smart fortwo valkokankaalla Da Vinci –koodi ja smart: takaa-ajo valkokankaalla

Tom Hanks smartin vauhdissa läpi Pariisin keskustan kiivaassa Da Vinci –koodin takaa-ajokohtauksessa. Cannesissa juhlitussa ja meillä 19.5.2006 ensi-iltansa saavassa Dan Brownin best-seller –romaaniin perustuvassa suurelokuvassa smartilla on luonnollinen rooli: innovatiivinen ja edellä aikaansa kuten Leonardo itse. smart ehti jo hiljan ihastuttaa filmillä tarkastaja Closeaun virallisena ajokkina elokuvassa Vaaleanpunainen Pantteri.

Elokuvassa Da Vinci –koodi smart näyttelee jälleen tärkeää osaa hiuksia nostattavassa takaa-ajossa läpi ruuhkaisten Pariisin katujen. Audrey Tatou ja Tom Hanks pelastuvat täpärästi takaa-ajajiensa kynsistä näpparän kaksipaikkaisen ansiosta. Pariisin Louvre -museon johtaja on murhattu. Hän jättää jälkeensä johtolankoja salaperäisestä koodista, joka on kätketty muun muassa Leonardo da Vincin teoksiin. Tutkija ja symbologisti Robert Langdon, jota näyttelee Tom Hanks, on pääepäilty. Mutta poliisi ei ole ainoa, joka Robert Langdonia Da Vinci -koodissa jahtaa. Omituinen lahko tekee kaikkensa, jotta tämä päättäisi tutkimuksensa pikimmiten. Smart osoittaa lahjansa etevänä kaupunkiautona pelastaessaan sankarimme täpärästi muun muassa kahden eri suunnista lähestyvän rekan välistä. – Ohjaaja Ron Howard ja tuottajat olivat heti yhtä mieltä siitä, että smartin tulisi olla elokuvassa, smartin markkinointiviestintäjohtaja Oliver Hoffmann kertoo. – smart on jälleen parrasvaloissa esiinnyttyään vasta muutama viikko sitten Vaaleanpunaisessa Pantterissa. Tuotesijoittelu on tärkeä osa smartin markkinointistrategiaa. – Jotta vetoaisimme suoremmin kohderyhmäämme, keskitymme entistäkin enemmän myynnin edistämiseen, tuotesijoitteluun ja sponsorointiin, smart-johtaja Anders Sundt Jensen sanoo. Elokuvan julkistamisen aikaan käynnissä on laaja mainoskampanja teemalla ”Mysteeri selviää”, joka viittaa elokuvan arvoituksellisiin tapahtumiin. Kampanjassa on linkitetty smartin ja Leonardo da Vincin kekseliäisyys. – smart fortwo on edellä aikaansa kuten oli da Vincikin, sanoo markkinointiviestintäjohtaja Hoffmann. Internetissä www.smart.com./davinci pääsee tutustumaan virtuaaliseen da Vinci -studioon. Rekisteröitymällä pääsee mukaan ratkomaan useamman tasoisia arvoituksia. Viikkojen kuluessa oikeita vastauksia esittämällä saa mahdollisuuden kilpailla esimerkiksi kolmesta kotiteatterijärjestelmästä. Lisätietoja: Karin Bäcklund, tiedotuspäällikkö, Veho Group Oy Ab tel. 010 569 2202, fax. 010 569 2208 Tiedotteeseen liittyviä lisätietoja: http://www.filmikamari.fi käyttäjätunnus: noutaja salasana: press