Tuoreet AMG-mallit vakuuttavat laadulla ja suorituskyvyllä

• CLA 45 AMG Racing Series: neliovinen coupé rata-autosarjojen kilpakentille
  • S 63 AMG: edustusluokan iso sedan, jolle kilpailijoita on turha edes etsiä

Mercedes-Benz Frankfurtin autonäyttelyssä

Mercedes-Benz esittelee ensi viikolla käynnistyvässä Frankfurtin autonäyttelyssä kaksi tuoreinta AMG-malliaan: neliovisen CLA 45 AMG Racing Series –coupén sekä edustusluokkaan kuuluvan, ainutlaatuisen ylellisen ja voimakkaan S 63 AMG –mallin.

CLA 45 AMG Racing Series on valmiina kilparadoille

CLA 45 AMG Racing Series –mallin perustana on kesäkuussa esitelty CLA 45 AMG. Uudella rata-autoversiolla on tarkoitus osallistua kansallisiin ja kansainvälisiin kilpasarjoihin kuten merkkikohtaisiin kisoihin ja Saksan VLN-sarjaan. Auton tekniset ominaisuudet vaihtelevat sarjojen ja niiden sääntöjen perusteella. Esimerkiksi moottoritehoa voidaan säätää, ja käytössä ovat joko neliveto- kuin etuvetomahdollisuus kuten CLA 45 AMG –mallissakin.

Tärkeimmät tekniset ominaisuudet

• AMG:n 2-litrainen turboahdettu bensiinimoottori, tehoa 265 kW (360 hv) ja vääntöä 450 Nm sekä AMG Speedshift DCT-7-urheiluvaihteisto
  • Hiilikuiturunko ja suurlujuusteräksestä valmistettu matkustamon turvarakenne
  • Hiilikuituiset Recaro P 1300 GT –urheiluistuimet integroidulla HANS-järjestelmällä (Head And Neck Support).
  • Matkustamon sammutusjärjestelmä tulipalon varalta
  • Urheilullinen ohjauspyörä integroiduilla vaihteenvalitsimilla
  • Lukkiutumaton AMG-jarrujärjestelmä tuuletetuilla levyjarruilla
  • AMG-kevytmetallivanteet, Dunlopin 265-660-18-kokoiset erikoisrenkaat
  • Elektromekaaninen, ajonopeuteen reagoiva AMG-ohjaustehostus
  • Etu-, taka- ja sivulevikkeet, takaosan ilmanohjain sekä ilmanottoaukot etumaskin alla ja sivulevikkeissä downforcen tehostamiseksi
  • Pikakiinnikkeillä avattavat konepelti ja takaluukku

S 63 AMG: Täydellinen AMG-malli täydellisyyttä etsivälle kuljettajalle

Uuden S-sarjan voimakkain, S 63 AMG työntää edustusluokan autoilun rajoja jälleen hieman eteenpäin. Kaikkein vaativimman autoluokan AMG-mallissa yhdistyvät tinkimätön suorituskyky, huippuluokan laatuvaikutelma ja täydellisyyteen pyrkivä ajonautinto. Valinnaisvarusteena saatava AMG 4Matic –neliveto täydentää auton hallittavuuden äärimmilleen jakamalla voimasta 33 prosenttia etu- ja 67 prosenttia taka-akselille. S 63 AMG on saatavana lyhyt- ja pitkäakselivälisenä versiona; 4Matic-mallissa akseliväli on aina pitkä.

Tärkeimmät tekniset ominaisuudet

• 5,5-litrainen AMG V8-biturbomoottori Eco start/stop-toiminnolla, tehoa 430 kW (585 hv)/5500 rpm ja vääntöä 900 Nm/2250–3750 rpm
  • AMG Speedshift MCT 7 –urheiluvaihteisto kolmella vaihtamisohjelmalla: C (Controlled Efficiency), S (Sport) ja M (Manual)
  • Keskikulutus 10,1–10,3 l/100 km (– 0,4 litraa verrattuna edeltäjään)
  • Kiihtyvyys 0–100 km/h 4–4,4 sekuntia, huippunopeus 250 km/h (rajoitettu)
  • Jopa 100 kilolla keventynyt paino edeltävään malliin verrattuna
  • 78 Ah litium-ioniakku korvaa starttimoottorin ja perinteisen akun ja säästää painoa 20 kiloa
  • AMG Ride Control –urheilujousitus; Airmatic-ilmajousitus saatavana ADS Plus –järjestelmän yhteydessä
  • Takavetoisissa malleissa AMG-urheilujousitukseen perustuva Magic Body Control –alusta
  • Vakiovarusteena titaaninharmaat AMG-kevytmetallivanteet, edessä 255/45 R 19 ja takana 285/40 R 19 –kokoiset renkaat
  • Valinnaisvarusteena AMG:n keraamiset komposiittijarrut, jotka ovat 20 prosenttia perinteisiä jarruja kevyemmät
  • Sähkösäätöiset, nappanahkapäällysteiset ja tuuletetut AMG-urheiluistuimet muistitoiminnolla ja istuinlämmityksellä
  • AMG-urheilupolkimet ruostumattomasta teräksestä kumisilla liukuesteupotuksilla
  • Vakiovarusteina Attention Assist –vireystila-avustin, Collision Prevent Assist –törmäysavustin, Pre-Safe Plus –järjestelmä sekä rengaspaineen valvonta
  • Vakiona matkustamon tunnelmavalaistus sekä kymmenen kaiuttimen äänentoisto Frontbass-bassokaiuttimilla
  • Korin metalliväri vakiovarusteena

Tiedotteeseen liittyviä lisätietoja:

Veho-konsernin mediasivuja uudistetaan, ja toistaiseksi media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Isot kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

CLA 45 AMG Racing Series kuvat suoraan:

S 63 AMG kuvat suoraan

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010 569 2202, karin.backlund@veho.fi

Pauli Eskelinen, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, tuotepäällikkö, puh. 010-569 2530,

pauli.eskelinen@veho.fi