• Veho Oy Ab/

Mercedes myös maastoon – markkinoiden monipuolisin off-road-kalusto esittelyssä FinnMETKO:ssa

Metsä- ja maansiirtoalaan keskittyvä FinnMETKO 2016 järjestetään Jämsässä 1.-3.9.2016. Näyttely on avoinna torstaista lauantaihin klo 9-17. Veho Hyötyajoneuvojen osaston 162 löydät pääportin läheisyydestä.

Veho Hyötyajoneuvot esittelee osastollaan markkinoiden monipuolisimman off-road-ajoneuvokaluston. Mercedes-Benzin mallistosta osastollamme on nähtävillä mm. turbohidastinkytkimellä varustettu Mercedes-Benz Arocs 3563 VLA 8x4 -puuauto, hydraulisella etuvedolla varustettu Mercedes-Benz Arocs 2536 L 6x4 -paineimuauto, Mercedes-Benz Sprinter 519 6x6 -pakettiauto huoltoautovarustuksella, Mercedes-Benz Vito 119 4x4 -pakettiauto huoltoautovarustuksella sekä viime vuoden lopulla uudistunut Mercedes-Benz G 350 d. Fuson mallistosta esillä on puolestaan Fuso Canter 3C15 -avolava-auto nosturilla varustettuna. Lisäksi osastollamme olevassa Mercedes-Benz Collection Shopissa on myynnissä paljon trucker-henkisiä tuotteita messuhintaan.

Osastollamme ovat esiteltävinä seuraavat Mercedes-Benzin ja Fuso Canterin ajoneuvot

•  Actros 3563 NLA 8x4 -hakeauto GigaSpace-ohjaamolla, tasalattialla ja 12 vaihteisella Mercedes Powershift -vaihteistolla varustettuna.
  •  Actros 3563 L VLA 8x4 -hakeauto BigSpace-ohjaamolla, tasalattialla ja 12-vaihteisella Mercedes Powershift -vaihteistolla varustettuna.
  •  Arocs 3563 VLA 8x4 -puuauto turbohidastinkytkimellä, StreamSpace-ohjaamolla ja 16-vaihteisella Mercedes Powershift -vaihteistolla varustettuna.
  •  Arocs 2653 L DNA 6x2 -koukkuauto uuden sukupolven 530 hevosvoimaisella moottorilla, StreamSpace-ohjaamolla, tasalattialla ja 16-vaihteisella Mercedes Powershift -vaihteistolla varustettuna.
  •  Arocs 2536 L 6x4 -paineimuauto hydraulisella etuvedolla, ClassicSpace-ohjaamolla ja 16-vaihteisella Mercedes Powershift -vaihteistolla varustettuna.
  •  Antos 1832 L 4x2 -kaappiauto ClassicSpace-ohjaamolla ja 12-vaihteisella Mercedes Powershift -vaihteistolla varustettuna.
  •  Atego 1327AFE 4x4. Konseptoitu PowerLine-rakenne energiateollisuuden käyttötehtäviin. Auto on varustettu Hiab XS099E-4 HiDuo -kappaletavaranosturilla.
  •  Fuso Canter 3C15 -pakettiauto. Keväällä uudistunut Fuso Canter on esillä 3500 kg kokonaispainoisena normaaliohjaamoisena pakettiautoversiona. Autossa on päälli-rakenteena avolava ja sähköhydraulinen nosturi Ferrari 315A2. Moottori on kolmelitrainen 150hv diesel, jonka vääntömomentti on 370 Nm. Canterin perävaunun vetopaino on 3500 kg. Malliuudistuksessa mm. ohjaamon sisäverhoilut ovat saaneet uuden ilmeen.
  •  Sprinter 519 6x6 Extreme Off-Roader. Autossa jatkuva monipyöräveto 33% :67% (60% :40%), jakovaihteiston lukko, taka-akseleiden lukot, tiheä alennusvaihteisto (i=2,85), jakovaihteiston ja etuakselin pohjapanssarointi, 285/75R16 All Terrain maastorenkaat sekä lokasuojalevitykset.
  •  Sprinter 316 4x4 keskipitkä A2 -pakettiauto. Autossa on vakiovarusteina mm. sivutuuliavustin, kytkettävä neliveto, vakionopeus-säädin, Assyst- huoltonäyttö, radio bluetooth-handsfree-toiminnolla, keskuslukitus kauko-ohjauksella, Eco Start/Stop-toiminto, MobiloVan-liikkuvuusturva ja kahden vuoden takuu ilman km-rajaa. Lisäksi autossa on täydellinen huoltoautovarustus.
  •  Vito 119CDI 4x4 pitkä A3 –pakettiauto. Autossa on vakiovarusteina mm. sivutuuliavustin, rengaspainevahti, vakionopeussäädin, alamäkihidastin, radio bluetooth-handsfree-toiminnolla, keskuslukitus kauko-ohjauksella, Eco Start-/Stop-toiminto, MobiloVan-liikkuvuusturva ja kahden vuoden takuu ilman km-rajaa. Lisäksi autossa on täydellinen huoltoautovarustus.
  •  G-sarja 350 d. G-sarjan klassikko on uudistunut vuoden 2015 lopulla. Uudet G-sarjalaiset on helppo tunnistaa uudelleen muotoilluista puskureista ja korinvärisistä pyörän kaarista. G 500-mallin V8-moottorissa on nyt tehoa 310 kW (422 hv) ja vääntöä 610 Nm. Mallisto laajeni myös kokonaan uudella G 500 4x42 –mallilla, joka on jo ulkoisestikin selkeästi jykevämpi portaaliakselistoineen ja isompine renkaineen. Metkossa näytillä on G 350 d, jonka kolmilitraisen V6-dieselin teho on noussut 180 kW:iin (245 hv) entisestä 155 kW:sta (211 hv) ja vääntö 600 Nm:iin (540 Nm). Kiihtyvyys 0–100 kilometriin on 8,8 s (9,1 s) ja keskikulutus 9,9 l/100 km (11,2 l).
  •  V-sarja 250 BlueTEC keskipitkä A2 -tila-auto AMG Line -paketilla. AMG Line -pakettiin kuuluu mm. urheilullinen alusta, AMG-puskurit, takapuskurin krominen suojalista ja sivuhelmat, takaspoileri, avattava takaikkuna sekä 19” AMG-kevytmetallivanteet. Lisäksi autossa on mm. automaattivaihteisto, ilmastoidut istuimet myös matkustamossa, jäähdytettävä/lämmitettävä säilytyslokero, panoraamalasikatto, ajoavustinpaketti sisältäen katveavustimen, Pre-Safe-ennakoivan turvallisuusjärjestelmän sekä kaista-avustimen.

