Puunkuormaajamestaria etsitään 25-vuotisjuhlakiertueella

Alan ammattilaisten keskuudessa suuren suosion saavuttanut vuosittainen Puunkuormaajamestarikilpailu käynnistyy jälleen pääsiäisen jälkeen, nyt jo 25. kerran.

Lehdistötiedote 9.3.2010 Cargotecin, Veho Hyötyajoneuvot / Mercedes-Benzin ja Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n yhteistyökumppaneineen järjestämä kilpailukaravaani kiertää 27 paikkakuntaa aloittaen 12.4 perinteistä poiketen Lahdesta ja päättyen toukokuun lopussa Nummelaan. Alkukilpailujen jälkeen viisi lääninmestaria ja seitsemän nopeinta haastajaa kisaavat Suomen Puunkuormaajamestarin tittelistä 11.6. Turun Kaupunginteatterin parkkipaikalla Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n liittokokouksen yhteydessä. Palkintoina Buster-alumiinivene sekä kaksi Mercedes-Benz tehdasmatkaa Saksaan. Alkukilpailujen aikojen perusteella palkitaan naistensarjan voittaja Metsäalan Kuljetusyrittäjät ry:n luovuttamalla palkinnolla. Alkukilpailujen aikojen perusteella selviää myös veteraanisarjan voittaja. Kilpailualustoina ovat Mercedes-Benz Actrosit. Tänä vuonna malliston järeimmästä päästä olevat autot ovat tyypiltään 3360 6x4, 33 t kokonaismassalla ja 15,9 l V8 -moottoreilla, joiden maksimiteho on 598 hv ja vääntömomentti 2 800 Nm. Autot on varustettu Mercedes PowerShift vaihdeautomatiikalla. Kilpailupaikoilla koeajettavana myös Actros 2548L -moduuliyhdistelmä. Kilpailunosturina on Loglift 105 ST kuormantuntevalla hydrauliikalla sekä teleskoopin sisäpuolisella letkutuksella. Kilpailupaikalla nähtävänä myös Jonsered 1080 ST -puutavaranosturi sähkohjauksella. Kilpailukierrosaikataulu 2010 12.4. ma Lahti, Veho Hyötyajoneuvot, Kasaajankatu 8 13.4. ti Kouvola, Veho Hyötyajoneuvot, Kanervistontie 46 14.4. ke Lappeenranta, Veho Hyötyajoneuvot, Terminaalinkatu 27 15.4. to Imatra, KTK, Randelin 16.4. pe Mikkeli, Veho Hyötyajoneuvot (Raskone) 19.4. ma Savonlinna, Malkki Oy 20.4. ti Kitee, Neste Tolosenmäki 21.4. ke Joensuu, Veho Hyötyajoneuvot (Hartikainen) 22.4. to Varkaus, Veho Hyötyajoneuvot, Relanderinkatu 118 23.4. pe Kuopio, Veho Hyötyajoneuvot, Takojantie 24 26.4. ma Pihtipudas, Ajokone 27.4. ti Iisalmi, Veho Hyötyajoneuvot (Hartikainen) 28.4. ke Lieksa, Autokorjaamo Kari Väyrynen 29.4. to Kuhmo, KTK 3.5. ma Kajaani, Veho Hyötyajoneuvot (Hartikainen) 4.5. ti Kuusamo, KTK 5.5. ke Rovaniemi, Veho Hyötyajoneuvot, Teollisuustie 9 6.5. to Oulu, Veho Hyötyajoneuvot, Kaarnatie 32 17.5. ma Nivala, Neste 18.5. ti Pietarsaari, Neste Pedersöre/ Edsevö 19.5. ke Seinäjoki, Veho Hyötyajoneuvot, Rengastie 21 20.5. to Haapamäki, Veho Hyötyajoneuvot, Sepäntie 21.5. pe Jyväskylä, Veho Hyötyajoneuvot, Vasarakatu 10 24.5. ma Tampere, Veho Hyötyajoneuvot, Jasperintie 1, Pirkkala 25.5. ti Pori, Veho Hyötyajoneuvot, Korjaamokatu 3 26.5. ke Rauma, Rauman Diesel ja Autosähkö (Ruokaravintola Soffi) 27.5. to Nummela, Neste, Lohjanharju 110-tie 11.6. pe Loppukilpailu, Turku, Turun Kaupunginteatterin parkkipaikka Lisätietoja: Cargotec Finland Oy Veho Hyötyajoneuvot Myyntipäällikkö Arto Moilanen Markkinointipäällikkö Rami Ainiala puh. 0400 780 949 puh. 010 569 3646 arto.moilanen@cargotec.com rami.ainiala@veho.fi Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin – kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2009 oli 2,6 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 9 500 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.cargotec.fi Veho Hyötyajoneuvot tuo maahan Mercedes-Benz-hyötyajoneuvoja pakettiautoista raskaisiin yhdistelmäajoneuvohin, Setra-linja-autoja sekä Mitsubishi Fuson Canter -mallistoa. Näiden myynnistä vastaa 19 myyntipistettä ympäri Suomen ja huollosta yhteensä 17 toimipisteen verkosto. Osa tätä hyötyajoneuvojen huoltoverkostoa on Veho Hyötyajoneuvoihin kuuluva Veho Trucks Service, joka toimii 15 paikkakunnalla ja huoltaa myös Sisu ja Renault -kuorma-autoja. www.mercedes-benz.fi, www.vehotrucks.fi