Suomen puunkuormaajamestaria etsitään 27. kerran

Alan ammattilaisten keskuudessa suuren suosion saavuttanut vuosittainen Puunkuormaajamestarikilpailu käynnistyy jälleen, nyt jo 27. kerran.

Cargotec Suomi, Veho Hyötyajoneuvot/ Mercedes-Benz ja Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry yhteistyökumppaneineen järjestävät kilpailukaravaanin, joka kiertää 27 paikkakuntaa aloittaen 16.4. Lahdesta ja päättyen kesäkuun 15. päivänä Haapamäelle.

Alkukilpailujen jälkeen viisi lääninmestaria ja seitsemän nopeinta haastajaa kisaavat Suomen Puunkuormaajamestarin tittelistä 31.8. FinnMetko 2012 -messujen yhteydessä Jämsässä. Palkintoina Buster-alumiinivene sekä kaksi Mercedes-Benz perehdytysmatkaa Saksaan. Alkukilpailujen aikojen perusteella palkitaan naistensarjan voittaja Metsäalan Kuljetusyrittäjät ry:n luovuttamalla palkinnolla. Alkukilpailujen aikojen perusteella selviää myös veteraanisarjan voittaja.

Kilpailualustoina ovat Mercedes-Benz Actrosit. Autot ovat puuautojen aatelia ja tyypiltään 3360 6x4, 33 t kokonaismassalla ja 15,9 lV8 -moottoreilla, joiden maksimiteho on 598 hv ja vääntömomentti 2 800 Nm. Autot on varustettu Mercedes PowerShift vaihdeautomatiikalla. Kilpailupaikoilla koeajettavana myös muita Mercedes-Benz hyötyajoneuvoja sekä SISU Timber DK16M 6x2, Fuller vaihteistolla.

Kilpailunosturina on Hiab Loglift105 STkuormantuntevalla hydrauliikalla sekä teleskoopin sisäpuolisella letkutuksella. Kilpailupaikalla nähtävänä myös Hiab Jonsered1080 ST-puutavaranosturi sähköohjauksella.

Kilpailukierrosaikataulu 2012

16.4. ma       Lahti, Veho Hyötyajoneuvot, Kasaajankatu 8

17.4. ti          Tampere, Veho Hyötyajoneuvot, Jasperintie 1, Pirkkala

18.4. ke        Pori, Veho Hyötyajoneuvot, Korjaamonkatu 3

19.4. to         Rauma, Rauman Diesel ja Autosähkö (Ruokaravintola Soffi)

20.4. pe        Nummela, Neste, Lohjanharju 110-tie

23.4. ma        Kouvola, Veho Hyötyajoneuvot Kanervistontie 46

24.4. ti           Lappeenranta, Veho Hyötyajoneuvot, Terminaalinkatu 27

25.4. ke         Imatra, KTK, Randelin

26.4. to          Kitee, Neste Tolosenmäki

27.4. pe         Savonlinna, Malkki Oy

21.5. ma         Mikkeli, Veho Hyötyajoneuvot (Raskone), Insinöörinkatu 6

22.5. ti            Jyväskylä, Veho Hyötyajoneuvot, Kuormaajantie 55

23.5. ke          Varkaus, Savon Kuljetus, Hasinmäentie 12

24.5. to           Joensuu, Veho Hyötyajoneuvot (Hartikainen), Pamilonkatu 31

25.5. pe           Kuopio, Veho Hyötyajoneuvot, Takojantie 24

29.5. ti             Pihtipudas, Ajokone

30.5. ke           Iisalmi, Veho Hyötyajoneuvot (Hartikainen), Marjahaankierto 11

31.5. to            Lieksa, Autokorjaamo Kari Väyrynen

1.6. pe             Kuhmo, KTK

4.6. ma            Kajaani, Veho Hyötyajoneuvot (Hartikainen), Syväojankatu 5

5.6. ti               Kuusamo, KTK

6.6. ke             Rovaniemi, Veho Hyötyajoneuvot, Teollisuustie 9

7.6. to              Oulu, Veho Hyötyajoneuvot, Kaarnatie 32

12.6. ti             Nivala, Neste

13.6. ke           Pietarsaari, Ess-Crane, Kolppi

14.6. to            Seinäjoki, Veho Hyötyajoneuvot, Puuhaajantie 1

15.6. pe           Haapamäki, Veho Hyötyajoneuvot, Sepäntie 2

31.8. pe           Loppukilpailu, Jämsä, FinnMETKO 2012 messujen yhteydessä

Cargotec Suomi                                                                                   Veho Hyötyajoneuvot

MyyntipäällikköArto Moilanen                                                               Myyntijohtaja Rami Ainiala

puh. 0400 780 949                                                                                 puh. 010 569 3646

arto.moilanen@cargotec.com                                                                  rami.ainiala@veho.fi

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2010 oli 2,6 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 10 000 henkilöä.

Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV.

Hiab on maailman johtava ajoneuvojen kuormankäsittelylaitteiden brändi. Asiakaslähtöisiä Hiab-tuotteita ja -ratkaisuja käytetään ajoneuvojen kuormankäsittelyssä tavaroiden ja materiaalien siirrossa esimerkiksi maanteillä, rakennuksilla, metsissä, teollisuudessa, jätteenkäsittelyssä ja kierrätyksessä sekä puolustusvoimissa. Tuotevalikoimaan kuuluvat Hiab-kuormausnosturit, Hiab Loglift- ja Hiab Jonsered-puutavara- ja kierrätysnosturit, Hiab Multilift-vaihtolavalaitteet, Zepro-takalaitanostimet sekä Hiab Moffett-ajoneuvotrukit. www.cargotec.fi

Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä konsernilla on useita päämiehiä ja sen liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta. Vuonna 2011 konsernin liikevaihto oli 1 104 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä joulukuun 2011 lopussa oli 2 309.

Veho Groupin Veho Hyötyajoneuvot tuo maahan, myy ja huoltaa Mercedes-Benz-hyötyajoneuvoja pakettiautoista raskaisiin yhdistelmäajoneuvoihin, Setra-linja-autoja sekä Fuso Canter -mallistoa. Veho Hyötyajoneuvot myy ja huoltaa sekä markkinoi myös SISU Polar kuorma-autoja.

www.mercedes-benz.fi, www.vehotrucks.fi

Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry on maanteiden tavaraliikenteen yrittäjien ja kuljetusyritysten sekä logistisia palveluja tarjoavien yritysten edunvalvontajärjestö. Järjestön jäsenistöön kuuluu noin 6 500 kuorma- ja pakettiautoliikenteen kuljetusyritystä ympäri Suomea. www.skal.fi