Mercedes-Benz turbohidastinkytkin. Ei ylikuumenemista, ei kulumista, ei tarpeettomia kuluja

Mercedes-Benzin turbohidastinkytkin on näyttänyt ylivoimaisuutensa myös vaativassa puutavaraliikenteessä. Sen ansiosta liikkeellelähtö on aina pehmeä ja tasainen, vaikka mäki tai kuorma olisivat millaiset tahansa. Vain renkaiden pito ja kuljettajan kantti ovat rajoittavia tekijöitä. Tiukassa tilanteessa turbohidastinkytkimellä voidaan myös välttää ylimääräinen pienemmälle vaihtaminen, joka saattaa olla se ratkaiseva vaihto kyseiseen paikkaan. Osastollamme näytillä oleva Arocs 3563 VLA 8x4 –puuauto on varustettu turbohidastinkytkimellä.

Hydraulinen etuveto - Hydraulic Auxiliary Drive

Hydraulisen etuvedon vetoapu tukee ajossa, jossa vaaditaan ajoittain tavallista suurempaa vetovoimaa, esimerkiksi liikkeellelähtöapuna puoliperävaunun vetoautoissa tai puunkuljetusautoissa ja nopeuden ollessa alle 30 km/h. Hydraulinen etuveto ottaa käyttövoimansa moottorivoimanotosta ja helpottaa liikkeellelähtöä pehmeältä ja liukkaalta ajoalustalta. Tarvittava voima tuotetaan etupyörännapoihin integroiduilla hydraulisen etuvedon hydraulimoottoreilla. Ne toimivat tehokkaasti yhdessä Mercedes PowerShift 3 -vaihdeautomatiikan kanssa. Hydraulinen etuveto tuo mukanaan paremman polttoainetalouden ja ajomukavuuden verrattuna perinteiseen mekaaniseen etuvetoon. Osastollamme näytillä oleva Arocs 2536 L 6x4 -paineimuauto on varustettu hydraulisella etuvedolla.

Mercedes-Benz Collection Shopissa paljon hyviä messutarjouksia

Osastollamme olevassa Mercedes-Benz Collection Shopissa on myynnissä erilaisia trucker-henkisiä tuotteita lippalakeista huppareihin ja lasten leluihin. Tule tekemään hyviä löytöjä messuhintaan.

Lisätietoa tapahtumasta: www.mercedes-benz.fi/tapahtumat. Päivitämme myös Facebook-sivujamme koko messujen ajan osoitteessa www.facebook.com/mercedesbenzsuomitrucks.

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.vehotrucks.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Jouni Kummala, myyntijohtaja, Veho Hyötyajoneuvot, puh. 0400-883299, jouni.kummala@veho.fi

Nina Uschanov, markkinointi- ja PR-päällikkö, Veho Hyötyajoneuvot, puh. 050-4421522, nina.uschanov@veho.fi