Mercedes-Benz paransi asemiaan J.D.Powerin laatututkimuksessa

·Mercedes-Benz -asiakkaiden tyytyväisyys nousi Yhdysvalloissa selvästi ·Merkkien välisessä laatuvertailussa Mercedes-Benz nousi viisi pykälää jaetulle viidennelle sijalle

Mercedes-Benz on onnistunut tavoitteessaan parantaa valmistamiensa henkilöautojen laatua ja vähentää vikoja, osoittaa yhdysvaltalaisen J.D.Power & Associates -markkinatutkimuslaitoksen laaja autojen IQS-laatututkimus 2005. Mukana olevien automerkkien joukossa Mercedes-Benz nousi jaetulle viidennelle sijalle edellisvuoden 10. sijalta. IQS (Initial Quality Study) -tutkimuksen aineistona oli yhteensä 62 000 uutta henkilö- ja pakettiautoa, jotka oli hankittu Yhdysvalloissa marras- ja joulukuun 2004 välisenä aikana. Havaittujen vikojen määrää sataa uutta autoa kohti mitattiin yhdeksässä eri kategoriassa: 1. moottori, 2. vaihteisto, 3. sisätilat, 4. ulkopuoliset vauriot, 5. lämmitys, tuuletus ja jäähdytysjärjestelmä, 6. äänentoisto, 7. istuimet, 8. hallintalaitteet sekä 9. ajotuntuma, käsittely ja jarrutus. Mercedes-Benzeissä raportoitiin kaikkiaan 104 vikaa sataa uutta autoa kohti. Vuonna 2004 vikoja paljastui 106 kappaletta. Mercedes-Benzin taakse jäivät Yhdysvaltain suosikkimerkeistä muun muassa Toyota, Audi, Infiniti ja Hyundai. Vertailun voitti viimevuotiseen tapaan Lexus. Lisätietoja: Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö puh. 010-569 2202 Ville Silvennoinen, myyntipäällikkö, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä puh. 010-569 2507 Pauli Eskelinen, tuotepäällikkö, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä puh. 010-569 2530