• Veho Oy Ab/

Mercedes-Benzin raskaissa kuorma-autoissa rekisteröinti- ja markkinaosuusennätys vuonna 2018

• Mercedes-Benz myi Suomessa 583 uutta raskasta kuorma-autoa 2018
  • Myyntijohtaja Jouni Kummala: Nöyrä kiitos asiakkaillemme luottamuksesta ja suuri kiitos kollegoille mahtavasta työstä
  • Tieliikenteen tavarakuljetukset 2018 CSI-benchmarking: Mercedes-Benz kuorma-autoilla paras kokonaisuustyytyväisyys myynnissä ja huollossa

Mercedes-Benz myi Suomessa 583 uutta raskasta kuorma-autoa 2018

Vuonna 2018 Suomessa ensirekisteröitiin ennätykselliset 583 raskasta yli 16-tonnista Mercedes-Benz-kuorma-autoa. Markkinaosuus nousi 20,14 prosenttiin, joka on kaikkien aikojen ennätys. Rekisteröinnit lisääntyivät 7,8 prosenttia vuodesta 2017. Näillä kappaleilla Mercedes-Benz oli Suomen 3. suosituin kuorma-automerkki.

Myyntijohtaja Jouni Kummala: Nöyrä kiitos asiakkaillemme luottamuksesta ja suuri kiitos kollegoille mahtavasta työstä

Mercedes-Benzin kuorma-autojen myyntijohtaja Jouni Kummala muistuttaa, ettei Mercedes-Benzin viime vuoden loistotulos olisi ollut mahdollinen ilman oman myyntiorganisaation asiantuntemusta ja asiakkaiden osoittamaa luottamusta: ”Mercedes-Benzin nykyinen kuorma-automallisto on ennätyksellisen laaja ja markkinoiden ajanmukaisin. Mercedes-Benzin taloudellisuutta, luotettavuutta ja teknistä etumatkaa arvostetaan, ja ne tarjoavat yrityksille myös selvää kilpailukykyä niiden jokapäiväisessä toiminnassa”, Kummala painottaa. ”Olemme panostaneet vahvasti oman myynti- ja huoltoverkostomme asiantuntemuksen ja asiakaskokemuksen kehittämiseen. Kiitos viime vuoden menestyksestä kuuluukin sekä omalle organisaatiollemme että uskollisille asiakkaillemme, jotka ovat luottaneet meihin ja tähtimerkkisiin kuorma-autoihin”, Jouni Kummala sanoo.

Tieliikenteen tavarakuljetukset 2018 CSI-benchmarking: Mercedes-Benz kuorma-autoilla paras kokonaistyytyväisyys myynnissä ja huollossa

Mercedes-Benz kuorma-autojen panostus myynti- ja huoltoverkostoon sekä henkilöstön koulutukseen näkyy asiakkaiden kokemuksissa ja tyytyväisyydessä.

Vuonna 2018 Mercedes-Benz kuorma-autot saavutti hyvät tulokset Taloustutkimuksen tekemässä Tieliikenteen tavarakuljetukset 2018 CSI-benchmarking -tutkimuksessa. Alle vuosi sitten uuden kuorma-auton ostaneista asiakkaista antoi Mercedes-Benzille parhaan arvosanan, kun kysyttiin kokemusta kokonaisuudessaan automyynnin palveluihin. Myös merkkihuoltojen osalta Mercedes-Benz kuorma-autot sijoittui ensimmäiseksi, kun vertailtiin kokonaiskokemusta huollon toimintaan.

Vuosittain toteutettava tutkimus selvittää kuorma-autoalan ammattilaisten näkemyksiä eri yrityksistä ja tuotteista. Vastaajista 62 % oli Suomen kuljetus ja logistiikka SKAL ry:n jäseniä. Maantieteellisesti otos kattoi koko Suomen Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Tutkimus toteutettiin kirjekyselynä.

Tiedotteeseen liittyviä lisätietoja:

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.vehotrucks.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/

Isot kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Tuotteeseen liittyviä lisätietoja:

Jouni Kummala, myyntijohtaja, Veho Oy Ab, kuorma-autot, puh. 0400 883 299, jouni.kummala@veho.fi

Avainsanat: