Mercedes-Benz tuo lisää vaihtoehtoja autojen personointiin

• Kätevät ja tilavat suksiboksit tuovat lisätilaa katolle.
  • Takapenkin viihdejärjestelmät monipuolisilla yhteyksillä.

Räätälöityjä lisävarusteita M-sarjaan:

Mercedes-Benz tarjoaa kattavan lisävarustevalikoiman uusiin M-sarjan autoihin. Auton personointiin juuri oman maun mukaiseksi tulee kerralla lisää vaihtoehtoja ja uusia mahdollisuuksia. Varusteet on suunniteltu nimenomaan M-sarjaa varten, ja ne täyttävät kaikki Mercedesin tarkat valmistus- ja turvallisuusnormit.

M-sarjan käyttömahdollisuuksia ja kuljetuskykyä lisäävät erityisesti uudet suksiboksit ja taakkatelineet sekä takapenkin viihdejärjestelmät. Muihin lisävarusteisiin kuuluvat esimerkiksi 12 erilaista kevytmetallivannemallia, lattiamattosarjat, lasten turvaistuimet, puu- ja nahkasomisteinen ohjauspyörä sekä ruostumattomasta teräksestä valmistetut urheilulliset polkimet.

Kahta kokoa suksibokseja käyttötarpeen mukaan

M-sarjan uudet suksiboksit katolle saa joko 330- tai 450-litraisina. Boksien pituus on aina 220 senttiä ja leveys 60 tai 80 senttiä. Lisätilan monikäyttöisyyttä lisää boksien älykäs saranointi, sillä ne voidaan avata kummalta puolen tahansa. Boksien materiaalit ja rakenne on TÜV-testattu. Lisäksi ne täyttävät Mercedesin omat normit, joten esimerkiksi auton kattoluukku voidaan avata aina vaikka kuljetuslaatikko olisi kiinnitetty katolle.

M-sarjan ”330”-suksiboksiin mahtuu kolme suksiparia. Vaihtoehtoisesti boksiin voi pakata 50 kiloa muuta tavaraa, jotka voi pakata kätevästi neljään, kuljetuslaatikon sisään sopivaan vedenpitävään polyesteripussiin. ”450”-boksi vetää viisi suksiparia. Vaihtoehtona on neljän tavarapussin ja kahden suksipussin yhdistelmä (2 sukset/pussi). Isompi boksi painaa 19 kiloa ja sen kuljetuskapasiteetti on 75 kiloa.

330-sarjan bokseja mahtuu M-sarjan katolle kaksi vierekkäin. Boksin saa joko mattahopeisena tai titanium-metallisävyisenä. 450-sarjan boksin värit ovat metallimusta ja mattahopea. Isomman boksin saa halutessaan myös sävytettynä mihin tahansa Mercedesin käyttämään auton ulkoväriin. Boksien kiinnitystelineenä käytetään Alustyle Easy-Fix II –taakkatelineitä, jota voidaan kiinnittää M-sarjan kattokaiteisiin kätevästi ja nopeasti ilman työkaluja. Tarjolla on myös taakkatelineitä, joissa on kiinnikkeitä suksille ja lumilaudoille.

Viihdejärjestelmät keventävät takapenkkiläisten matkaa

Takapenkkiläisten matkanteon helpottamiseksi M-sarjan autot voi varustaa monipuolisilla viihdejärjestelmillä. Uusinta uutta on Integration Plus –järjestelmä, jonka avulla henkilökohtaisesta Apple iPadista voi muokata varsinaisen matkustajien viihdekeskuksen. Jos autossa on InCar Hotspot –valmius, myös internet-yhteys on mahdollinen. iPadit sopivat telakkaan, joka on sijoitettu niskatukien taakse. Telakan voi kääntää 90 astetta molemmille sivuille. Akut voi ladata autossa usb-yhteyden ja latauskaapelin avulla.

Vaihtoehtona on perinteinen takapenkin viihdejärjestelmä eli dvd-soitin kahdella halkaisijaltaan 17,8-senttisillä näytöllä. Muitakin kuvalähteitä voi käyttää av-in-portin, usb:n tai sd-korttipaikan kautta. Näytöt voi irrottaa telineistään ja ottaa käyttöön myös auton ulkopuolella. Viihdejärjestelmä sisältää kahdet infrapunakuulokkeet ja radion kaukosäätimen. Tarjolla on myös viihdesarja vain yhdellä kuvaruutunäytöllä.

Tiedotteeseen liittyviä kuvia ja lisätietoja

www.media.daimler.com (vaatii rekisteröitymisen)

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010-569 2202, karin.backlund@veho.fi

Pauli Eskelinen, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, tuotepäällikkö, puh. 010-569 2530,