Suomen Puunkuormaajamestareita etsitään 28. kerran

Alan ammattilaisten keskuudessa suuren suosion saavuttanut vuosittainen Puunkuormaajamestarikilpailu käynnistyy 11.3., nyt jo 28. kerran.

Hiab Suomi, Veho Hyötyajoneuvot / Mercedes-Benz ja Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry yhteistyökumppaneineen järjestävät kilpailukaravaanin, joka kiertää 27 paikkakuntaa aloittaen 11.3. Lahdesta ja päättyen toukokuun 17. päivänä Haapamäelle.

Alkukilpailujen jälkeen viisi lääninmestaria ja seitsemän nopeinta haastajaa kisaavat Suomen Puunkuormaajamestarin tittelistä 7. kesäkuuta Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n liittokokouksen yhteydessä Kuopiossa. Palkintoina on Buster-alumiinivene sekä kaksi Mercedes-Benz perehdytysmatkaa Saksaan. Alkukilpailujen aikojen perusteella palkitaan naistensarjan voittaja Metsäalan Kuljetusyrittäjät ry:n luovuttamalla palkinnolla. Alkukilpailujen aikojen perusteella selviää myös veteraanisarjan voittaja.

Kilpailualustoina ovat Mercedes-Benz Actrosit. Autot ovat puuautojen aatelia ja tyypiltään 3360 6x4, 33 t kokonaismassalla ja15,9 lV8 -moottoreilla, joiden maksimiteho on 598 hv (440 kW) ja vääntömomentti 2 800 Nm. Autot on varustettu Mercedes PowerShift -vaihdeautomatiikalla. Kilpailupaikoilla on koeajettavana myös muita Mercedes-Benz hyötyajoneuvoja.

Kilpailunosturina on Hiab Loglift 105S kuormantuntevalla hydrauliikalla sekä teleskoopin sisäpuolisella letkutuksella. Kilpailupaikoilla on nähtävänä myös ohjaamolla ja uudella sähköohjauksella varustettu Hiab Jonsered 1080S -puutavaranosturi.

Kilpailukierrosaikataulu 2013

11.3. ma           Lahti, Veho Hyötyajoneuvot, Kasaajankatu 8

12.3. ti              Tampere, Veho Hyötyajoneuvot, Jasperintie 1, Pirkkala

13.3. ke            Pori, Veho Hyötyajoneuvot, Korjaamonkatu 3

14.3. to             Rauma, Rauman Diesel ja Autosähkö (Ruokaravintola Soffi)

15.3. pe            Nummela, Neste, Lohjanharju 110-tie

18.3. ma           Kouvola, Veho Hyötyajoneuvot, Savonsuontie 8, Kuusankoski

19.3. ti              Lappeenranta, Veho Hyötyajoneuvot, Terminaalinkatu 27

20.3. ke                        Imatra, KTK, Randelin

21.3. to             Kitee, Neste Tolosenmäki

22.3. pe            Savonlinna, Lavoset Oy

8.4. ma                         Mikkeli, Veho Hyötyajoneuvot (Raskone), Insinöörinkatu 6

9.4. ti                Jyväskylä, Veho Hyötyajoneuvot, Kuormaajantie 55

10.4. ke            Varkaus, Savon Kuljetus, Hasinmäentie 12

11.4. to             Joensuu, Veho Hyötyajoneuvot (Hartikainen), Pamilonkatu 31

12.4. pe            Kuopio, Veho Hyötyajoneuvot, Takojantie 24, Toivala

16.4. ti              Pihtipudas, Ajokone

17.4. ke            Iisalmi, Veho Hyötyajoneuvot (Hartikainen), Marjahaankierto 11

18.4. to             Lieksa, Autokorjaamo Kari Väyrynen

19.4. pe            Kuhmo, Kuhmon Raskaskone Oy, Pennitie 15

22.4. ma           Kajaani, Veho Hyötyajoneuvot (Hartikainen), Syväojankatu 5

23.4. ti              Kuusamo, KTK

24.4. ke            Rovaniemi, Veho Hyötyajoneuvot, Teollisuustie 9

25.4. to             Oulu, Veho Hyötyajoneuvot, Kaarnatie 32

14.5. ti              Nivala, Neste

15.5. ke            Pietarsaari, Ess-Crane, Kolppi

16.5. to             Seinäjoki, Veho Hyötyajoneuvot, Puuhaajantie 1, Hyllykallio

17.5. pe            Haapamäki, Veho Hyötyajoneuvot, Sepäntie 2

7.6. pe             Loppukilpailu, Kuopio, Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n liittokokouksen yhteydessä

Hiab Suomi                                                     Veho Hyötyajoneuvot

Myyntipäällikkö Arto Moilanen                           Myyntijohtaja Rami Ainiala

puh. 0400 780 949                                             puh. 010 569 3646

arto.moilanen@cargotec.com                             rami.ainiala@veho.fi

Hiab on maailman johtava ajoneuvojen kuormankäsittelylaitteiden toimittaja. Asiakaslähtöisiä Hiab-tuotteita ja -ratkaisuja käytetään ajoneuvojen kuormankäsittelyssä tavaroiden ja materiaalien siirrossa esimerkiksi maanteillä, rakennuksilla, metsissä, teollisuudessa, jätteenkäsittelyssä ja kierrätyksessä sekä puolustusvoimissa. Tuotevalikoimaan kuuluvat Hiab-kuormausnosturit, Hiab Loglift- ja Hiab Jonsered-puutavara- ja kierrätysnosturit, Hiab Multilift-vaihtolavalaitteet, Zepro-takalaitanostimet sekä Hiab Moffett-ajoneuvotrukit. Hiab on osa Cargotecia. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi

Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä konsernilla on useita päämiehiä ja sen liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta. Vuonna 2012 konsernin liikevaihto oli 1 060 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä joulukuun 2012 lopussa oli 2 212.

Veho Groupin Veho Hyötyajoneuvot tuo maahan, myy ja huoltaa Mercedes-Benz hyötyajoneuvoja pakettiautoista raskaisiin yhdistelmäajoneuvoihin, Setra-linja-autoja sekä Fuso Canter -mallistoa.

www.mercedes-benz.fi, www.vehotrucks.fi

Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry on maanteiden tavaraliikenteen yrittäjien ja kuljetusyritysten sekä logistisia palveluja tarjoavien yritysten edunvalvontajärjestö. Järjestön jäsenistöön kuuluu noin 6 200 kuorma- ja pakettiautoliikenteen kuljetusyritystä ympäri Suomea. www.skal.fi