Sisu Auto ja Daimler aiesopimukseen komponenttitoimituksista

Suomalainen erikoisajoneuvovalmistaja Sisu Auto ja maailman suurin hyötyajoneuvovalmistaja saksalainen Daimler AG ovat allekirjoittaneet aiesopimuksen, joka tähtää laajaan Daimlerin valmistamien Mercedes-Benz komponenttien ja ajoneuvoteknologioiden käyttöön Sisu-kuorma-autotuotteissa.

- Mercedes-Benz -teknologian käyttöönotto tulee nostamaan Sisu-tuotteet aivan uu­delle tasolle, sanoo Sisu Auton toimitusjohtaja Olof Elenius. Näin meillä on jatkuvasti käytettävissä maailman suurimman kuorma-autovalmistajan Daimler Trucksin ajanmukaisin tekniikka, jonka avulla voimme varmistaa tuotteidemme taloudellisuuden ja vastaavuuden muuttuviin lainsäädännön haasteisiin, Elenius sanoo.

- Kehitettävä uusi automallisto tulee kattamaan kaikki Sisun nykyiset ajotehtävät, pääpainon ollessa vaativan käytön moniakselisissa ajoneuvoissa. Yhdistettynä Sisun tunnetusti vahvaan runkorakenteeseen ja akselistoihin pystymme tuomaan markkinoille ominaisuuksiltaan todella kilpailukykyisen uuden kuorma-automalliston kaikkein vaati­vimpiin ajotehtäviin, Elenius korostaa.

Samassa yhteydessä Sisu Auto ja Veho Hyötyajoneuvot ovat päättäneet vuonna 2007 käynnistyneen yhteistyön syven­tämisestä, jonka perusteella Veho Hyötyajoneuvot tulee vas­taamaan siviilimarkkinoille suunnattujen Sisu-kuorma-autojen myynnistä ja markkinoinnista Suo­messa. Veho Hyötyajoneuvot vastaa edelleen Sisu kuorma-autojen varaosatoiminnoista sekä yh­dessä muiden sopimuskorjaamoiden kanssa Sisun maanlaajuisesta huollosta.

Veho Hyötyajoneuvoilla on koko maan käsittävä ammattitaitoinen myyntiverkosto ja sen tarjonta laajenee edelleen nyt solmitun yhteistyösopimuksen perusteella maan monipuolisimmaksi hyöty­ajoneuvoasiakkaita palvelevaksi ketjuksi.

- Tämä merkitsee asiakaspalvelun tehostumista, sillä Sisu kuorma-autojen myynti ja huolto voi­daan taas hoitaa saman katon alta, lisää Elenius.

Uuden malliston suunnittelu, tuotekehitys ja testaus ovat käynnissä. Mallisto tullaan esittelemään ja myynti aloittamaan tämän vuoden kolmannella vuosineljänneksellä. Asiakastoimitukset käynnistyvät alkuvuodesta 2011.

Toimitusjohtaja Olof Elenius, Oy Sisu Auto Ab, puh. 0400 203 146

Varatoimitusjohtaja Timo Korhonen, Oy Sisu Auto Ab, puh. 050 439 5759

Daimler AG:n englanninkielinen lehdistötiedote löytyy osoitteesta

www.media.daimler.com                              Katso myös www.sisuauto.com