Unelma-autot valtaavat Ison Omenan

• GLC 43 4Matic: Ensimmäinen AMG-versio SUV-mallien keskikokoluokassa
  • C 63 Cabriolet: suorituskykyisintä avoautoilua V8-moottorin voimalla

CLA Coupé: Päivityksillä lisää laatua ja suorituskykyä

Uudistunut Mercedes-Benz CLA Coupé saa ensi-iltansa New Yorkissa. Sisarmalli CLA Shooting Brake esitellään puolestaan Berliinissä huhtikuun puolivälissä. Molemmat mallit ovat Suomessa tilattavissa huhtikuusta lähtien, ja toimitukset asiakkaille alkavat kesäkuussa.

CLA-mallistossa on uudet puskurit, vakiovarusteinen timantinhohtoinen jäähdyttimen säleikkö sekä valikoima uusia kevytmetallivanteita. Matkustamon verhoilu- ja somistemateriaalit ovat aikaisempaa laadukkaampia, ja kojelaudassa on kromipäällysteiset hallintanäppäimet. Vapaasti seisova kojelaudan monitoiminäyttö on entistä sirompi ja halkaisijaltaan vakiokokoisena 7 tuumaa, lisävarusteisena 8 tuumaa. Tarjolla on myös uusi sininen metallisävyinen ulkoväri.

CLA on saatavana kolmella diesel- ja peräti kuudella bensiinimoottorisella vaihtoehdolla. Bensiinimalliston huipulla ovat Mercedes-AMG:n räätälöimä CLA 45 4Matic sekä CLA 45 4Matic Shooting Brake. Niissä käytetään AMG Speedshift DCT-7-urheiluvaihteistoa, jossa ovat tarjolla myös AMG Dynamic Select –vaihtamisohjelmat.

Sekä CLA Coupé että CLA Shooting Brake voidaan lisävarustella Led High Performance –ajovaloilla, joiden värilämpötila on lähempänä päivänvaloa kuin ksenonvalojen. Teholtaan 34-wattiset lyhet ajovalot kuluttavat energiaa jopa 60 prosenttia vähemmän kuin ksenonit ja noin 70 prosenttia vähemmän kuin perinteiset halogeenivalot. Suunta- ja huomiovaloissa käytetään valokuituteknologiaa, ja mukana on lisäksi käyttäjäystävällinen tervetuloa-valotoiminto.

E 43 4Matic: E-sarjan suorituskykyisin versio V6-kaksoisturbomoottorisena

Mercedes-Benzin uusi E-sarja täydentyy New Yorkissa ensiesittelynsä saavalla Mercedes-AMG E 43 4Matic –mallilla. Auton myynti alkaa syyskuussa. Voimanlähteenä käytetään 3-litraista V6-kaksoisturbomoottoria, jonka teho on kasvanut 25 kW:lla (34 hv) ja on nyt 295 kW (401 hv). AMG-version voimanjako on takapainotteinen suhteessa 31:69 (etu- vs. taka-akseli). Ajonautintoa lisäävät nopeatoiminen 9G-Tronic-automaattivaihteisto, AMG Dynamic Select –valitsimen viisi ajotilaa (Eco, Comfort, Sport, Sport Plus sekä Individual), Air Body Control –ilmajousitukseen perustuva urheilullinen jousitus sekä aikaisempaa suorempi ohjauksen välityssuhde.

Mercedes-AMG E 43   4Matic
Moottori V6-kaksoisturbo
Iskutilavuus 2996 cm3
Teho 295 kW (401 hv)/6100 rpm
Vääntö 520 Nm/2500–5000 rpm
Yhd. kulutus 8,3 l/100 km
CO2-päästöt 189 g/km
Omapaino alk. 1795 kg
Kiihtyvyys 0–100   km/h 4,6 s.
Huippunopeus 250 km/h (raj.)

