smart Pariisin kansainvälisessä autonäyttelyssä: auto jota suurkaupunki rakastaa

smartin mukavuus, kätevyys, turvallisuus ja ekologisuus ovat juuri niitä vahvuuksia, jotka tekevät kaksipaikkaisesta smart fortwosta erityisen suositun siellä mihin se on suunniteltukin. Eurooppalaiset suurkaupungit, kuten Pariisi ja Berliini – juuri siellä smart fortwo saavutti kulttisuosion kaikkein nopeimmin.

smart vaatii vain puolet siitä tilasta, mitä tavallinen auto tarvitsee ympärilleen. Ketterä kaksipaikkainen vie kaupungissa perille ja jos kaikki ajaisivat smartilla, jonot liikennevaloissa olisivat puolet lyhyempiä ja pysäköintialueet vetäisivät kaksinkertaisen määrän autoja. Hiukan toisin sanoen: smartilla ei tarvitse etsiä pysäköintipaikkaa, smartilla löytää sen. Pysäköintialue näyttelyareenana Takaisin ydinasioihin: mukavuus, kätevyys, turvallisuus ja ekologisuus. Auto jota kaupunki rakastaa: smart demonstroi näitä perusarvojaan Pariisin autonäyttelyssä. Pysäköintialue esittää pääroolia näyttelyn smart-osastolla ja 15 lähekkäin pysäköityä smartia kertoo tehokkaasti, kuinka arvokas pysäköintialue on hyödynnetty tehokkaasti näillä alle kolmimetrisillä kaksipaikkaisilla. Lisäksi kaikki smart fortwot esiintyvät samassa asussa: ”lite white” -valkoiset koripaneelit yhdistyvät hopeanväriseen tridion-turvarunkoon. Joukosta on yksi poikkeus – smart fortwo ”edition red” on rohkean punaiseksi viimeistelty kauttaaltaan. Tätä sporttista erikoisuutta tullaan tarjoamaan viimeisenä erityisversiona nykyisen mallisarjan jäädessä historiaan. Uusi smart fortwo: vielä enemmän smartia kahdelle Uusi smart fortwo, joka esitellään keväällä 2007, ei vielä ole esillä Pariisin autosyksyssä. Maailmanensi-ilta tulee tapahtumaan näyttelyhallien ulkopuolella vielä tänä vuonna. Kuitenkin, jonkinlaista viitettä sen ulkonäöstä on jo saatu. Syyskuun alussa Saksan beach volley –mestaruuskisoissa Timmerdorfer Strandilla saattoi nähdä hiekkaveistoksessa uutuuden piirteitä. Tuon ja tämän lisäksi voimme paljastaa vain: uusi fortwo on todellinen smart fortwo sekin. Siinä on kaikki nykymallin avainpiirteet. Voidaan sanoa, että uudelta fortwolta käy kaikki mikä nykymalliltakin – vain hiukan paremmin. smart-lehdistötilaisuus Pariisin autonäyttelyssä pidetään 28.9. kello 12.15 - 12.30. Lisäksi toimittajat ovat tervetulleita smart aamiaiselle lehdistöpäivinä 8.30 – 10.30. Osoitteessa http://media.smart.com löytyy ennen julkaisemattomia design-luonnoksia uudesta smart fortwosta, kuvia hiekkaveistoksesta sekä kuvia nykymallistosta. Lisätietoja: Karin Bäcklund, tiedotuspäällikkö, Veho Group Oy Ab tel. 010 569 2202, fax. 010 569 2208 Tiedotteeseen liittyviä valokuvia osoitteesta: www.mercedesmedia.fi käyttäjätunnus: mercedes salasana: press tai www.media.daimlerchrysler.com (vaatii rekisteröitymisen).