAKUVAT VAHVISTAVAT IMAGOA

Kullo Golfin toimitusjohtaja Antti Hiltunen totesi Mercedes-Benzin laaja-alaisen yhteistyön jatkumisen olevan voitto koko lajille.

-On hienoa, että yritysmaailmassa annetaan arvoa pitkäjänteisyydelle. Uskon, että Mercedes-Benzin esimerkki innostaa myös muita kaupallisia tahoja satsaamaan lajiimme monipuolisesti, toimitusjohtaja Hiltunen painotti.

-Mercedes-Benzin päätös jatkaa yhteistyötä ykköspelaajamme Minea Blomqvist-Kakon ja golf-opettajamme Jan Forsellin kanssa on imagomme kannalta vähintään yhtä tärkeää kuin nimisponsorointi. Tulemme hyödyntämään molempia keulakuviamme entistä tehokkaammin markkinoinnissamme, kaavaili Hiltunen tyytyväisenä.

OLYMPIAVOITTO TAVOITTEENA 2016

Blomqvist-Kakko on pitänyt kilpailuista taukoa kuukauden hioakseen tekniikkaansa pitkissä avauslyönneissä, jotka ovat tuottaneet ongelmia. Tauko jatkuu vielä heinäkuun, jonka jälkeen Blomqvist-Kakko lähtee uudella innolla maailman valloitukseen.

-Taloudellisen tuen lisäksi pitkäaikaisen yhteistyön jatkuminen auttaa myös henkisesti. On rohkaisevaa, että Mercedes-Benz ilmoitti yhteistyön jatkumisesta juuri, kun pelaaminen on hieman takkuillut, kiitteli Blomqvist-Kakko luottamuksesta tiedotustilaisuudessa.

-Harjoittelutauon jälkeen tavoitteena on nousta kisaamaan kärkisijoista maailman parhaita vastaan Yhdysvaltain LPGA-kiertueen elo-syyskuun turnauksissa. Lontoon olympiakisoja ja suomalaisten edesottamuksia seuraan niin paljon kuin omilta kisakiireiltäni kykenen.

-Haaveeni on ollut lapsesta asti päästä edustamaan Suomen olympiakisoihin. Neljän vuoden päästä se on mahdollista, kun golf on Rio de Janeirossa 2016 mukana virallisena olympialajina.

-Aion tehdä seuraavan olympiadin tosissani töitä sen eteen, että minulla olisi edellytykset nousta palkintopallille olympiamitalistina Brasiliassa, kiteytti Blomqvist-Kakko pitkän tähtäimen suunnitelmansa.

Tiedotteeseen liittyviä kuvia liitteenä

1. kuva Kuvassa vasemmalta kilpailumestari Jukka Suomela, Vehon tiedotuspäällikkö Karin Bäcklund, Kulloo Golfin toimitusjohtaja Antti Hiltunen, Kulloon Pro Jan Forsell ja Minea Blomqvist.

2. Kuva Minea Blomqvist

tai www.media.daimler.com (vaatii rekisteröitymisen)

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010-569 2202, karin.backlund@veho.fi