Poliisille 15 uutta Mercedes-Benz G280 CDI LAPV 5.4 -ajoneuvoa

• Panssaroidut Mercedes-Benz G280 CDI LAPV 5.4 -ajoneuvot parantamaan poliisin työturvallisuutta
  • Poliisin uudet autot katukuvaan alkukevään aikana
  • 40-vuotta täyttävää G-sarjaa valmistettu yli 300 000 kappaletta

Poliisihallitus hankkii poliisin työturvallisuuden ja omasuojan parantamiseksi poliisiyksiköiden käyttöön 15 kappaletta Mercedes-Benz G280 CDI LAPV 5.4 -ajoneuvoja. Ajoneuvoja tullaan sijoittamaan Suomen kaikkiin yhteentoista poliisilaitokseen. Kyseiset uudet ajoneuvot ovat kuorma-autoiksi rekisteröitäviä panssaroituja poliisiautoja. Autoissa on Suomen poliisille riittävä suojaustaso. Autot ovat väritykseltään tummansinisiä ja niissä on poliisin hälytysajoneuvojen normaali tekninen varustus.

Uusilla autoilla tullaan suorittamaan näkyvää partiointia katukuvassa säännöllisesti vuoden 2019 alkukeväästä alkaen. Autoja käytetään partioinnin lisäksi muun muassa valtiovierailuiden, yleisötapahtumien ja muiden tilaisuuksien turvaamistehtävissä, poliisin hälytystehtävillä sekä tietyissä erityistehtävissä.

”Mercedes-Benz G-sarjan viranomaismallisto antaa vahvan pohjan näin laaja-alaisen erikoisajoneuvotoimituksen toteuttamiselle. Hanke edellyttää meiltä laajaa asiantuntemusta sekä vankkaa osaamista ja vahvistaa Vehon asemaa vaativien ajoneuvohankkeiden luotettavana toimittajana Suomessa”, toteaa Vehon erikoisajoneuvojen myyntipäällikkö Mikko Nurmi.

40-vuotta täyttävää G-sarjaa valmistettu yli 300 000 kappaletta

Maastureiden ehdotonta huippua edustavaa G-sarjaa on valmistettu yli 300 000 kappaletta vuodesta 1979 lähtien, ja sen tuotantokaari on kaikista mallisarjoista pisin koko Mercedes-Benzin historiassa. G-sarja on myös kaikkien kolmisakaraista tähtitunnusta kantavien SUV-autojen esi-isä – siksi kaikki Mercedes-Benzin off-road-mallit kantavat edelleen nimessään G-kirjainta.

Muotoilun ensiaskelista alkaen kyseessä ei ollut mikään tavanomainen cross-country-auto. Tuotannon suunnittelijat, designerit ja insinöörit suunnittelivat auton, joka tarjosi lyömättömän yhdistelmän luotettavuutta, vankkaa rakennetta ja erinomaisia maastoajo-ominaisuuksia. Tästä huolimatta auto vetosi asiakkaisiin myös täysiveroisena, miellyttävänä, ainutlaatuisena ja ennen kaikkea turvallisena vapaa-ajan autona.

G-sarja valmistetaan Itävallan Grazissa Magna Steyrin tehtaalla. Koko G-sarjan historia käynnistyi samassa kaupungissa vuonna 1972 silloisten Daimler-Benz AG:n ja Steyr-Daimler-Puchin välisellä yhteistyösopimuksella. Samoin kuin tuohon aikaan G-sarja valmistetaan yhä suurelta osin käsityönä Grazin kaupungissa.

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.vehotrucks.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/

Isot kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Tuotteeseen liittyviä lisätietoja:

Mikko Nurmi, myyntipäällikkö, Veho Oy Ab, erikoisajoneuvot, puh. 0500 849 596, mikko.nurmi@veho.fi

Antti Puolakkainen, myyntijohtaja, Veho Oy Ab, erikoisajoneuvot, puh. 050 551 1951, antti.puolakkainen@veho.fi

Avainsanat: