smartilta omat lisäpalvelut iPhone-puhelimeen

smart Geveven autonäyttelyssä smart on ensimmäisenä autonvalmistajana kehittänyt oman ajoneuvokäyttöön tarkoitetun multimediasovelluksen Applen iPhone-puhelimeen. Palvelu sisältää kaiken oleellisen, mitä kuljettaja tarvitsee ajon aikana: handsfree-puhelimen, musiikin toiston, web-radion sekä älykkään navigointijärjestelmän. smartille tyypilliseen tapaan tarjolla on myös ylimääräisiä hyötypalveluja kuten Car Finder –etsin, joka johdattaa kuljettajan takaisin pysäköidyn auton luokse. smartin iPhoneen kehittämät uudet hyötytoiminnot muokkaavat kaksipaikkaisesta autosta ja multimediapuhelimesta täydellisen tiimin. Järjestelmän koostuu smartia varten suunnitellusta tyylikkäästä ja käytännöllisestä puhelintelineestä, joka sisältää ohjausyksikön ja mikrofonin, sekä puhelimeen ladattavista lisäpalveluista. iPhone-puhelin latautuu aina kun se on kiinni autotelineessä. Puhelimen handsfree-käyttö on mahdollista auton omien kaiuttimien kautta. Radion äänenvoimakkuus pienenee automaattisesti aina kun puhelinta käytetään. smartin ajoneuvosovellus on ensimmäinen, jonka jokin autonvalmistaja on itse kehittänyt matkapuhelinta varten. Kaikki toiminnot ovat äärimmäisen helppoja ja hauskoja käyttää, koska puhelimen näppäimet ja niiden kirjainsymbolit ovat tavallista isokokoisempia. ”smart fortwo ja iPhone ovat molemmat elämäntapaikoneita. Siksi smart-palvelu on ihanteellinen ratkaisu älykkääseen ympäristöömme”, smartin toimitusjohtaja Marc Langenbrinck huomauttaa. Paljon muuta kuin pelkkä puhelin smartin iPhone-sovellus sisältää neljä toimintoa, jotka helpottavat ja nopeuttavat liikkumista varsinkin kaupunkiympäristöissä: Media. Sovellus mahdollistaa iPhoneen ladatun musiikin kuuntelun ajon aikana. Mukaan on lisäksi integroitu web-radiotoiminto, jonka avulla ulkomaisten radioasemien tai podcastien kuuntelu onnistuu vaivatta. Mukana on myös ID-tunnistustoiminto, jolloin puhelin näyttää radiokanavilla soitettavien kappaleiden nimet ja esittäjät. Puhelin. Handsfree-järjestelmä ja puhelintoiminnot ovat käytettävissä heti, kun iPhone on laitettu paikalleen telineeseensä. Näppäimistö, suosikkilistat ja puhelinluettelo on järjestettty näppäimen alle otsikoittain selkeiksi kokonaisuuksiksi ajoneuvokäyttöä varten. Kartat. Karttasovelluksen perusversio näyttää auton paikan alueen kartalla ja mahdollistaa tärkeiden tai kiinnostavien paikkojen helpon löytämisen. iPhone on myös mahdollistaa muuttaa täysiveriseksi navigaattoriksi ja varustaa se läntisen Euroopan (tässä vaiheessa Iso-Britannia, Ranska, Saksa, Italia ja Sveitsi) sekä Yhdysvaltain kartoilla. Opastus toimii tällöin puhelimen näytöllä. Katujen nimet näkyvät näytöllä, ja tämän lisäksi käytössä on ääniopastus. Haluttaessa puhelimeen voidaan yhdistää myös reaaliaikainen liikenneinformaatio, esimerkiksi ruuhkatiedotus. Avustin. Car Finder –toiminnolla iPhone muistaa automaattisesti, minne smart on pysäköity ja opastaa kuljettajan takaisin auton luo. Jos kuljettaja tarvitsee apua tien päällä, hän voi ilmoittaa tästä smart hotline –palvelun kautta esimerkiksi onnettomuuden sattuessa. Auto paikannetaan sen lähettämän gps-signaalin perusteella. Tulossa uusia toimintoja kuljettajan avuksi Tulevaisuudessa smartin innovatiivinen iPhone-sovellus laajenee kattavasta infotainment-järjestelmästä kuljettajaa monipuolisesti avustavaksi kokonaisuudeksi. Mukaan on mahdollista liittää ominaisuuksia, jotka nyt ovat saatavilla vain Mercedes-Benzin E- ja S-sarjoissa. Eräs näistä on tuulilasiin asennettava kamera, joka tunnistaisi liikennemerkit ja nopeusrajoitukset ja varoittaisi kuljettajaa, jos hän ajaa ylinopeutta. smart iPhone-ajoneuvosarja on saatavilla tämän vuoden toisen vuosineljänneksen aikana. iPhonen puhelintelineen hinta on Saksassa 240 euroa , smartin ajoneuvosovelluksen perusversion voi ladata hintaan 9,99 euroa. Navigaatiosovellus ajantasaisilla kartoilla maksaa 49,99 euroa vuodessa. Suomessa hinnat vahvistuvat myöhemmin. Tiedotteeseen liittyviä kuvia osoitteesta: www.media.daimler.com vaatii rekisteröitymisen.