NIEMELÄN AUTO SIIRSI MERCEDES-BENZ JA MITSUBISHI JÄLKIMARKKINOINNIN RASKONEELLE

Niemelän Oy ja Raskone Oy ovat allekirjoittaneet liiketoimintakauppasopimuksen Merce-des-Benz ja Mitsubishi Fuso hyötyajoneuvojen sekä Mercedes-Benz ja Mitsubishi henkilö ja pakettiautojen huolto- ja varaosapalvelujen siirrosta Raskoneelle Rovaniemen talous-alueella. Sopimuksen mukaisesti Raskoneen palvelukseen siirtyy 14 henkilöä ns. vanhoina työntekijöinä 1.1.2006.

Niemelän Auto Oy:n toimitusjohtaja Tapani Niemelä kertoo keskittyvänsä tulevaisuudessa edustamiensa automerkkien myyntiin Raskoneen hoitaessa koko Mercedes-Benz ja Mit-subishi kaluston jälkimarkkinointitoiminnan Rovaniemellä. Kemin pisteemme jatkaa toi-mintaansa normaalisti, lisää Niemelä. Niemelän Auto Oy:n liiketoimintakauppa on osoitus strategiastamme toimia aktiivisesti toimialan rakennejärjestelyissä, toteaa johtaja Tapani Riihijärvi Raskoneesta. Tiivis ja hy-vin toiminut yhteistyö Vehon kanssa saa aivan uuden ulottuvuuden, koska nyt Raskone avaa ensimmäisen Mercedes-Benz ja Mitsubishi henkilöautokorjaamon, jatkaa Riihijärvi. Synergiaetujen saamiseksi tulemme lähitulevaisuudessa siirtämään nykyiset toimintamme Niemelältä vuokrattuihin tiloihin, joita laajennamme lähiaikoina, lisää Riihijärvi. Raskone konserni on hyötyajoneuvojen, työkoneiden ja perävaunujen kunnossapitoon, sekä ajoneuvorat-kaisuihin erikoistunut yritys. Konserniin kuuluu korjaamopalveluita tuottava Raskone Oy ja ajoneuvoratkaisu-ja (leasingpalvelut) tuottava EasyKm Oy. Konsernin liikevaihto v. 2005 on n. 100M€ ja henkilöstöä on n. 750. Niemelän Auto Oy Niemelän Auton on edustuksiin kuuluvat Rovaniemen talousalueella Mercedes-Benz ja Mitsubishi –henkilöautot ja Keminmaalla Mercedes-Benz –henkilöautot. Yrityksessä työskentelee 12 alan ammattilaista ja liikevaihto on noin 12 miljoonaa euroa. Veho Group Oy Ab Veho Group Oy Ab on konsernina Suomen suurin autoalan yritys. Veho Group toimii Mercedes-Benz-, Maybach- ja smart-henkilöautojen, Mercedes-Benz-hyötyajoneuvojen, Setra-linja-autojen ja Mitsubishi Fuson Canter-malliston maahantuojana. Veho Groupin tytäryhtiöistä Auto-Bon Oy tuo maahan Citroen-henkilö- ja tavara-autoja ja Vemic Auto Oy Mitsubishi-henkilöautoja. Veho-konsernissa työskentelee noin 1500 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2005 on runsaat 900 miljoonaa euroa. Lisätietoja Niemelän Auto Oy Raskone Oy Veho Group Oy Ab Tapani Niemelä Tapani Riihijärvi Karin Bäcklund toimitusjohtaja johtaja tiedotuspäällikkö puh. 0400 393188 puh. 0400 885265 puh. 050 383 4490