Mercedes-Benzin kuukausitiedote

• Mercedes-Benz S 400 Hybrid: ennätysalhaiset CO2-päästöt edustusautoluokassa.
• Mercedes-Benz SUV-perhe: GL-sarja päivittyy entistä houkuttelevammaksi ja 30 vuoden ikään ehtinyt ikinuori G-sarja palkittiin tulevaisuuden klassikkona. GLK-sarja täydentyy GLK 220 CDI:llä: yhdistelmä järkevää voimaa ja taloudellisuutta.
• Huhtikuussa 2009 Mercedes-Benz-henkilöautot kasvattivat markkinaosuuttaan Suomessa reilulla prosenttiyksiköllä 4,69 prosenttiin ja uusi E-sarja nousi markkinajohtajaksi Saksassa.
• Kiinassa Mercedes-Benzin myynti kasvoi 59 prosenttia. Maailmassa myytiin huhtikuussa 80 700 Mercedes-Benziä.
• Mercedes-Benz Klubi juhlii 30-vuotispäiviä Aulangolla Hämeenlinnassa.

S-sarja uudistuu: uutuutena turvallinen, ylellinen ja ympäristöystävällinen S 400 Hybrid

Mercedes-Benz S 400 Hybrid tuottaa luokassaan ennätyksellisen alhaiset hiilidioksidipäästöt. Yhdistetty kulutus 7,9 l/100 km ja CO2-päästöt 189 g/km ovat bensiinimoottoristen edustusautojen alhaisimmat lukemat. 205 kW / 299 hv:n yhteistehon tuottava V6-bensiinimoottorin ja sähkömoottorin yhdistelmä antaa S-sarjan suurelle edustusautolle ylellisen suorituskyvyn. Sähkömoottorin antama 160 newtonmetrin lisävääntö tuottaa vaivattoman kiihtyvyyden.

Mercedes-Benz SUV:t: palkittu G-sarja, uudistuva GL ja taloudellinen GLK 220 CDI

Pisimpään tuotannossa, jo 30 vuotta, ollut Mercedes-Benz-malli, ikoninen G-sarjan maastoauto on valittu Klassik Motor-lehden tulevaisuuden klassikoksi. Kulttimainetta nauttiva G-sarja valittiin myös 4Wheel Fun-lehden Supertähti 2009 -arvonimen kantajaksi.
GL-sarjan uuden mallivuoden autoissa nähdään BlueEFFICIENCY- ja BlueTEC-tekniikoita. Huippuluokan luksusmaasturi kuluttaa jopa 8 prosenttia aikaisempaa vähemmän polttoainetta. Myös korielementtien ja sisutuksen ilme saa päivityksen.

GLK-sarja täydentyy väkivahvalla, mutta taloudellisella nelisylinterisellä mallilla. GLK 220 CDI BE 4Matic on varustettu uudella 125 kW / 170 hv moottorilla. Sen CO2-päästö jää 183 g/km arvoon. GLK 220 CDI:n kokonaishinta on 53 488,43 euroa ja autoedun verotusarvot 985 / 805 euroa/kk.

Mercedes-Benz kasvatti markkinaosuuttaan Suomen automarkkinoilla

Mercedes-Benzin myynti Suomessa huhtikuussa 2009 oli 349 autoa. Mercedes-Benzin osuus Suomen henkilöautomarkkinoista nousi 4,69 prosenttiin edellisen vuoden huhtikuun 3,62 prosentista. Vahvana dieselmerkkinä Mercedes-Benz säilytti markkinansa paremmin kuin mikään muu kärkikymmenikön dieselmerkki. Mercedes-Benzin markkinaosuus dieseleissä kasvoi viime vuoden huhtikuuhun verrattuna 4,72 prosentista 8,57 prosenttiin.

Uusi E-sarja Saksan markkinajohtajaksi, Kiinassa Mercedes-Benz ennätysmyynti

E-sarja on otettu hyvin vastaan Saksan kotimarkkinoilla ja Daimler odottaa tulevilta kuukausilta lisää positiivisia signaaleja E-sarjasta Yhdysvaltain ja Kiinan markkinoilta. Kiinassa Daimler myi huhtikuussa enemmän autoja kuin koskaan. Viime huhtikuuhun verrattuna myynti Kiinassa kasvoi 59 prosenttia 3 500 autosta 5 600 autoon. Koko maailmassa myytiin huhtikuussa 80 700 Mercedes-Benziä.

Mercedes-Benz Klubi juhlii 30-vuotista taivaltaan Suomessa

Suomen Mercedes-Benz Klubi juhlii Aulangolla, Hämeenlinnassa, 30-vuotista historiaansa lauantaina 6.6.2009. Ohjelmassa on paitsi upeita, historiallisia Mercedes-Benz -autoja, myös näyttäviä juhla-ajoja Katisten Kartanon ja Visavuoren maisemissa.

www.media.daimler.com

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010-569 2202, karin.backlund@veho.fi
Pauli Eskelinen, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, tuotepäällikkö, puh. 010-569 2530,
pauli.eskelinen@veho.fi