Tilavat Canterit esittäytyvät kuljetusnäyttelyssä

Seitsemännen sukupolven Mitsubishi Fuso Canter -kevytkuorma-autoille on ominaista käytännöllisyys, muunneltavuus ja taloudellisuus. Ohjaamovaihtoehtoja on tarjolla neljä, ja malliston sallitut bruttopainot vaihtelevat 3,5-7,5 tonnin välillä. Turvallisuuden varmistaa edistyksellinen Mitsubishi Fuso RISE -teknologia. Vehon osastolla Canterit nähdään kahtena eri versiona.

Nykyiset Mitsubishi Fuso Canter -kevytkuorma-autot tulivat myyntiin viime vuoden puolivälissä ja ovat siitä alkaen keränneet runsaasti huomiota ja uusia ystäviä luotettavuudellaan, mukavuudellaan ja monikäyttöisyydellään. Canterin akselivälit yltävät 2500 millimetristä aina 4470 millimetriin saakka, ja eri vaihtoehtoja on tarjolla seitsemän. Ohjaamon alle sijoitettu moottori takaa Canteriin erinomaiset kuljetustilat. Esimerkiksi 7,5-tonnisten kokoluokan Canterin 4890 kilon kuormakapasiteetti on ainutlaatuinen saavutus. Saatavilla on neljä eri ohjaamovaihtoehtoa, joista suurin takaa hyvät tilat jopa seitsemälle hengelle. Kuljettajaa ja matkustajia hemmotellaan aiempaa väljemmissä matkustamoissa Isringshausenin istuimella, vakiovarustukseen kuuluvalla kahden hengen matkustajan istuimella sekä monipuolisilla pikkutavaran säilytystiloilla. Canterin käsiteltävyyttä helpottaa kojelautaan sijoitettu joystick-tyyppinen vaihteenvalitsin. Ajamisen turvallisuutta lisää Mitsubishi Fuso Canter RISE (Realized Impact Safety Evolution) -teknologia. Sen ominaispiirteitä ovat muun muassa ovien kaksi poikittaista törmäyspalkkia, vahvistettu ohjaamon lattian kehys, törmäyksiä vaimentavat kojelaudan kiinnitykset ja pitkittäiset törmäysenergiaa sitovat runkorakenteet. Canterin vakiovarusteisiin kuuluvat myös kaikkien pyörien levyjarrut sekä ABS-jarrut. Mitsubishi Canterin voimantuotannosta vastaavat vahvat nelisylinteriset turbodieselmoottorit, joiden teholukemat ovat 92 tai 105 kilowattia (125 ja 143 hv). Voimansiirtoon ovat tarjolla 5- ja 6-portaiset käsivalintaiset vaihteistot. Taka-akselilla pyörivät paripyörät, ja etuakselin pitkät paraabelijouset varmistavat helpon käsiteltävyyden ja ohjattavuuden. Canterin luja rakenne takaa mallille 3 vuoden/100 000 kilometrin takuun. Canterit valmistetaan Mitsubishin tehtailla Portugalin Tramagalissa. Kuljetusnäyttelyssä on esillä kaksi Canter-kevytkuorma-autoa. Canter 7C14 on varustettu Thoma-hinausvarusteilla, Canter 5S13D puolestaan Palfinger-nosturilla ja Migross-kolmikaatoalumiinilavalla (ks. liitteet 1 ja 2). Muut esillä olevat vaihtoehdot ovat: Mitsubishi 3C13-4x2/3350 pakettiauto Pajakulman osastolla Mitsubishi 7C14 koukkulaiteauto HIABin osastolla Mitsubishi Canter 7C14 koukkulaiteauto VTA:n osastolla Mitsubishi Canter 7C14 yhdistelmä Trailerikeskuksen osastolla Lisätietoja: Veho Group Oy Ab, Paul-Viktor Cederberg p. 010 569 3611, 0500 962 814 Canter 7C14-4x2/4200 Hinausauto Moottori 4D34, Euro 3 Teho 105kW / 143hv / 2700 1/min Vääntömomentti 412 Nm / 1600 1/min Iskutilavuus R4 / 3907 cm3 Vaihteisto 6-vaih. M035S6/ 5,52-0,698 Perävälitys i = 4,875 Rengaskoko 205/75 R 17,5 Vakiovarusteina mm. • Comfort- ohjaamo • ABS-levyjarrut edessä ja takana • Kallistuksenvakaajat sekä iskunvaimentimet edessä ja takana • Lämpösät. vaimentavat lasit • Akut 2 x 100 Ah • Polttoainesäiliö 100 l • Ajovaloautomatiikka • Ilmastointilaite • Sivuikkunoiden sähkötoiminto • CD-soitin • Lämmitettävät peilit Tämän auton lisävarusteet: • Kuljettajan turvatyyny • Vaihteiston ulosotto • Sumuvalot • Kuljettajan mukavuusistuis kyynernojalla • Kauko-ohjattu keskuslukko • Erikoisväri Päällirakenteet: • Thoma hinausvarusteet tyyppi TKPL 235AL: • Alulavan ulkopituus 6000 mm • Alulavan ulkoleveys 2300 mm • Apurunko ja kippirunko kuumasinkitty • Tekninen kantavuus 3500kg • Hammaspyöräpumppu 61 L ,max. paine 250bar • Hydr. vinssi planettavaihteistolla, sivuttaissiirto vetokyky 3600kg ,30m:n vaijerilla • Vinssin 4-kanavainen radiokauko-ohjaus • Nostosilta HB15,nostokyky 1800kg,jatko 1200mm • Moottoripyöräteline taitettava • Apukäynnistyspaketti 7m kaapelilla • Sivuhelmat alumiinia • 2 kpl työkalulaatikkoa rullaovella • 2 kpl H3-työvaloja 2x70W • Varoitusvilkkupaneelit • Maalaus keltainen RAL-1023 Massat: • Sallitut akselimassat 3100/5200 kg • Kokonaismassa 7.500 kg • Omamassa 2.720 kg • Alustan kantavuus 4.780 kg Canter 5S13D-4x2/3350 Moottori 4M42, Euro 3 Teho 92kW / 125hv / 3200 1/min Vääntömomentti 297 Nm / 1800 1/min Iskutilavuus R4 / 2977 cm3 Vaihteisto 5-vaih. M027S5/ 5,52-0,698 Perävälitys i = 5,714 Rengaskoko 205/75 R 16 Vakiovarusteina mm. • Standard- miehistöohjaamo • ABS-levyjarrut edessä ja takana • Kallistuksenvakaajat sekä iskunvaimentimet edessä ja takana • Lämpösät. vaimentavat lasit • Akku 115Ah • Polttoainesäiliö 80 l • Ajovaloautomatiikka • Ilmastointilaite • Sivuikkunoiden sähkötoiminto • CD-soitin • Lämmitettävät peilit • Kitkalukko Tämän auton lisävarusteet: • Kuljettajan turvatyyny • Vaihteiston ulosotto • Sumuvalot • Kuljettajan mukavuusistuis kyynernojalla • Kauko-ohjattu keskuslukko • Metalliväri Päällirakenteet: • Palfinger PK-2700A nosturi • Puomin pituus 5,3 m • 2 hydraulisella jatkeella • Tukijalkojen levitys 2,65 m • Nostoteho 750 kg/3,0 m • Nostoteho 400 kg/5,2 m • Migross kolmikaato alumiinilava • Hydraulinen kippi, sähköohjauksella Massat: • Sallitut akselimassat 2300/3800 kg • Kokonaismassa 5.500 kg • Omamassa 2.320 kg • Alustan kantavuus 3.180 kg