Mercedes-Benzin Kesäbenz- kampanjakokonaisuus nivoo persoonat osaksi brändiä

Mercedes-Benzin Kesäbenz-kampanja antoi JVG:lle, Elastiselle ja Billebeinolle vapaat kädet suunnitella omannäköisensä autot, joista yleisö pääsee äänestämään suosikkinsa. Kokonaisvaltaiselle kampanjalle tehtiin myös historiallinen JVG:n ja Elastisen yhteismusiikkivideo. Videota on katsottu mercedes-benz.fi- sivustolla, YouTubessa ja Facebookissa ensimmäisen kampanjaviikon aikana huimat yli 125 000 kertaa. Mercedes-Benz.fi-sivuston kävijämäärät ovat nousseet yli 300 % tavanomaiseen kävijämäärään verrattuna.

Toista kertaa toteutettava Kesäbenz yhdistää jälleen Mercedes-Benzin automallit ja Suomen eturivin artistit. Viime vuonna mukana olivat Chisu, Ellinoora ja Isac Elliot – nyt vuorossa ovat JVG ja Elastinen sekä lifestylebrändi Billebeino. Kaikki saivat suunnitella autoille mieleisensä ulkoasut, jotka myös toteutettiin.

- Markkinoinnin tehtävä ei ole kertoa pelkkiä faktoja, vaan herättää tunteita ja synnyttää vahvoja kokemuksia – elämyksellisyyttä. Olemme tehneet pitkään yhteistyötä JVG:n ja Elastisen kanssa. Nyt se pitkäjänteinen työ kulminoituu automarkkinoinnin kenties kovimpaan kotimaiseen tuotokseen: Kesäbenz 2020 -kokonaisuuteen. Artistiyhteistyömme on erinomainen tapa erottua massasta ja tavoittaa myös uusia kohderyhmiä. Kampanjaan valikoitiin sellaiset automallit, jotka oli luonteva antaa artistiemme käsittelyyn. Oli mieletöntä nähdä, millaiseen lopputulokseen herrat päätyivät autojen inspiroimana, kertoo Mercedes-Benz henkilö- ja pakettiautojen markkinointipäällikkö Kasper Jansson.

Viime vuoden tapaan yleisö saa äänestää artistien suunnittelemista Kesäbenz-autoista oman suosikkinsa osoitteessa mercedes-benz.fi/kesäbenz. Kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan uusi Mercedes-Benz GLA vuodeksi käyttöön, lippuja JVG:n ja Elastisen yksityiselle yhteiskeikalle sekä uniikkeja Billebeinon perustajan Ville Leinon tekemästä Mercedes-Benz- henkisestä taulusta tuotettuja t-paitoja. Äänestykseen voi osallistua 31.8.2020 asti.

Tänä vuonna Kesäbenz-kampanja saa aivan uusia kierroksia musiikkivideon muodossa. Kyse on JVG:n ja Elastisen kaikkien aikojen ensimmäisestä yhteistuotannosta.

- Halusimme paitsi nähdä myös kuulla, miten Mercedes-Benz inspiroi artistejamme. Sekä JVG että Elastinen ovat jo vuosia kuuluneet Mercedes-Benz -perheeseemme, joten heillä on luontainen ja läheinen suhde brändiin. JVG on jo aiemmin tehnyt Johtotähti-kappaleen, mutta nyt tehty Kesäbenz-tunnari videoineen on heidän ja Elastisen yhteinen teos. Meillä oli erityinen ja harvinainen kunnia yhdistää tällä tavoin huippuartistit toisiinsa ja olla mukana luomassa jotain aivan uniikkia, kiteyttää Kasper Jansson.

JVG:n ja Elastisen Kesäbenz-musavideon lisäksi kampanjaan kuuluu video, jolla Billebeino perustaja Ville Leino kertoo oman mielenkiintoisen tarinansa sekä Kesäbenzinsä synnystä ja suunnittelusta.- Yhteistyömme Vehon kanssa on aina perustunut lokaaliin tarinankerrontaan, jolla luodaan poikkeuksellisia kohtaamisia Mercedes-Benzin ja suomalaisten välille. Nyt starttaava Kesäbenz-kokonaisuus on lähellä unelmaprojektia, koska yhteyksiä persoonien ja brändin välille ei tarvitse keksiä tai tarinaa luoda tyhjästä. Parhaimmillaan markkinointi on täyttä totta ja sellaisia tekoja, jotka jäävät elämään kampanjan jälkeenkin, ja nyt ollaan juuri niiden asioiden äärellä. Olen todella ylpeä asiakkaan rohkeudesta luoda poikkeuksellisia tekoja näinä haastavinakin aikoina”, toteaa Lataamo Groupin luova johtaja Wille Niinistö.

Ripeä lähtö lupaa hyvää

Kesäbenz-kampanja starttasi sosiaalisessa mediassa viime viikon keskiviikkona. Sekä äänestys että video ovat saaneet lentävän lähdön: ensimmäisen viikon aikana videota on katsottu yli 125 000 kertaa ja kisaan osallistuttu lähes 10 000 kertaa jo kampanjan ensimmäisen viikon aikana. Mercedes-Benz.fi-verkkosivuston kävijämäärät ovat kasvaneet yli 300 %.

- Viime vuoden Kesäbenz 2019 on huima menestys. Ensimmäinen kampanjaviikko on jo antanut viitteitä, että Kesäbenz 2020 tulee olemaan vieläkin suositumpi, kuten luvut osoittavat, kertoo Kasper Jansson.

Mediapankit:

Vehon media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta: https://www.veho.fi/uutishuone/

Janne Hällfors, markkinointijohtaja Veho Oy Ab, puh. 050 5902622,  janne.hallfors@veho.fi

Kasper Jansson, markkinointipäällikkö Mercedes-Benz henkilö- ja pakettiautot, 050 388 9870, kasper.jansson@veho.fi