SUOMEN MERCEDES-BENZ KLUBI RY JUHLII 25 TOIMINTAVUOTTAAN

Tiedotusvälineille Helsinki 11.6.2004 SUOMEN MERCEDES-BENZ KLUBI RY JUHLII 25 TOIMINTAVUOTTAAN Mercedes-Benz klubi perustettiin Suomessa vuonna 1979 ja sillä on tällä hetkellä jäseniä 1860, ja heillä noin 4000 autoa, siis keskimäärin kaksi autoa per jäsen. Klubin autokantaan kuuluu ajoneuvoja vuosien 1928 - 2004 väliseltä ajalta. Suomen Mercedes-Benz - klubi juhlistaa 25 toimintavuottaan Turussa ja sen ympäristössä 12.-13.6.2004. Juhlaviikonlopun aikana tullaan näkemään upeita autoja, pitkiä autokaravaaneja ja muistelemaan klubin pitkää historiaa. Ohjelma alkaa lauantaina 12.6. Turusta Hotelli Caribiasta ja jatkuu Marsalkka Mannerheimin syntymäkodin Louhisaaren kautta lounaalle Mietoisiin, Leinakkalan tilalle. Paluumatkalla tutustutaan Triangle Motorsiin, paikalliseen entistämöön ja sen 50-vuotishistoriaansa viettävään Lokinsiipeen. Iltajuhla vietetään Hotelli Caribiassa. Sunnuntain 13.6. ohjelmaan sisältyy mm. ruotsalaisen Mercedes-Benz asiantuntijan Jan Melinin luento 30-luvun mahtavista kompressorimalleista. Mercedes-Benz tehtaan lainaama Benz Offener Tourenwagen vuodelta 1916 kunnioittaa klubin juhlatilaisuutta. Ajojen yhteydessä järjestetään mm. kilpailu, jossa valitaan eri aikakausien suosikki Mercedes-Benz autoista ja palkitaan parhaat autokuntien asut sopivimpina auton vuosimalliin. Tapahtumassa ovat mukana tukijana mm. klubin pitkäaikaisena kumppanina toiminut Veho Group Oy Ab, Mercedes-Benz maahantuoja Suomessa vuodesta 1939. Lehdistökuvia klubin toiminnasta: www.mercedes-benz.fi lehdistö käyttäjätunnus: mercedes salasana: press Henkilöautot, tapahtumat Kuva 1 vihreä 170Va vm 1951, 4-syl. 1767 ccm, 45hv, huippunop. 116 km/h valmistettu sotien jälkeen 45 741 bensiinikäyttöistä henkilöautoa vuosina 1946-1953. Kuva 2 sininen Typ 200 Stuttgart Tourenwagen vm 1928/29, 6-syl. 1988 ccm, 38 hv, huippunop. 80 km/h valmistusm. 6452 avo- ja umpimallia vuosina 1928- 1933 Lisätietoja: Suomen Mercedes-Benz Klubi ry, puheenjohtaja Anssi Juutilainen, puh. 050 302 1116. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/11/20040608BIT00100/wkr0001.pdf