Mercedes-Benz suunnittelee ensimmäistä pickup-malliaan

• Ensimmäinen pickup -avolavamalli premium-autonvalmistajalta.

• Mercedes-Benz tulee pickup-markkinoille ennen vuosikymmenen vaihdetta.

• Avolavamallin päämarkkina-alueet Latinalaisessa Amerikassa, Etelä-Afrikassa, Australiassa ja Euroopassa.

Uusi autosegmentti vuoteen 2020 mennessä:

Mercedes-Benz aikoo vielä tällä vuosikymmenellä laajentaa tuotevalikoimaansa pickup-avolavamallilla. Kyseessä on ensimmäinen avolava-auto, jonka jokin premium-tason valmistaja tuo markkinoille. Pickupien kysyntä on viime vuosina vahvistunut tuntuvasti niiden monikäyttöisyyden, maastokelpoisuuden ja jopa tuhannen kilon hyötykuorman mahdollistavan rakenteen ansiosta.

”Mercedes-Benzin tuleva pickup-malli tukee mainiosti globaaleja kasvutavoitteitamme”, Daimler AG:n pääjohtaja Dr Dieter Zetsche vakuuttaa. ”Tulemme tähän autoluokkaan tuotteella, joka vastaa täysin omaa erottuvaa identiteettiämme ja kaikkia Mercedes-Benziin liitettyjä arvoja: turvallisuutta, ajomukavuutta, voimansiirron kestävyyttä ja auton arvon säilymistä.”

”Osana Mercedes-Benz Vans Goes Global –strategiaa pickup on ihanteellinen ajoneuvotyyppi tuotevalikoimamme kansainväliseen laajentamiseen”, Mercedes-Benz Vansin toimitusjohtaja Volker Mornhinweg lisää.

Mercedes-Benzin pickup-avolava mullistaa koko autosegmentin

Vastuu uuden pickupin kehitystyöstä on Mercedes-Benz Vans –divisioonalla, jolla on jo vuosikymmenten kokemus niin ammatti- kuin yksityiskäyttöön suunniteltujen ajoneuvojen suunnittelusta, valmistuksesta ja markkinoinnista. Tuoreimpia esimerkkejä onnistuneista lanseerauksista ovat uudet V-sarja ja Vito.

”Voimme palvella täydellisesti asiakasta, joka etsii monenlaiseen hyötykäyttöön soveltuvaa ajoneuvoa ­– ja joka samalla on yhtä mukava, turvallinen ja hyvin muotoiltu kuin mikä tahansa Mercedes-Benzin henkilöautomalli. Suunnittelemme merkkimme ensimmäisen pickupin tällä samalla menestysreseptillä”, Volker Mornhinweg vakuuttaa.

Keskikokoisten pickup-avolava-autojen segmentti elää tällä hetkellä voimakkaassa murroksessa. Yhä useampia tämän kokoluokan autoja käytetään yksityisajoihin ja vapaa-ajan harrastuksiin. Siksi niin ammattimaiset kuin yksityiskäyttäjätkin vaativat autoilta yhä enemmän henkilöautomaisia ominaisuuksia.

Mercedes-Benz vastaa näihin odotuksiin ensimmäisenä premium-autonvalmistajana. Saman kaltainen esimerkki uuden koko- ja laatuluokan avauksesta oli M-sarjan esittely noin 20 vuotta sitten. Tuolloin ensimmäinen premium-tason SUV-malli mullisti perusteellisesti koko kehittymässä olevan autosegmentin.

Mercedes-Benzin tuleva pickup-avolavamalli on suunnattu erityisesti luokan kasvaville markkinoille Latinalaisessa Amerikassa, Etelä-Afrikassa, Australiassa ja Euroopassa.

Uudesta pickup- avolavamallista ei vielä ole virallisia kuvia.

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta www.cisionwire.fi/veho-group

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Isot kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010 569 2202, karin.backlund@veho.fi

Jani Tolonen, Veho Hyötyajoneuvot, myyntijohtaja, puh. 010 569 3689/0400 937733, jani.tolonen@veho.fi