Uusi Mercedes-Benz Vito markkinoille

Tiedotusvälineille 20.11.2003 Julkaisuvapaa heti Uusi Mercedes-Benz Vito markkinoille Ensiesittely marraskuun viimeisenä viikonloppuna kautta maan Uutta tekniikkaa ja muotoilua Kolme koripituutta, kaksi kattokorkeutta Viisi moottorivaihtoehtoa, takaveto Uudet turvallisuusstandardit pakettiautoluokkaan Viton uusi mallisto esitellään Suomessa 28.-30.11.2003 Mercedes-Benz jälleenmyyjillä kautta maan. Korkeakattoista malliversiota lukuunottamatta on koko laaja mallisto tuotannossa. Keskipitkään malliin saatavan korkean version valmistus alkaa huhtikuussa. Uusi Vito-mallisto laajentaa Mercedes-Benzin tarjontaa pakettiautomarkkinoilla huomattavasti. Normaali- ja keskipitkä malli korvaavat pääsääntöisesti aikaisemman Viton ja mallistoon tuleva pitkä koriversio avaa Mercedes-Benzille tien kokonaan uuteen asiakassegmenttiin. Koripituudet ovat välillä 4 748 mm - 5 223 mm. Normaalin ja keskipitkän mallin akseliväli on 3 200 mm ja pitkän 3 400 mm. Moottorivalikoimassa on tarjolla kolme CDI-dieselmoottoria (65 kW/88 hv - 110 kW/150 hv) sekä kaksi 6-sylinteristä bensiinimoottoria (140 kW/190 hv ja 160 kW/ 218 hv). Vaihteistona on CDI-moottorin yhteydessä joko 6-vaihteinen manuaali- tai 5-vaihteinen automaattivaihteisto. Bensiinimoottorien yhteydessä vakiona on aina automaattivaihteisto. Uudet turvallisuusstandardit pakettiautoluokkaan Aktiivinen ja passiivinen turvallisuus ovat olleet painopistealueina Viton kehitysprosessissa. Takavedolla ja pitkittäin sijoitetulla moottorilla on Vitoon saatu parempi kolariturvallisuus, vakaat ajo- ominaisuudet myös kiihdytettäessä sekä pieni kääntösäde. Kaikissa malleissa on vakiona ajovakauden hallintajärjestelmä ESP, johon on ABS- jarrujen lisäksi yhdistetty luistonesto ASR, elektroninen jarruvoiman säätö sekä hydraulinen jarruassistentti BAS. Mercedes-Benz Vito - tehdasvalmiit tila-autot Mercedes-Benz Vito-mallisarja on saatavissa tehtaalta valmiina tilahenkilöautona kaikkina koripituuksina. Istuimia niihin saadaan maksimissaan yhdeksälle henkilölle. Keskimmäinen penkkirivi on käännettävissä joko kasvot tai selkä menosuuntaan. Sisätilat on verhoiltu kauttaaltaan laadukkaasti jo tehtaalla. Korkeaan vakiovarustetasoon kuuluu mm. polttoainekäyttöinen kellokytkimellä varustettu lisälämmitin, ilmastointi, jossa on automaattinen lämpötilan säätö, keskuslukitus kaukosäädöllä, sähkötoimiset etuikkunat ja säädettävä ohjauspyörä. Keraamisten lämmityslaitteen sähkövastusten ansiosta lämmintä ilmaa saadaan sisätiloihin lähes välittömästi moottorin käynnistyksen jälkeen. Mercedes-Benz Viano Viano-tila-auton ensiesittely Suomessa on Helsinki Motor Showssa 27.- 30.11.2003. Messuilla on esillä Viano CDI 2.2 runsaasti varusteltuna Ambiente-versiona normaalilla koripituudella. Vianon myynti on jo aloitettu, asiakasautoja saadaan toimitukseen vuoden 2004 puolella. Hinnat Vito pakettiauton hinnat ovat alk. 29 990 €, tehdasvalmiin tila-auton 44 990 €. Keskipitkän version lisähinta pakettiautoon on 1200 € ja pitkän 2000 €. Viano-mallisto alkaen 49 990 €. Edeltäjiin verrattuna ovat hinnat jopa laskeneet, kun otetaan huomioon runsas vakiovarustus. Lisätietoja: Veho Group Oy Ab, Mercedes-Benz hyötyajoneuvot johtaja Raimo Hatakka, puh. 010569 3600 markkinointipäällikkö Antti Puolakkainen, puh. 010 569 3687 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/20/20031120BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/20/20031120BIT00230/wkr0002.pdf