Uuden Mercedes-Benz Actrosin tuotanto alkoi Saksan Wörthissä

• Mercedes-Benz säilytti asemansa kuorma-automyynnin kolmosena
  • Uuden Actrosin tuotanto käynnistyi Mercedes-Benzin Wörthin tehtaalla
  • Veho mukana BUS 2019 -näyttelyssä Jyväskylän Paviljongissa 18.-19.6.2019
  • TruckParts-osat loistava lisä Mercedes-Benzin huollon tuotevalikoimaan
  • Daimler Trucks perusti autonomisen liikkumisen tutkimusyksikön
  • Täyssähköinen eCitaro esittäytyy UITP-kongressissa Tukholmassa

Mercedes-Benz säilytti asemansa kuorma-automyynnin kolmosena

Tammi-toukokuussa on ensirekisteröity 209 uutta yli 16-tonnista Mercedes-Benz-kuorma-autoa, ja markkinaosuus oli 16,4 prosenttia. Huolimatta myynnin ja markkinaosuuden laskusta Mercedes-Benz on säilyttänyt asemansa maan kolmanneksi suosituimpana kuorma-automerkkinä. Pienemmässä 6–16-tonnisten luokassa Mercedes-Benz on vankka markkinajohtaja 46 autolla ja 37,7 prosentin osuudella markkinoista.

Myös linja-autoissa Mercedes-Benzin johtoasema on ennallaan. Tammi-toukokuun markkinaosuus oli 35,8 prosenttia 44 uudella tähtikeulaisella linja-autolla. Setra-busseja on myyty 7 kappaletta (mo. 5,7 %).

Uuden Actrosin tuotanto käynnistyi Mercedes-Benzin Wörthin tehtaalla

Safiirinsininen Actros 1851 LS 4x2 sai kunnian olla ensimmäinen valmistunut malli Mercedes-Benzin uudesta lippulaivamallista. Actros-tuotanto on käynnistynyt Mercedes-Benzin tehtailla Saksan Wörthissä, jossa on ennestään yli 50 vuoden kokemus kaikkein vaativimmasta kuorma-autotuotannosta. ”Uuden Actrosin kehitykselle oli määritetty selkeät päämäärät: siitä oli tehtävä turvallisin, tehokkain ja liitettävyydeltään edistyksellisin kuorma-automalli koskaan. Kiitos kansainvälisen tuotantoyhteistyömme ja asiantuntemuksemme, Actros on nyt todella pääsemässä tien päälle ja on valmis asiakkaidemme kovimpiinkin haasteisiin”, Mercedes-Benz Trucksin johtaja Stefan Buchner sanoo.

Veho mukana BUS 2019 -näyttelyssä Jyväskylän Paviljongissa 18.-19.6.2019

Veho on mukana linja-autoalan BUS 2019 -näyttelytapahtumassa Jyväskylän Paviljongissa 18.-19.6. Vehon linja-automallistosta esillä on kaupunkiliikenneauto Setra S 415 LE business, monikäyttöinen 62-paikkainen lähiliikenneauto Setra S 417 UL business, Mercedes-Benz Tourismo 15 RHD -turistibussi ja uuden Sprinter-mallin turisti ja -kaupunkiliikenneautoja. Lisäksi ulkoalueella on koeajettavissa Setra S 515 HD.

BUS 2019 -näyttely on linja-autoalan tärkeä kohtaamispaikka. Linja-autoliiton liittokokouksen yhteydessä järjestetyssä näyttelyssä vierailee satoja henkilöitä linja-autoalan eri ammattiryhmistä. Näyttely on avoinna tiistaina 18.6. klo 9-17 ja keskiviikkona 19.6. klo 9-13.

TruckParts-osat loistava lisä Mercedes-Benzin huollon tuotevalikoimaan

Mercedes-Benz kuorma-autojen huoltopalvelu- ja varaosavalikoimaa laajennettiin uudella tuotemerkillä - TruckParts by Mercedes-Benz. TruckParts by Mercedes-Benz tarjoaa huoltopaketteja ja varaosia, jotka on kohdennettu etenkin vanhempien Mercedes-Benz kuorma-autojen (Actros, Axor ja Atego mallisarjat vuosilta 1996 – 2013) omistajille. Varaosavalikoima sisältää tällä hetkellä 88 nimikettä sisältäen huolto-, kulutus- ja kolariosia.

