Monipuolinen Mercedes – Benz kalusto esittäytyy Verkosto 2011-messuilla Tampereella

Verkosto 2011 kokoaa verkkoliikennetoiminnan ammattilaiset Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen 2.-3.2.2011. Verkosto - ammattimessutapahtumassa on esillä muun muassa sähkö-, tele- ja tietoverkkoihin, verkkotuotteisiin, verkkopalveluihin, sähköautoinfraan, tie- ja katuvalaistukseen sekä liikenteen informaatiojärjestelmiin liittyviä tuotteita ja palveluita.

Veho  Hyötyajoneuvot ja Power Line palvelut esittäytyvät 1000 neliön osastolla, jossa on esillä lähes 20 energiateollisuudelle suunniteltua ajoneuvokokonaisuutta aina Vitosta Zetrokseen.

Messuilla esiteltävät ajoneuvot on suunniteltu siten, että ne palvelevat yrityksiä myös normaalissa päivittäisessä operoinnissa. Näin tuotteiden käyttöaste ja kustannustehokkuus ovat erityisen hyvät.

Kiskoilla kulkeva Mercedes-Benz Unimog U400

Osaston erikoisuuksista voidaan mainita muun muassa junakiskoilla kulkeva Mercedes-Benz Unimog U400. Tätä varten osastolle on rakennettu pala rautatietä. Myös kiskoilla tarvitaan huolto- ja korjauskalustoa. Unimog kykenee tekemään vaativia asennustöitä junaradalla ja ajamaan rataa pitkin. Erilaiset huoltosiirtymät voidaan hoitaa myös maantietä pitkin ja tarpeen tullen päästään siirtymään uudelleen kiskoille. Autolla voidaan siis hyödyntää sekä maantie-  että rataverkkoa, jolloin tehokas työaika kasvaa. Unimog voi toimia myös ns. järjestelyveturina vetäen jopa 1000 tonnin vaunutaakkoja. Tässäkin tapauksessa yhteen ajoneuvoon saadaan monta käyttösovellusta ja näin alennetaan asiakkaan kone- ja laiteinvestointeja merkittävästi.

Haastava talviaika

Ankara talvi on taas osoittanut, että Suomen jakeluverkko on edelleen hyvin haavoittuvainen eri sääoloille. Siksi Veho on tuonut osastolle suuren määrän ajoneuvokokonaisuuksia, jotka ovat varteenotettavia ratkaisuja näihin häiriötilanteisiin. Sekä Mercedes-Benz Atego 4x4, että Unimog mallisarja ovat tuotteita, joilla asentajat pääsevät linjoille paksussakin lumessa ja tiettömillä osuuksilla.

Mercedes-Benz Zetros – maastokuorma-auto

Maailman ensimmäinen Mercedes-Benz Zetros toimitettiin Suomeen Eltel Networks Oy:lle. Zetros on tarkoitettu kantaverkon rakennus- ja kunnossapitotehtäviin, jossa kalustolta vaaditaan erinomaista etenemiskykyä haastavissa olosuhteissa sekä samalla suurta kantavuutta.

Versalift – kotimaisia nostimia Veho Hyötyajoneuvojen kautta

Katuvalaistus ja siihen liittyvät haasteet uusien määräysten muodossa lisäävät katuvalourakoinnin määrää Suomessa. Veho vastaa tähän tarpeeseen ja toimittaa asiakkailleen sekä kevyitä että raskaita katuvalohuollon erikoisautoja. Henkilönostimissa Vehon yhteistyökumppanina toimii Versalift, joka on maailman suurin ajoneuvoasenteisten henkilönostinten valmistaja. Raskaimmissa henkilönostimissa Veho  tekee laaja-alaista yhteistyötä kotimaisen Vema Lift Oy:n kanssa. Messuilla on esillä muun muassa Vema 222 nostin, joka on asennettu Actros 1833 alustalle.

Veho Hyötyajoneuvot – Power Line erikoismyynti

Veho Groupin erikoismyyntiyksikön Power Line osasto on erikoistunut suomalaisen energiateollisuuden tarvitseman ajoneuvokaluston kokonaistoimituksiin sisältäen suunnittelun, toteutuksen valvonnan, käyttäjien koulutuksen sekä asiakkaiden ajoneuvokalustostrategian kehittämisen. Osaston henkilöstö on asiantuntijoita, jotka laativat asiakkaille liiketoiminnan mukaisia kuljetus- ja tehtäväratkaisuja. Power Line toimii yhteistyössä huolella valittujen päällirakentajien kanssa myös kaluston standardoinnin kehittämiseksi Suomessa. Useat suomalaiset urakointiyhtiöt ovat ottaneet näitä standardiratkaisuja käyttöönsä, erityisesti keskiraskaassa 4x4 kuorma – autosegmentissä.

Messuilla esillä olevat  Mercedes-Benz –mallit:

Zetros 6x6

Actros 1833

Atego 1326AF

Atego 1222F

Unimog U5000

Unimog U400

Sprinter NGT (maakaasu)

Sprinter 4x4 Kasten

Sprinter Versalift 38

Sprinter Versalift 46

Sprinter 4x4 Alusta

Vito 4x4

MB G-sarja

smart fotwo CDI

JKS kaapelivaunu

Veho kohti nollapäästöjä

” Veho kohti nollapäästöjä” –hanke on myös esillä messuilla. Veho konsernin puhtaimmista ajoneuvovaihtoehdoista saa lisätietoa aiheeseen erikoistuneelta infotiskiltä, jossa on esillä erityisen pienipäästöinen smart fortwo CDI. Sen CO2  päästö on 86 g/km, joka edustaa sarjatuotantoautojen pienimpiä lukuja. Materiaalissa esittäytyvät kaikki Veho-konsernin eri merkit, kukin omalla, vähäpäästöisimmällä ja uusimmalla teknologiallaan.

www.vehokohtinollapaastoja.fi

www.media.daimler.com

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010-569 2202, karin.backlund@veho.fi

Risto Eränen, Veho Group Oy Ab, Erikoismyynti, myyntipäällikkö, puh. 010-569 3551, risto.eranen@veho.fi