Mercedes-Benz tarkastaa C-, GLK- ja E-sarjan autoja

Mercedes-Benz kutsuu tarkastukseen C-, GLK- ja E-sarjan autoja, jotka on valmistettu aikavälillä 1.6.2009 ja 28.2.2010.

Daimler AG on laadun valvonnassaan todennut, että yksittäisissä autoissa saattaa esiintyä ohjaustehostimen pumpun liitoskappaleen vuoto. Yleensä tästä aiheutuu ohjaustehostimen pumpun selvästi kuuluva häiriöääni. Ajan mittaan seurauksena saattaa olla ohjauksen muuttuminen raskaaksi etenkin pysäköintitilanteissa. Auton ohjattavuus säilyy kuitenkin aina.

Huoltoedustaja tarkastaa näistä autoista ohjaustehostimen pumpun liitoskappaleen ja tarvittaessa kiristää tai asentaa uuden tiivisterenkaan.

Tarkastus kestää noin 0,5 tuntia ja on asiakkaalle maksuton.

Veho Group Oy Ab / Mercedes-Benz henkilöautojen maahantuonti on yhteydessä kirjeitse asiakkaisiin, joiden autoja tarkastus koskee. Suomessa autoja kutsutaan tarkastukseen 1 477 kpl. Alustavien arvioiden mukaan vika esiintyy noin yhdessä prosentissa autoja eli Suomessa noin 15 autossa.

Markku Isoksela, Veho Group Oy Ab, Mercedes-Benz henkilöautot, jälkimarkkinointipäällikkö, puh. 010 569 2624, markku.isoksela@veho.fi