Mercedes-kuljettajat ovat kaikkein tyytyväisimpiä autoihinsa

• Mercedes-Benzille neljä ensimmäistä sijaa kahdeksasta kategoriasta.
  • Merkkien ykkössija Mercedesille, A-, C- ja E-sarja voittivat omat kokoluokkansa.
  • ADAC-tutkimus vahvistaa trendin: Mercedes-Benz on Saksan vahvin automerkki.

J.D.Power –markkinatutkimus 2012:

Mercedes-Benz saavutti neljä ykkössijaa kahdeksasta mahdollisesta tuoreessa J.D.Powerin markkinatutkimuksessa Saksassa. J.D.Powerin päämaja on Los Angelesissa, ja yrityksen vuosittain julkaisema Vehicle Ownership Satisfaction Study –tutkimus on tärkeä ja arvostettu autonostajan opas.

Tänä vuonna osana tutkimusta 14296 kuljettajaa vastasi Saksassa online-kyselyyn, jossa he arvioivat omistamansa auton laatua, luotettavuutta ja haluttavuutta. Mukana oli yhteensä 79 automallia 25 eri valmistajalta. Kun tulokset laskettiin yhteen, Mercedes-Benz oli selvä merkkien välisen kokonaiskisan voittaja. Minkään muun merkin omistajat eivät ole yhtä tyytyväisiä autoihinsa kuin Mercedes-Benzeillä ajavat. Malleittain tarkasteltuna A-sarja oli paras kompaktiluokassa. Keskikokoluokan voiton korjasi C-sarja, jolle ensimmäinen sija oli kolmas peräkkäinen. Viime vuoden tapaan Mercedes-Benzin E-sarja jätti taakseen muut Executive Luxury Car –luokassa.

”Olemme tuloksiin erittäin tyytyväisiä. Aikomuksemme on tulevaisuudessa luoda ja valmistaa entistä parempilaatuisia ja ekologisempia automalleja – unohtamatta jännittävää muotoilua, edistyksellistä teknologiaa ja korkeinta mahdollista ajonautintoa”, kommentoi Mercedes-Benzin myynti ja markkinointijohtaja, Dr. Joachim Schmidt.

J.D.Power-tutkimus vahvistaa entisestään kuvaa Mercedes-Benzistä luotettavana ja haluttavana automerkkinä. Samaan viittaa tuore ADAC AutoMarxX-tutkimus, jonka mukaan Mercedes-Benz on juuri nyt Saksan vahvin automerkki ja –brändi. Tämän tutkimuksen mukaan Mercedesin vahvuuksia ovat esimerkiksi innovatiiviset aktiiviset ja passiiviset turvallisuusratkaisut, jotka ovat tarjolla koko mallisarjaan. Yhtä lailla ostajia ihastuttavat Mercedes-malliston pienet CO2-päästöt. ADAC AutoMarxX-tutkimuksia on tehty Saksassa vuodesta 2001 lähtien.

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010-569 2202, karin.backlund@veho.fi