E 43 4Maticin AMG-piirteitä ovat muun muassa etumaskin kolme isokokoista ilmanottoaukkoa, timanttihohtoinen jäähdyttimen säleikkö kromisomisteilla ja kiiltävänmustalla lamellilla, 19-tuumaiset kiiltävänmustat ja 5-puolaiset kevytmetallivanteet, takaosan ilmanohjain, etumatkustajien urheiluistuimet, musta sisäkatto ja punaiset turvavyöt. AMG-mittaristossa on kaksi pyöreää putkimaista mittaritaulua, 4,5-tuumainen värillinen monitoiminäyttö sekä rata-ajoon soveltuva Racetimer-laskin. Sisäverhoilu on Artico-tekonahkaa ja mustaa Dinamica-mikrokuitua, lisävarusteena autoon saa myös pehmeän nappanahkaverhoilun.

GLC 43 4Matic: Ensimmäinen AMG-versio SUV-mallien keskikokoluokassa

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic avaa uuden luvun AMG-mallistossa. Kyseessä on ensimmäinen keskikokoluokkaan sijoittuva SUV-malli, josta valmistuu myös AMG-versio. Mallin myynti käynnistyy kesäkuussa. 3-litraisen V6-kaksoisturbon teho on 270 kW (367 hv) ja huippuvääntö 520 newtonmetriä. Voimaa välittää 9G-Tronic-automaattivaihteisto. Huippuluokan ajo-ominaisuuksien taustalta löytyvät muun muassa etu- ja taka-akseliston hienosäädöt, tarkka nopeuden mukaan vastetta säätävä AMG-urheiluohjaus sekä AMG Ride Control –urheilujousitus, jossa on mukautuva kolmiportainen vaimennusteho.

Mercedes-AMG GLC 43   4Matic
Moottori V6-kaksoisturbo
Iskutilavuus 2996 cm3
Teho 270 kW (367   hv)/5500–6000 rpm
Vääntö 520 Nm/2500–4500 rpm
Yhd. kulutus 8,3 l/100 km
CO2-päästöt 189 g/km
Omapaino 1845 kg (sis. kuljettaja + matkatavara)
Kiihtyvyys 0–100   km/h 4,9 s.
Huippunopeus 250 km/h (raj.)

C 63 Cabriolet: suorituskykyisintä avoautoilua V8-moottorin voimalla

Ensiesittelynsä saavan Mercedes-AMG C 63 Cabrioletin jälkeen C-sarjan AMG-malleja on tarjolla kaikkiaan 12 kappaletta. Cabriolet-mallin AMG-versioiden myynti alkaa loppukesällä. Cabrioletissa käytetään samaa AMG:n valmistamaa, 4-litraista V8-kaksoisturbomoottoria kuin aikaisemmin C 63:n sedan-, farmari- ja coupé-malleissa sekä GT-urheiluautossa. Moottori on rakenteeltaan niin sanottu ”hot inside V”. Ratkaisulla saavutetaan voimanlähteen kompaktit ulkomitat, välitön reaktiokyky ja alhaiset päästöt. Tehoversioita on kaksi, vaihteistona on AMG Speedshift MCT 7, ja vaimennuksesta huolehtii AMG Ride Control –jousitus. Nappia painamalla kuljettaja voi valita kolmesta vaimennuksen tasosta: Comfort, Sport sekä Sport Plus. Taka-akselissa on lisäksi lukittava tasauspyörästön lukko.

Mercedes-AMG C 63 Cabriolet Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet
Iskutilavuus 3982 cm3 3982 cm3
Teho 350 kW (476 hv)/5500–6250 rpm 375 kW (510 hv)/5500–6250 rpm
Vääntö 650 Nm/1750–4500 rpm 700 Nm/1750–4500 rpm
Yhd. kulutus 8,9–9,3 l/100 km 8,9–9,3 l/100 km
CO2-päästöt 208–218 g/km 208–218 g/km
Omapaino 1910 kg (sis. kuljettaja + matkatavara) 1925 kg (sis. kuljettaja + matkatavara)
Kiihtyvyys 0–100   km/h 4,2 s. 4,1 s.
Huippunopeus 250 km/h (raj.) 250 km/h (raj.)

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Korkean resoluution kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Pauli Eskelinen, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, tuotepäällikkö, puh. 010-569 2530,

pauli.eskelinen@veho.fi

Pekka Koski, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, lehdistöpäällikkö, GSM 0400-210 490,