Uusi C-sarjan Mercedes-Benz esittäytyy 9.–10.huhtikuuta

Perusteellisesti uudistunut C-sarja viikonloppunäyttelyssä Veho-liikkeissä. Uusi 180 CDI moottori tuo C-sarjan farmarin ensimmäistä kertaa suosittuun, alle 40.000 euron yritysautoluokkaan. Ensimmäisen vuosineljänneksen aikana myytiin 1331 uutta Mercedes-Benziä. E-sarjan ja Mercedesin valtakausi kotimaan taksimyynnissä jatkuu. Daimler AG reagoi Japanin hätään kahden miljoonan euron avustuksella. Daimler Buses kasvoi 2010 nopeammin kuin linja-automarkkinat maailmassa. Daimler testasi uutta raskaan kaluston moottoriperhettä yli 60 miljoonaa kilometriä. G- ja GL-sarjat kaksoisvoittoon Euroopan suurimmassa nelivetoäänestyksessä. smart Collection 2011/2012 tarjoaa korkeaa laatua edullisilla hinnoilla.

Mercedes-Benzin kuukausitiedote

Uusi C-sarja ensiesittelyssä tulevana viikonloppuna

Mercedes-Benzin tärkeimmän myyntimallin C-sarjan perusteellisesti uudistunut versio esitellään Veho-liikkeiden viikonloppunäyttelyssä 9.-10.4. Uudessa C-sarjassa on yli 2000 uutta osaa ja komponenttia, ja matkustajia suojaa kymmenen kehittynyttä turvallisuusjärjestelmää. Moottorien keskikulutus on laskenut jopa 31 prosenttia, sillä esimerkiksi ECO start/stop-pysäytysautomatiikka on vakiovaruste takavetoisissa malleissa. C-sarjan Business-hinnasto alkaa noin 38 000 eurosta ja farmarinakin C-sarja mahtuu nyt suosittuun, alle 40.000 euron yritysautoluokkaan.

Mercedes-Benz rekisteröintitilaston 10. sijalla

Suomessa myytiin maaliskuun 2011 aikana 308 Mercedes-Benz-henkilöautoa, ja markkinaosuus oli 2,45 prosenttia. Tammi-maaliskuussa asiakkaille on toimitettu 1331 uutta Mercedes- Benziä. Maaliskuun kappalemääriin vaikutti haasteellinen toimitustilanne, mutta vastaavasti tilauskanta on erinomainen. Mercedes oli maan 10. suosituin henkilöautomerkki ja dieseleissä maan 5. suosituin. E-sarja oli helmikuussa maan 7. myydyin dieselmalli 100 kappaleen ja C-sarja 14. suosituin 60 auton menekillä. Kaikista ensimmäisen vuosineljänneksen aikana ensirekisteröidyistä uusista Mercedes-Benz-henkilöautoista 1092 on ollut dieselkäyttöisiä.

Mercedes-Benzin veto jatkuu taksikaupassa

Mercedes-Benzin markkinaosuus kotimaan taksimyynnistä helmikuussa oli 27,52 prosenttia. Taksikäyttöön myytiin 71 autoa, koko alkuvuonna 248 autoa. Suomen suosituin taksiauto oli edelleen E-sarja, jonka osuus helmikuun taksimyynnistä oli 15,9 prosenttia 41 auton menekillä. 20 kysytyimmän mallin listalle ylsivät myös C-sarja (5. sija), Sprinter (10.) ja Vito (19.).

Mercedes-Benz Sprinter jatkaa vahvana kevyissä kuorma-autoissa

Sprinter jatkaa vahvana markkinajohtajana kevyissä kuorma-autoissa, kumulatiivisesti 61,1 % markkinaosuudella, 98 kappaleen myynnillä.  Kattava paketti- ja kuorma-autokalusto esittäytyvät Kuljetus 2011 –näyttelyssä Jyväskylän Paviljongissa 18.-21.5.2011. Esillä ovat mm. G 300 Professional, uusi Vito ja raskaan kaluston ajoneuvot. Veho Hyötyajoneuvojen osastolla ovat myös ensiesittelyssä SISU Polar-kuorma-autot.

