Mökkireissulle ilman omaa autoa – liikkuvuuspalvelu helpottaa uusautottoman elämää

Kesäloman kynnyksellä yhä useampi suomalainen törmää ongelmaan: mökkireissu tai sukulaismatka vaatisi auton alle, mutta sellaista ei odota valmiina kotioven edessä. Nykyään moni haluaa elää ilman omaa autoa ja siihen liittyviä velvoitteita. Siksi autoilun joustavuudelle on yhä kasvavaa tarvetta.

Tähän tarpeeseen vastaa nyt autotalo Veho, jonka uusi Veho GO -liikkuvuuspalvelu on suunniteltu erityisesti uusautottomille eli ihmisille, jotka eivät halua omistaa autoa itse, mutta tarvitsevat sitä silti toisinaan. Liikkuvuuspalvelu yhdistää oman auton joustavuuden yhteiskäyttöauton huolettomuuteen ilman pitkiä sitoumuksia: auton voi ottaa käyttöön päiväksi, seitsemänä päivänä kuussa tai vaikka koko kesäksi ilman huolta huolloista tai yllättävistä kuluista kesken reissun. Mökkimatka ei enää edellytä omaa autoa, eikä perinteinen vuokraus ole ainoa vaihtoehto.

”Veho GO:n avulla haluamme palvella myös niitä, jotka eivät omista autoa itse. Haastamme ajattelemaan autoilua uudella tavalla”, kertoo Vehon liikkuvuuspalveluiden kehityspäällikkö Affe Tavasti.

Kesä yllättää, auto joustaa

Veho GO:n ytimessä on ajatus siitä, että kaikkea ei voi ennakoida. Sade saattaa siirtää retkipäivän seuraavalle viikolle tai yllätysvieraat venyttää mökkireissun pituutta. Päivä- ja kuukausisopimuksen rinnalla liikkuvuuspalvelua voikin käyttää kolmena, seitsemänä tai kahtenatoista vapaavalintaisena päivänä kuussa.

”Kesällä liikkuvuuspalveluiden kysyntä kasvaa, kun autottomat ihmiset lähtevät kakkosasunnoille ja lomamatkoille. Osa kaipaa autoa viikonlopuksi, osa haluaisi tehdä pieniä päiväretkiä silloin kun säät ovat suotuisat. Toisaalta moni ulkomailla työskentelevä suomalaisperhe palaa tänne kesäksi ja tarvitsee autoa rajatulla ajanjaksolla. Veho GO vastaa kaikkiin näihin tarpeisiin”, kertoo Tavasti.

Mobiilisovellus Whimin kautta sopimusta voi muokata nopeasti tarpeen mukaan. Auton voi noutaa miltä tahansa Sixtin noin 60 toimipisteestä ympäri Suomen.

Liikkuvuuspalvelut ja uusautottomuus ovat osa laajempaa liikkumisen murrosta, joka yhdessä digitalisaation kanssa muokkaa myös suomalaisten tapaa liikkua.

”Oman auton omistaminen ei ole enää itsestäänselvyys, eikä uusautottomuus tarkoita kaikesta autoilusta luopumista. Liikkuvuuspalvelu tarjoaa varteenotettavan vaihtoehdon auton omistamiselle ja kannustaa liikkumaan kestävästi”, Tavasti tiivistää.

Affe Tavasti
Liikkuvuuspalveluiden kehityspäällikkö, Veho Oy Ab
affe.tavasti@veho.fi

Veho on suomalainen vuonna 1939 perustettu autokaupan yritys, joka toimii myös Ruotsissa ja Baltiassa. Vehon merkki- ja mallivalikoimasta löytyy jokaiselle ja jokaiseen tilanteeseen sopiva auto, huolto, varaosa tai autonvuokraus. Yrityksille Veho tarjoaa monipuoliset palvelut ja kuljetusratkaisut henkilöautoista raskaisiin kuorma-autoihin. Joskus auton omistaminen ei ole paras vaihtoehto. Silloin käytettävissä ovat Veho GO -liikkuvuuspalvelut.

Veho Go -kotisivut:

#vehogo

#liikuttaakestävästi

www.veho.fi

Twitter @VehoSuomi

Facebook @Veho.Suomi

LinkedIn Veho Oy Ab

Karin Bäcklund, yritys- ja brändiviestinnän päällikkö, Veho Oy Ab, karin.backlund@veho.fi puh. 050 3834490