Mercedes-Benz tarkastaa E- ja SL-sarjan autoja

Lehdistötiedote Julkaisvapaa heti 12.5.2004 Mercedes-Benz tarkastaa E- ja SL-sarjan autoja Mercedes-Benz pyytää kaikki E-sarjan sedan- (3/2002 alkaen) ja farmari- (3/2003 alkaen) sekä SL-sarjan (10/2001 alkaen) autot korjaamolle ilmaiseen tarkastukseen. Suomessa E-sarjan (korimallia 211) autoja kutsutaan tarkastukseen noin 2700 kpl sekä SL-sarjan (korimallia 230) noin 40 kpl. Tiedotusvälineet ja asiakkaat ovat antaneet erittäin positiivistä palautetta koskien SBC-jarrujen (Sensotronic Brake Control) tehoa ja mukavuutta. Tehtaalle on tullut kuitenkin tietoon pieni määrä valituksia järjestelmän toimintahäiriöstä. Näissä harvoissa tapauksissa SBC- järjestelmän hydraulinen lisätoiminto on silti varmistanut riittävän jarrutustehon, joka ylittää voimassa olevat lakimääräykset. Tässä tilassa merkkivalo ja -ääni varoittavat kuljettajaa, joka voi pysäyttää auton painamalla poljinta hieman normaalia syvemmälle ja käyttämällä enemmän poljinvoimaa. Maahantuojan tiedossa ei ole yhtään autoa, jossa olisi Suomessa todettu yllämainittu toimintahäiriö, mutta varmistaakseen autojen moitteettoman toiminnan, kutsutaan kaikki liikenteessä olevat autot tarkastukseen. Tutkimuksissa on todettu, että toimintahäiriö esiintyy pääasiallisesti paljon ajetuissa autoissa joiden jarruja käytetään erittäin usein. Suomessa kaikki taksiliikenteessä olevat autot on jo aiemmin kutsuttu tarkastukseen. Lisätoimenpiteenä kaikkien SBC-järjestelmällä varustettujen autojen tarkastus on otettu normaaliin huolto-ohjelmaan. Tarkastus kestää noin tunnin ja on asiakkaalle maksuton. Auton omistajia on tiedotettu asiasta kirjeitse. Lisätietoja: Markku Isoksela, Veho Group Oy Ab, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, jälkimarkkinointipäällikkö, puh. 010 569 2624, 0500-501 738 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/12/20040512BIT00660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/12/20040512BIT00660/wkr0002.pdf