Daimler lahjoitti kaksi miljoonaa Japanin maanjäristyksen uhreille

Daimler AG reagoi nopeasti Japanin maanjäristykseen ja sitä seuranneeseen tsunamiin ja lahjoitti kaksi miljoonaa euroa luonnonmullistusten uhrien avustamiseen. Lisäksi yhtiö tarjoaa materiaali- ja kuljetusapua Japanin viranomaisille uhrien etsintä- ja pelastustöissä. Daimlerilla on Japanissa noin 13000 työntekijää tytäryhtiössään Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporationissa, Mercedes-Benz Japanissa sekä Daimler Financial Services –yhtiössä. Lisäksi yhtiöllä on Japanissa pitkäaikaisia yhteistyökumppaneita, esimerkiksi Nissan.

Daimler Buses lisäsi myyntiään 20 prosentilla 2010

Linja-autojen kysyntä lisääntyi viime vuonna maailmanlaajuisesti 17 prosenttia yhteensä 305000 uuteen autoon. Daimler Buses onnistui parantamaan vauhtiaan vielä tätäkin enemmän, sillä myynti kasvoi 20 prosenttia. Yhtiö myi 39118 uutta linja-auton koria ja täysvalmista bussia (2009: 32 482). Yhtiön liikevaihto oli 4,6 miljardia euroa, ja tulos ennen veroja nousi 17 prosentilla 215 miljoonaan euroon (2009: 183 milj.). Tänä vuonna yhtiö aikoo rikkoa 40000 korin ja bussin myyntirajan. ”Daimler Buses oli jälleen kerran globaalin linja-autokaupan huippumyyjä. Onnistuimme kasvattamaan osuuttamme markkinoiden kasvua nopeammin, mikä ylitti omatkin odotuksemme”, Daimler Buses –yhtiön pääjohtaja Hartmut Schick kommentoi.

Entistä tehokkaampi ja taloudellisempi raskaan kaluston moottoriperhe

Daimler kuorma-autot on esitellyt uuden raskaan sarjan moottorisukupolven, joka kuuluu Blue Efficiency Power -mallistoon. Tuotannon aloittaa 12,8-litrainen Mercedes-Benz OM 471 -moottori, joka muiden uutuuksien tapaan on kuusisylinterinen rivimoottori. Uutuusmoottorien erinomainen hyötysuhde on muun muassa ainutlaatuisen X-PULSE-nimellä tunnettavan polttoaineen suihkutusteknologian ansiota. Järjestelmä perustuu suihkutuspaineen säätömahdollisuuteen. Blue Efficiency Power –moottorit täyttävät Euro 6 –päästövaatimukset, ja niillä on takanaan yli 60 miljoonaa testikilometriä testipenkissä ja maantiellä muun muassa Rovaniemen arktisissa oloissa.

Mercedesille kaksoisvoitto nelivetoäänestyksessä

Saksalaisen Auto Bild Allrad –lehden lukijoiden nelivetosuosikeista ei jäänyt epäselvyyttä. Lukijaäänestyksessä arvioitiin 136 automallia yhdeksässä sarjassa, ja Mercedes sijoittui seitsemän kertaa kovimpaan Top3-kärkikolmikkoon. Yli 60000 euroa maksavien off-road-ajoneuvojen ja SUV-maasturien luokassa voiton korjasi ikivihreä G-sarja, joka sai 37 prosenttia Euroopan laajalevikkisimmän 4x4-lehden lukijaäänistä. Saman sarjan kakkoseksi sijoittui GL-sarja 26 prosentin äänisaaliilla.

smart Collection 2011/2012 tarjoaa muotia edullisesti

Huippuluokan suunnittelu, modernit leikkaukset ja korkealuokkaiset materiaalit leimaavat uutta smart Collection 2011/2012 –vaate- ja oheistuotevalikoimaa. Kokoelman tähtiä ovat hupparit miehille ja naisille, uudet polopuserot, tuulitakit, keilapallolaukku sekä erityisesti rantalentopalloiluun suunniteltu selkäreppu. Tarjolla on myös lippalakkeja, paitoja, iPhone ja jopa lasten potkupuku, joita kaikkia koristaa näyttävä smart-logo. smartille tyypillistä elämäniloa ja ekologisia arvoja henkivät tuotteet on lisäksi hinnoiteltu houkuttavasti: vaatteiden hinnat vaihtelevat (Saksassa) 29.90–79.90 euron ja oheistuotteiden 4.90–99.90 euron välillä. Valikoimaan voi tutustua osoitteessa www.smart.com/collection.

Tiedotteeseen liittyviä kuvia liitteenä

tai www.media.daimler.com (vaatii rekisteröitymisen)

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010-569 2202, karin.backlund@veho.fi