Suomen laajin ladattavien hybridien mallisto kiertueella

• Mercedes-Benzillä nyt 15 lataushybridiä mallistossa
  • Vuoden loppuun mennessä mallisto sisältää 28 plug-in-hybridiä
  • Kiertueella mukana A-, C-, E- ja GLC- EQ Power lataushybridit ja EQC-täyssähköauto
  • Koeajolahjana hiiltä sitova kuusentaimi
  • Kiertue vierailee 25:llä paikkakunnalla

Ympäristövastuullisuus on yksi Daimler AG:n yritysstrategian perusperiaatteista. Tavoitteeseen pääsemiseksi voimansiirtostrategiassa on kolme strategista painopistettä: 48 voltin EQ Boost kevythybridit, EQ Power lataushybridit sekä EQ- täyssähköautot. Kaikilla näillä teknisillä ratkaisuilla saadaan aikaan merkittäviä vähennyksiä Mercedes-Benz – malliston päästöihin. Vuoteen 2022 mennessä Mercedes-Benz-henkilöautojen jokaisesta autosegmentistä aina smartista SUV-autoihin tulee löytymään sähköinen tai sähköavusteinen versio.

25 paikkakunnan kiertue

Mercedes-Benz esittelee markkinoiden laajinta lataushybridimallistoa EQ-kevätkiertueella. Kiertue vierailee kaikissa manner Suomen Mercedes-Benz – myyntipisteissä neljän seuraavan viikon aikana. Tarkka paikkakuntakohtainen kiertueaikataulu löytyy osoitteesta https://www.mercedes-benz.fi/kiertue

Asiakkaiden ajettavissa on laaja kattaus Mercedes-Benzin plug-in-hybridiautoja. Ensi kertaa koeajettavina ovat A-sarjan hatchback- ja sedan plug-in-versiot sekä GLC:n Coupé plug-in-hybrid. Ennakkoesittelyssä myymälöissä on myös uusi GLB.

Vastuullisuus avainasemassa

Kiertueella on huomioitu erityisesti ympäristö. Haluamme kompensoida koeajon aiheuttamat Co2-päästöt antamalla asiakkaillemme koeajon yhteydessä kuusentaimen. Kasvaessaan kuusi sitoo vieläkin enemmän hiilidioksidia. Henkilökunnan käyttämät BilleBeino-asusteet on valmistettu 100-prosenttisesta kierrätysmateriaalista. Jokaisella paikkakunnalla arvotaan koeajajien kesken uniikkeja BilleBeino-vaatteita. Ympäristökuormituksen minimointi on huomioitu myös autojen teippauksissa, jotka on valmistettu pvc-vapaasta materiaalista.

Mediapankit:

Vehon media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta: https://www.veho.fi/uutishuone/

Lisätietoja Daimlerin kansainvälisiltä lehdistösivuilta: https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/Start.xhtml?oid=4836258

Pekka Koski, Veho Henkilö- ja pakettiautot, lehdistöpäällikkö, puh. 0400 210 490, pekka.koski@veho.fi