• Veho Oy Ab/

Mercedes-Benz Viano tila-auto uudistuu: Lisää tyyliä, laatua, ajomukavuutta ja taloudellisuutta

Uusiutunut muotoilu, sisätilat entistä laadukkaampia ja hiljaisempiaUudistuneet alustarakenne ja jousitus takaavat entistä paremman ajettavuuden        ja mukavuudenTaloudelliset ja tehokkaat moottorit, BlueEfficiency-teknologia vakiona

Mercedes-Benz Viano

Uudistuneen Mercedes-Benz Vianon kohonneen laatutason aistii paitsi auton ulkonäöstä niin erityisesti huikean parannuksen saavasta matkustamosta. Vianon ulkoinen muotoilu erottuu selvästi edeltävästä mallista muun muassa uusien ajovalojen ja uudelleen muotoillun takaosan ansiosta. Keulan muotoilu on saanut runsaasti vaikutteita Mercedes-Benzin henkilöautoista.

Sisältä Viano on entistä laadukkaampi ja se tarjoaa luksusluokan mukavuutta - kiitos esimerkiksi uuden himmennettävän sisävalojärjestelmän, led-lukuvalojen ja valokuitukomponenttien käytön. Niin istuinten kuin muidenkin sisäosien  verhoiluja ja materiaaleja on uudistettu. Uusi henkilöautoistakin tuttu nelipuolainen monitoimiohjauspyörä viimeistelee sisätilojen laatutason.

Vianon uusi mukavuusalusta ja jousitus tarjoavat luokassaan ennenkokemattoman yhdistelmän ajomukavuutta ja aktiivista turvallisuutta. Auton käsittely on tarkkaa, ennustettavaa ja turvallista, ja alustamelua kantautuu sisälle entistä vähemmän.

Vianon moottorit täyttävät EU5-päästönormit ja ovat jopa 15 prosenttia taloudellisempia ja ympäristöystävällisempiä kuin aiemmat voimanlähteet. Moottorien laaja vääntöalue takaa erinomaisen voimantuoton myös pienillä kierroksilla ajettaessa ja säästää polttoainetta maantienopeuksissa.

Mercedes-Benzin kehittämä BlueEfficiency-teknologia on Vianossa vakiovarusteena. Polttoaineen kulutuksen pienentämiseksi monet moottorin apulaitteet toimivat vain tarvittaessa. Autossa käytetään alhaisen vierintävastuksen renkaita, ja käytössä on myös moottorin ECO start/stop-automatiikka.

Tiedotteeseen liittyviä kuvia ja lisätietoja:

www.mercedesmedia.fi

kt. mercedes

ss. press

tai

www.media.daimler.com (vaatii rekisteröitymisen)

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010-569 2202, karin.backlund@veho.fi

Antti Puolakkainen, Veho Group Oy Ab, myyntijohtaja, puh. 010-569 3687, antti.puolakkainen@veho.fi