“Ajoneuvon ikääntyessä asiakkaat etsivät usein alkuperäisiä varaosia edullisimpia vaihtoehtoja ajoneuvon huoltoon ja korjaukseen. Nyt tämä edullisempi vaihtoehto on mahdollista saada valtuutetulta Mercedes-Benz korjaamolta, jossa tehtaan kouluttama henkilökunta etsii ja asentaa osan tarvittaessa paikalleen”, Mercedes-Benzin huoltojohtaja Rami Ainiala hehkuttaa. Myös Mercedes-Benz varaosien tuotepäällikkö Pasi Yliskylä on vakuuttunut osien laadusta: “Mercedes-Benzin kehitystiimi on ollut mukana tuotteiden suunnittelussa ja hyväksynyt jokaisen tuotteen erikseen, joten tuotteet täyttävät Mercedes-Benzin korkeat vaatimukset osien sopivuudelle ja turvallisuudelle. Tämän vuoksi ne sopivat saumattomasti yhteen auton muiden osien kanssa”, Yliskylä kertoo. “Lisäksi tuotteiden hinta-laatusuhde on saatu kilpailukykyiseksi, joten nyt vanhemmankin Mercedes-Benzin omistajan on mukava tulla ammattitaitoiseen merkkihuoltoon kaikissa huolto- ja korjausasioissa”, Yliskylä iloitsee.

Daimler Trucks perusti autonomisen liikkumisen tutkimusyksikön

Daimler Trucks käynnisti 1.6. uuden Autonomous Technology Group -yksikön toiminnan johtajanaan Peter Vaughan Schmidt. Uuteen yksikköön on keskitetty kaikki autonomisia kuorma-autoja koskeva tutkimus- ja kehitystoiminta sekä alan asiantuntemus. Yksikön toimintaan ja tuotekehitykseen on investoitu yli 500 miljoonaa euroa. Tavoitteena on kehittää SAE 4 -tason automaattiseen ajamiseen kykeneviä kuorma-autoja seuraavan vuosikymmenen kuluessa ja kasvattaa samalla autonomisten kuljetusten turvallisuutta ja tuottavuutta. ”Olemme automaattisten kuorma-autojen pioneereja. Uuden yksikön avulla otamme alalla seuraavan askeleen ja painotamme automaattisen ajamisen merkitystä Daimler Trucksille, teollisuudelle ja koko yhteiskunnalle”, Daimler Trucks&Buses -yksikön johtaja Martin Daum kiteyttää.

Täyssähköinen eCitaro esittäytyy UITP-kongressissa Tukholmassa

Mercedes-Benzin linja-automallisto on vahvasti esillä Tukholmassa 9.–12.6. järjestettävässä kansainvälisessä julkisen liikenteen kehittämistä käsittelevässä UITP-kongressissa. Tähtimerkin osaston keskiössä on täyssähköinen eCitaro-kaupunkilinja-auto sekä saman tuoteperheen muut edustajat: 21-metrinen CapaCity, kaasukäyttöinen Citaro NGT sekä perinteinen diesel-Citaro, jonka voimanlähde täyttää tiukimmat Euro VI -päästönormit. Lisäksi esillä on Citaro hybrid, joka on valittu Vuoden linja-autoksi 2019. Citaron hienouksiin kuuluvat myös automaattinen jarrutus vaaratilanteessa sekä käännöksien turvallisuutta parantava sivuvalvonta-avustin. Isojen linja-autojen lisäksi kongressin osanottajat voivat tutustua myös jopa 38-paikkaiseen Sprinter City 75 -pienoislinja-autoon.

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.vehotrucks.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Suuren resoluution kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Jouni Kummala, myyntijohtaja, kuorma-autot ja Fuso, puh. 0400 883 299, jouni.kummala@veho.fi

Janne Perheenmies, myyntijohtaja, linja-autot, puh. 050 577 1374, janne.perheenmies@veho.fi

Rami Ainiala, huoltojohtaja, kuorma- ja linja-autot, puh. 050 589 7553, rami.ainiala@veho.fi