• Veho Oy Ab/

Tyylikkäästi ykkösluokassa Viano X-CLUSIVE: edustusluokan tilat jopa kahdeksalle hengelle sporttisessa ja ylellisessä erikoismallissa

• Mercedes-Benz Viano X-CLUSIVESSA yhdistyvät urheiluauton tunnelma ja suuren tila-auton ylelliset tilat.
• Urheilullisesti muotoillut puskurit, täydellinen helmasarja ja kromattu ovaalinmuotoinen pakoputkenpää.
• Sporttiset 18-tuumaiset alumiinivanteet, pähkinäpuuoptiikkaiset somistelistat sekä nahka- tai nahka/alcantara-istuimet viimeistelevät ilmeen.
• Ilmajousitus taka-akselille takaan mukavan matkustamisen.
• Väkivahva CDI 3.0 V6, 150 kW (204 hv) teho ja 440 Nm vääntö.

Mercedes-Benz esittelee Helsinki Motor Showssa ylellisen Vianon huippumallin, jossa yhdistyvät urheiluauton tunnelma sekä suuren tila-auton avarat tilat ja matkustusmukavuus jopa kahdeksalle hengelle. Viano X-CLUSIVEN ulkonäkö viestii, että väljästi ja ylellisesti matkustaminen voi ja saa myös näyttää hyvältä.

X-CLUSIVE version runsas varustelu sisältää sekä optisia että toiminnallisia varusteita; täydellinen helmasarja ja muotoillut puskurit yhdessä 18” kevytmetallivanteiden ja 245/45R18 renkaiden kanssa antavat autolle urheilullisen ulkonäön. Väreinä on valittavissa metallihopea ja obsidian musta metalliväri. Sisätiloissa luksusta edustaa asiakkaan valinnan mukaan joko nahkasisustus tai 6-paikkaiseen versioon saatavat nahka/alcantara istuimet. Turvallisuuden ja mukavuuden takaavat mm. taka-akselin ilmajousitus, Parctronic-pysäköintitutka sekä Torax-sivuturvatyynyt.

Matkustajat nauttivat ylellisistä ja väljistä tiloista. Kuljettajan työn tekee mieluisaksi se, että väljistä edustusluokan tila-auton mitoistaan huolimatta väkivahva moottori kiihdyttää Mercedes-Benz Viano X-CLUSIVEN tarvittaessa alle kymmenessä sekunnissa nollasta sataan. Huippunopeuskin on liki 200 kilometriä tunnissa.

Viano X-CLUSIVEN voimanlähde on CDI 3.0 V6 -moottori, joka osaltaan tekee matkanteosta vaivatonta ja mukavaa 150 kW (204 hv) tehollaan ja 440 newtonmetrin maksimiväännöllään.

Moottorissa käytetään huipputason piezosähköisiä polttoaineen ruiskutussuuttimia, jotka ruiskuttavat juuri oikean määrän dieselpolttoainetta sylintereihin erittäin tarkasti. Perinteisiin magneettiventtiileihin verrattuna tämä teknologia takaa hiljaisemman moottorin käynnin, varmistaa alhaisemman polttonesteen kulutuksen sekä alhaisemmat päästöt. Yhdistetty polttoaineen kulutus on 9,2 litraa/100 km ja CO2-päästö 244 g/km.

Kun autolla matkustaa kahdeksan henkeä, jäävät hiilidioksidipäästöt henkeä kohden jopa alhaisemmaksi kuin kaikkein taloudellisimmalla sarjavalmisteisella henkilöautolla smart fortwo cdi:llä.

Viano X-CLUSIVEN CDI V6 -moottorin yhteydessä voimansiirto tapahtuu koetellulla, tarkasti ja pehmeästi vaihtavalla viisivaihteisella automaattivaihteistolla.

Hinnat:

Viano alkaen 53 590 euroa + toimituskulut 600 euroa
Viano CDI 3.0 V6 alkaen 66 370 euroa + tk. 600 euroa
Viano CDI 3.0 V6 X-CLUSIVE alkaen 82 240 euroa + tk. 600 euroa.

Tiedotteeseen liittyviä kuvia osoitteista:
www.mercedesmedia.fi
Käyttäjätunnus: mercedes
salasana: press
www.media.daimler.com

Lisätietoja
Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010-569 2202, karin.backlund@veho.fi
Antti Puolakkainen, markkinnointipäällikkö, puh. 010-569 3687 antti.puolakkainen@veho.fi