• Veho Oy Ab/

Vaihto+ avaa Etelä-Suomen suurimman vaihtoautoliikkeen Tuusulaan Vaihto+ avaa toisen myymälänsä Tuusulaan (Hyrylään). Tavoitteena Etelä-Suomen laajin, jopa 500 vaihtoauton valikoima saman katon alla.

Vaihto+ on Veho-konserniin kuuluva, vaihtoautojen myyntiin keskittyvä erikoisliike, joka on aloittanut toiminta vuonna 2002. Vantaan Kaivokselassa sijaitsevan Vaihto+:n ja Tuusulassa avattavan liikkeen lisäksi kolmas liike avataan kesäkuussa Oulussa. • Tavoitteena Etelä-Suomen laajin vaihtoautovalikoima saman katon alla • Asianmukaiset myyntitilat sisällä lähes viidelle sadalle autolle • Mahtava valikoima kaiken merkkisiä vaihtoautoja kaikissa hintaluokissa • Helpot ja nopeat kulkuyhteydet (Helsingistä 20 min, Kehä I:ltä 15 min, Kehä III:lta 10 min) ja suora tie perille asti • Vaihto+:n toiminnan kantavana ajatuksena on auton hankinnan helppous, asioimisen mukavuus ja edulliset hinnat • Uudentyyppinen palvelukonsepti, jossa myyjillä on mahdollisimman paljon aikaa asiakaspalveluun • Avajaisia vietetään toukokuussa 2006 • Ouluun avataan kolmas Vaihto+-myymälä kesäkuussa

Vaihto+:n uudet tilat sijaitsevat Tuusulassa (Hyrylä) osoitteessa Amerintie 1, aivan Tuusulantien varrella. Henkilökunnan määrä uudessa Vaihto+ -liikkeessä tulee olemaan 20 henkilöä, joista 10 automyyjiä. Vaihtoplus Oy Ab on Veho Oy Ab:n 100 %:sti omistama tytäryhtiö, joka on keskittynyt myymään käytettyjä autoja. Yrityksessä ei ole huoltopalveluita eikä varaosamyyntiä. Vaihto+ palvelee tulevaisuudessa myös koko Suomea. Yritys tarjoaa alan asiantuntevaa palvelua sekä laajan malliston erimerkkisiä ja kaikenhintaisia vaihtoautoja. Liike sijaitsee liikenteellisesti keskeisellä paikalla Tuusulantien varrella. Vaihto+ myymälöissä toteutetaan uudentyyppistä palvelukonseptia: liikkeen toiminta on organisoitu siten, että myyjillä on mahdollisimman paljon aikaa asiakaspalveluun. Toimintajatuksena onkin ´Vaihto+. Osta helposti. Aja varmasti.´. Myös liikkeen aukioloajat ovat erittäin asiakasystävälliset, maanantaista perjantaihin klo 9-19 ja lauantaisin klo 10-15. Veho on kasvanut voimakkaasti Veho-konsernin vähittäiskauppatoiminnoista vastaa Veho Autotalot, joka muodostuu Veho- ja Vemix-ketjuista. Veho Autotalot toimii konsernin maahantuomien merkkien lisäksi Hondan, Skodan ja Fordin jälleenmyyjänä. Veho Autotalojen osana toimivat myös Veho Vauriokorjaamot ja käytettyjen autojen myyntiin erikoistunut Vaihtoplus Oy Ab. Veho panostaa voimakkaasti vähittäiskauppaan. Olariin avattiin uusi autotalo vuonna 1999 ja Herttoniemessä vietettiin uudisrakennuksen avajaisia vuonna 2000. Ensimmäinen Vaihto+-myymälä avattiin 2002 Vantaa Petikossa ja samana vuonna avattiin vauriokorjaamo Suutarilassa. Vuonna 2004 Vaihto+ siirtyi uusiin, suurempiin tiloihin Kaivokselaan. 2005 avattiin Vehon Oulun toimipisteessä uusi Honda-talo, Veho Turussa suoritettiin täydellinen remontti ja uusi vauriokorjaamo avattiin Muuralassa. Vehon uusien autojen myyntivolyymi on on kaksinkertaistunut viimeisen viiden vuoden aikana.Tämän seurauksena vaihtoautomyynnin kapasiteettia voidaan edelleen lisätä ja tarjota kuluttajille uusia mahdollisuuksia hyvien käytettyjen autojen hankintaan. Myös Vaihto+ on kasvanut voimakkaasti. Vaihto+ myi vuonna 2002 n. 500, 2003 n. 700, 2004 n. 1.500 ja viime vuonna lähes 2.100 vaihtoautoa. Veho myi kaikista myyntipisteistään vuonna 2005 lähes 15.000 vaihtoautoa. Veho-liikkeet jatkavat vaihtoautokauppaa normaalisti. Lisätietoja: Tommi Tähtinen, Veho Oy Ab, Vaihto+, johtaja, puh 010 560 3335 Vaihtoplus Oy Ab Vetokuja 2 01610 Vantaa