smart muuttuu entistä dynaamisemmaksi

smartin ulkonäköä ja sisätiloja on päivitetty entistä erottuvimmiksi ja laadukkaammiksi. Matkustamossa käytetään uusia ja raikkaita nahka/kangas-verhoiluyhdistelmiä. Uudistuneet smartit ovat jo tilattavissa, ja ensimmäiset autot toimitetaan huhtikuun alussa.

smart vuonna 2012

smart fortwon entistä dynaamisempaa ulkonäköä korostavat leveä etusäleikkö integroidulla smart-logolla, erottuvasti muotoillut helma- , sivu- ja takalevikkeet sekä etumaskin vaakasuorat led-huomiovalot, jotka saa autoon lisävarusteena. “Muotoilu viestittää nyt selkeämmin smartin uudesta itsetietoisuudesta”, luonnehtii yhtiön pääjohtaja Dr. Annette Winkler. “smart fortwo on ollut jo pitkään automaailman ikoni, joka määrittelee kaupunkiliikenteen kehitystä kaikkialla maailmassa”, hän jatkaa.

Kromikoristeinen smart-logo on asetettu keskelle mustaa etusäleikköä. Rekisterikilven alle jäävät ilmanottoaukot on yhdistetty entistä leveämmäksi kokonaisuudeksi. Valittavana on kolme uutta kevytmetallivannetta. smart fortwo passionissa käytetään 9-puolaista vannetta, muussa mallistossa kahta uutta 3-puolaista vannemallia. Värivaihtoehtoja on seitsemän, uutuutena mattapintainen antrasiitti. smart fortwo Brabus Xclusiven uusi lisävärivaihtoehto on valkoinen. smart cabrio –mallin kolmen kattovärin (musta, punainen ja sininen) lisäksi Brabus-tasolla kangaskattoon on tarjolla kuusi muuta värivaihtoehtoa.

Myös smartin matkustamoon on tehty muutoksia. Tällainen on esimerkiksi uusi ylellinen, kristallinharmaa sisävärimaailma. Tällöin istuimet on päällystetty raikkaalla nahka/kangasverhoilulla, ovet ja kahvat tekonahka/kangasverhoilulla ja kojelauta mustalla tekonahalla. Kokonaisuuden kruunaa harmaa kyynärnoja istuinten välissä.

smartin pulse- ja passion-varustetasojen ilme on värikkäämpi kuin perustason pure-tason autojen. Esimerkiksi etumaskin reunaa ja auton takaosaa koristaa hopeanvärinen lista. Etuspoileri, helmalevikkeet ja takapuskuri ovat korinväriset. Ovien peilikotelot ovat samaa sävyä kuin auton tridion-turvakori. pure-tasolla kaikki em. osat ovat mustia.

smartin varustetasot ovat edelleen pure, pulse, passion, Brabus ja Brabus Xclusive. smart fortwon saa coupé- ja cabrio-versioina kuudella moottorivaihtoehdolla.Tarjolla ovat tehokas, bensiinikäyttöinen mhd-mikrohybridimalli, turboahdettu bensiinimoottori sekä taloudellinen cdi-turbodiesel. Valikoima alkaa täyssähköisestä smart fortwo electric drive –versiosta.. Valikoima kasvaa myöhemmin täyssähköisellä smart fortwo electric drive –versiolla.

Tiedotteeseen liittyviä kuvia osoitteesta:

www.mercedesmedia.fi

Käyttäjätunnus: mercedes