Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive

• Ajossa päästötön ja silti ultranopea sähkö-AMG Mercedes-Benz AMG koettelee taas suorituskyvyn rajoja: nyt sähkömoottorein. • Erityisen suorituskykyisiin Mercedes-Benz autoihin keskittynyt AMG seuraa aikaansa siinä kuin muutkin osat Daimleria. • Neljän eri sähkömoottorin yhteisteho on 392 kW, vääntö 880 Nm. • Koska joka pyörällä on oma moottorinsa, voidaan käyttää erittäin hienostunutta voimannajakoa. Mercedes-Benz kutsuu järjestelmää Torque Vectoring -nimellä. • Kiihtyvyys nollasta sataan noin neljä 4 sekuntia.

Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive Ajossa päästötön ja silti ultranopea sähkö-AMG • Mercedes-Benz AMG koettelee taas suorituskyvyn rajoja: nyt sähkömoottorein. • Erityisen suorituskykyisiin Mercedes-Benz autoihin keskittynyt AMG seuraa aikaansa siinä kuin muutkin osat Daimleria. • Neljän eri sähkömoottorin yhteisteho on 392 kW, vääntö 880 Nm. • Koska joka pyörällä on oma moottorinsa, voidaan käyttää erittäin hienostunutta voimannajakoa. Mercedes-Benz kutsuu järjestelmää Torque Vectoring -nimellä. • Kiihtyvyys nollasta sataan noin neljä 4 sekuntia. Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive kiihtyy muiden muassa edullisten vääntöominaisuuksiensa ansiosta samaan 4 sekunnin haamuajan tuntumaan kuin perinteisellä 6,3-litraisella V8-moottorilla varustettu 420 kW/517 hv-mallikin. – ¬Halusimme tällä sähkömoottorisella versiolla määritellä superauton uudestaan. Mutta meille tuossa ei ole kyse pelkästään kestävästä kehityksestä. Kiinnitämme yhtälailla huomiota ajamisen nautintoon ja klassiseen AMG-henkeen, sanoo Mercedes-AMG johtaja Volker Mornhinweg. Optimaalinen painojakauma ja matalalla sijaitseva painopiste Sähköyksiköiden sijoittelu ei vaatinut mitään poikkeavia muutoksia lokinsiipiovisen perusauton alumiinirunkoon. Pieniä muutoksia sen sijaan tehtiin aina Mercedes-Benziltä odotetun pitkän matkan ajomukavuuden maksimoimiseksi. Neljä moottoria, kaksi vaihteistoa, niin kuin akku itsekin sijoitettu matalalle painopisteen nimissä. 400 V ja 40 Ah:n akusto on kiinnitetty rintapeltiin, keskitunneliin ja istuinten taakse. Koska jokaisella pyörällä on oma vetoakselinsa, säästetään huomattavasti ajo-ominaisuuksiin haitallisesti vaikuttavaa jousittamatonta massaa kuin pyörännapaan sijoitetuilla moottoreilla. Tiedotteeseen liittyviä lisätietoja: www.media.daimler.com Lisätietoja: Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010-569 2202, karin.backlund@veho.fi Pauli Eskelinen, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, tuotepäällikkö, puh. 010-569 2530, pauli.eskelinen@veho.fi